Kan installatiemap niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joe Cool

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Ik heb hier van een vriend die nog meer een leek is dan ik een pc met XP en SP2. Het besturingssysteem staat zoals gewoonlijk op de C-schijf en er is ook nog een D-schijf waarop bestanden worden bewaard. Wanneer ik nu software wil installeren dan kan de installshield niet verder omdat hij op het G-station de installatiemap niet kan vinden terwijl er helemaal geen G-schijf op zit?! Normaal gaat hij toch naar C/Program Files/enzovoort?Weet er iemand wat er kan misgelopen zijn? Ik heb verschillende dingen geprobeerd te installeren maar op een iets andere formulering na is het steeds hetzelfde...kan G enz, enz...

Alvast bedankt voor enige raadgeving!:thumb:

Let bij de setup van installShield eens op en meestal krijg je na het accepteren van de algemene voorwaarden het volgende tablat

http://img31.exs.cx/img31/3092/capture168qy.jpg

Daar zal dan wel G:\ staan die kan je zelf in C:\ veranderen.
Misschien dat hierna Installshield deze instelling opslaat en de volgende setup weer toepast:)...

Geplaatst door ZipPe
Let bij de setup van installShield eens op en meestal krijg je na het accepteren van de algemene voorwaarden het volgende tablat

http://img31.exs.cx/img31/3092/capture168qy.jpg

Daar zal dan wel G:\ staan die kan je zelf in C:\ veranderen.
Misschien dat hierna Installshield deze instelling opslaat en de volgende setup weer toepast:)...

Wel, zo simpel is het nu ook weer niet. Ik let trouwens altijd op en moest ik de kans krijgen om die G in een C te veranderen dan had ik dat uiteraard al lang gedaan. Neen, het ligt iets dieper vrees ik, de installshield geeft er de brui aan na de eerdergenoemde melding en al wat ik dan kan doen is opnieuw proberen...Ik weet niet waar die installshield kan aangepast worden, een registersleutel of een andere instelling ergens? Zoals gezegd is het niet mijn pc, misschien moet ik alles maar eens formatteren dan maar dat vind ik nogal drastisch voor een bakje dat voor de rest prima werkt. :rolleyes: Vraag mij ook af als ik de letters van de schijven zou veranderen met partition magic wat die installshield dan zou doen?

Toch bedankt voor de reactie.

Heb alles maar geformateerd en uiteraard geen problemen meer nu...

Greetings.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan