goedeavond,
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag een vraag stellen.
Ik ben een formulier aan het maken in MS access 2013
Formulier moet in meerdere talen beschikbaar zijn
Ik heb een functie die kijkt naar een variabele en op basis van de waarde van deze variabele wordt de juiste taal/tekst in de captions van de controls geplaatst
Deze functie zoekt tekst op op basis van een gekozen taal en retourneerd deze tekst in de variabele 'strLoadString']
Heeft iemand misschien een oplossing of advies voor mij zodat ik de variabele loadString kan vullen met de juiste veldnaam?
Mvg bas
Ik ben nieuw op dit forum en zou graag een vraag stellen.
Ik ben een formulier aan het maken in MS access 2013
Formulier moet in meerdere talen beschikbaar zijn
Ik heb een functie die kijkt naar een variabele en op basis van de waarde van deze variabele wordt de juiste taal/tekst in de captions van de controls geplaatst
Deze functie zoekt tekst op op basis van een gekozen taal en retourneerd deze tekst in de variabele 'strLoadString']
Code:
Public Function LoadString(language As String, lngCtlNumber As Long) As String
On Error GoTo HandleErrors
Dim strLoadString As String
Dim db As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset
Dim strSQL As String
Set db = CurrentDb
strSQL = "SELECT Translations.[" & language & "], Translations.[Number] FROM Translations WHERE Translations.[Number] = " & lngCtlNumber & ";"
Set rst = db.OpenRecordset(strSQL, dbOpenSnapshot)
With rst
If .RecordCount <> 0 Then
.MoveFirst
strLoadString = !Duits 'Deze manier Werkt wel!!
'strLoadString = language 'Deze manier Werkt niet,ik heb hier ook meerdere variaties van geprobeerd zoals tussen haakjes etc
'het is juist de bedoeling dat ik op een of andere manier de strLoadString variable de waarde van de variabele veldnaam 'language' kan toewijzen
End If
End With
exithere:
On Error Resume Next
rst.Close
db.Close
Set rst = Nothing
Set db = Nothing
LoadString = strLoadString
Exit Function
HandleErrors:
MsgBox "basVertaling - LoadString:" & vbNewLine & Err.Number & " " & Err.Description
Resume exithere
End Function
Heeft iemand misschien een oplossing of advies voor mij zodat ik de variabele loadString kan vullen met de juiste veldnaam?
Mvg bas