Kan instellingen niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik heb een CRT Monitor op mijn PC (Windows XP).
Toen heb ik net in dezelfde partititie als die XP nog een Windows XP Professional geinstalleerd, maar hier kan ik de beeldscherminstellingen niet veranderen.. Ik kan maar 16 kleuren en 640 × 480 resolutie..
Dit is op de oude XP die er ook nog op staat niet zo.. Hoe komt dit?

Ik heb een CRT Monitor op mijn PC (Windows XP).
Toen heb ik net in dezelfde partititie als die XP nog een Windows XP Professional geinstalleerd, maar hier kan ik de beeldscherminstellingen niet veranderen.. Ik kan maar 16 kleuren en 640 × 480 resolutie..
Dit is op de oude XP die er ook nog op staat niet zo.. Hoe komt dit?

Waarschijnlijk doordat je de drivers van je videokaart nog niet hebt geinstalleerd?!

Ik heb geen CD bij de monitor.. Kan ik die ergens downloaden?
Zoja, hoe weet ik welke ik moet hebben?

Wat me opvalt is dat ik ook niet op het internet kan, ik kan eigenlijk helemaal niks..
Terwijl het op de zelfde partitie maar een andere Windows (Deze) wel kan..

Boven heb ik ook een computer, die heb ik ook opnieuw geinstalleerd met dezelfde CD en daar was alles in een keer goed.. (Kon gelijk op internet, beeld en geluid deed het allemaal in één keer).

Hoi,

Nou, als je zelf even 'doordenkt' kom je er vanzelf achter ....
De xp-home cd bevat ook de drivers voor het betreffende apparaat.
De professional niet ....
Mogelijk staan de drivers voor de verschillende onderdelen apart op de 'home' cd en kan je ze van daaraf installeren.
Het gaat dus niet om een cd die bij je monitor hoort, maar om de drivers (netwerk- en grafische kaart onder andere) die bij de computer horen.

Laatst bewerkt:
De Windows die al op de PC stond is ook gewoon Windows XP Professional SP3..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan