Kan in Windows 10 geen foto-bestanden meer bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik in de map AppData/Local/Packages alle mappen verwijderen. Deze zijn van 19-10-2020

ok, ik dacht dat het installatie bestanden waren

Laatst bewerkt:
Ik zou dit afraden....

Deze mag wel leeg:
C:\Users\jouw_bruggeling_accountnaam\AppData\Local\Temp

Crucial is prima en kijk naar een 500 GB, te duur dan is een 256 GB ook wel goed.
Klonen kan alleen als je een externe schijf hebt, de nieuwe in een externe behuizing plaatsen om te kunnen klonen of je hebt een mogelijkheid om een tweede schijf te plaatsen.

De schijf is nog steeds vol. Misschien kan de SSD dan geen reserve plaatsen aanspreken om fouten te herstellen. Windows zou ook wel eens minder succes kunnen hebben met "bestandssysteem herstellen" via schijfcontrole en de controle van beveiligde systeembestanden met sfc /scannow. Leest u dit voor schijfruimte vrijmaken: https://www.schoonepc.nl/optim/delete.html Laat schijfcontrole het bestandssysteem repareren maar vooralsnog niet sporen en sectoren, omdat het de schijf onbruikbaar en onleesbaar kan maken.

Ik zou gaan voor een grote SSD wanneer het besturingssysteem er op moet.Samsung heeft het hulp- en diagnose programma Magician, wat veel gebruikte delen verplaatst zodat er minder slijtage plaatsvindt. U bepaalt dan zelf hoe groot de gereserveerde ruimte hiervoor is. Deze combinatie zal de levensduur verlengen op SSD schijven die veel gebruikt worden.

Klonen is een verkeerd woord want dan kopieer je eveneens de fouten die nu op de schijf staan en waarom zou je dat willen?

Wanneer je in de gevanceerde modus een bijlage toevoegt, zie je in je reactie [ATTACH}356427[/ATTACH] staan. Hierna klik je nogmaals op de paperclip waardoor je naam van de bijlage ziet staan. Door hier op te klikken wordt de afbeelding zichtbaar toegevoegd aan je reactie.

Laatst bewerkt:
De schijf is nog steeds vol. Misschien kan de SSD dan geen reserve plaatsen aanspreken om fouten te herstellen......
Klonen is een verkeerd woord want dan kopieer je eveneens de fouten die nu op de schijf staan en waarom zou je dat willen?
Klonen maak wel een hele grote kans van slagen, want dan kan Windows wel doen " reserve plaatsen aanspreken om fouten te herstellen" want er is dan wel ruimte genoeg om dit te doen. Windows 10 kan zich immers aan de nieuwe situatie aanpassen.

@bruggeling
Als ik het echt niet zou vertrouwen met de huidige schijf zou ik alle data backuppen, een nieuwe grotere schijf kopen en een schone installatie van Win 10 uitvoeren en de data terug zetten. Je hebt altijd dan nog de originele schijf (of een kloon-image ervan) en bij twijfel kun je altijd teruggaan en alsnog klonen.
Die keuze zul je obv de diverse inputs zelf moeten maken.
Succes verder.

Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond een nieuwe SSD bestellen.

Met een nieuwe installatie van Windows 10 houdt dit wel in, dat ik een hele hoop programma.s opnieuw moet installeren, zoals Office, Nero, etc. Ik heb toen een download versie van Windows 10 gekocht en ik hoop dat ik daar de gegevens nog van heb.

Of kan ik de sleutel van windows 10 nog ergens vinden in mijn systeem?

Ik heb alleen windows 10 op mijn ssd staan.

Alle data staan op een grote schijf met verschillende partities

Eenmaal geïnstalleerd Windows 10 op je systeem, dan wordt de code /sleutel automatisch ingevuld bij een herinstallatie, ook bij een andere SSD. Geen zorgen dus.
Je moet wel dezelfde versie van Win10 erop zetten, meestal is dat Home of Pro.

Je kunt ook eerst klonen vd oude SSD proberen. Je hebt dan wel een geschikte USB stick nodig met de kloon software.
Heb je andere opties om die te maken?

Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond een nieuwe SSD bestellen.

Met een nieuwe installatie van Windows 10 houdt dit wel in, dat ik een hele hoop programma.s opnieuw moet installeren, zoals Office, Nero, etc. Ik heb toen een download versie van Windows 10 gekocht en ik hoop dat ik daar de gegevens nog van heb.

Of kan ik de sleutel van windows 10 nog ergens vinden in mijn systeem?
Kloon gewoon de huidige maar wat ik al eerder aanhaalde je hebt dan een of een enclosure of een USB SATA aansluiting nodig, of de laatste zal werken is de vraag.
https://tweakers.net/externe-hdd-ss...qVoaXWj-5NHbmtck4Jxh6W019r8uFnwnXPyjLZOS5vSBw

Ik heb wel diverse externe schijven, maar die zijn wel allemaal voor een gedeelte gevuld. Moet ik er daarvan 1 leegmaken, of kan ik het er gewoon bijzetten als er genoeg ruimte is

Welke clone sotware kan ik het beste gebruiken?

Laatst bewerkt:
MiniTool Partition Wizard de shareware versie 9 of 10. Bij 11 kan er niet meer gratis gekloond worden dus niet updaten ervan. Let wel dat de BIOS geen virusbescherming van de bootsector gebruikt op dat moment en de stekkers moeten niet aangeraakt worden, naast dat het via USB haast te langzaam gaat is dat daar een extra opgave. Intern aansluiten heeft de voorkeur. Na klonen moet vaak opgestart worden met het Windows installatiemedium om automatisch het opstarten te repareren. Dat doet de installatievoorbereiding dus u krijgt die melding dan voordat de keuze van waar windows zou moeten staan komt.

Een doel-schijf zal compleet overschreven worden bij klonen.

De gratis versie van Macrium Reflect kan gewoon klonen en/of een image maken van betreffende schijf waarbij je zelf de partities kunt kiezen die in de kloon / image moeten worden meegenomen.
Dit kan als de schijf intern of via usb is aangesloten.
Als je de juiste keuze maakt hoef je ook niet, zoals in het verhaal hierboven, via een Windows installatiemedium op te starten omdat de bootsector / manger ook wordt meegenomen dus kun je direct van de nieuwe schijf opstarten.

Laatst bewerkt:
Aomei Backupper Standard FREE is erg simpel.
Kies voor de schijf backup.
https://www.aomeitech.com/download.html
AOMEI Backupper StandardFREE
Freeware
For home use
Download Freeware
113.76 MB | v6.4

Tips op: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/in-3-stappen-een-back-up-van-windows-10-69646/

Neem een extern schijf als plaats voor de backup.
Reken erop dat je backup zeker ca 50% is van je oude harde schijf, dus ca 60GB.
Zorg dus dat je zeker 100GB vrij hebt en je zou qua opslagruimte safe moeten zijn.

Maak nog wel de AOMEI recovery USB stick aan, die heb je nodig om er vanaf te booten ....
https://www.ubackup.com/features/create-bootable-disc.html
en de backup op je nieuwe schijf terug te zetten:
https://www.ubackup.com/imaging/restore-system-image-from-usb-3125.html

Klonen met Minitool gaat en makkelijk en je kunt de grootte van de doelschijf aanpassen, met een back-up moet je erna veel dingen aanpassen, niet doen dus.

Aomei past in mijn recente herinnering op de grotere schijf zelf de Windows partitie aan zodat de nieuwe schijf volledig gebruikt wordt. Lijkt me dus geen probleem om een image/backup terug te zetten met deze tool.
Je kunt met Aomei ook klonen en dan gebeurt dat aanpassen ook zo automatisch.

Laatst bewerkt:
Topic opgeschoond van laatste 3 berichten. Het is aan ts om te bepalen welk programma gebruikt wordt.

Ik heb alvast even in het menu van Minitool gekeken.

Ik laat de nieuwe SSD er intern bij zetten. Er is nog ruimte ook met de kabels.

Welke optie moet ik nemen in het menu:

Migrate OS to SSD/HD

of Copy Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan