Kan interne schijf niet meer openen met verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ryoudragon

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Goeiedag

Ik startte deze morgen mijn pc op en merkte dat ik via Deze Computer mijn C-schijf niet meer kon openen! Het icoontje was van een harde schijf naar een geel mapje veranderd en ook als ik rechterklik "verkennen" klik krijg ik "C:/ toegang geweigerd"
Het vreemde is wel als ik de sneltoets van het "windowstekentje+E" gebruik en verkenner open, ik wel door op de "+" te klikken naast mijn map, aan alle submappen kan en ook de bestanden kan openen. Mijn bestanden zijn dus niet verloren gegaan.
Ik heb sinds de herinstallatie van mijn computer enkele maanden terug geen virussen of andere problemen gehad.

Ik heb 3 harde schijven, waarvan 1 in 2 partities is gedeeld
C: Dit is de schijf met het probleem, is een "SAMSUNG HD103UJ", een terrabyte groot
D: Een extra dataschijf van 500 gig
E: een partitie van 100 gig (vormt samen met F: 1 schijf van 500) waarop mijn windows geïnstalleerd is
F: de andere partitie, van 400 gig dus

Ik kwam op dit forum terecht via deze post http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455471
Maar ik begreep de uitleg niet goed en weet niet zeker of deze wel van toepassing was op mijn interne schijf.

Nog eens kort samengevat:
Mijn files zijn nog veilig, ik kan ze nog openen via de verkenner, maar niet meer via "Deze Computer". Ik heb onlangs geen virussen of andere problemen gehad. Het icoontje van de probleemschijf in kwestie is veranderd in een mapje i.p.v. een harde schijfje zoals bij mijn andere schijven. Ik zou graag weer kunnen mijn interne schijf openen via Deze Computer.

Dank bij voorbaat :)

Via deze computer --> rechts klikken op het icoontje en verkennen kiezen

Dit zou moeten werken.
Kan je ook eens gewoon openen proberen?

Als ik rechterklik op "openen" moet ik in een lijst van programma's kiezen waarmee ik wil openen. Maar daartussen staat geen enkele waarmee ik mijn probleem mee zou kunnen oplossen.
Zoals eerder vermeld biedt rechterklik -> verkennen ook geen oplossing. Krijg antwoord: "C:/ toegang geweigerd" :(

Ik ben vergeten te zeggen dat ik Windows XP, SP3 heb, mijn excuses daarvoor.

Ik weet niet hoe ik de map administrator ofzo zou moeten maken ... ^-^""
En ik ben ook de enige gebruiker van deze computer.

Laatst bewerkt:
De link werkt niet. zag ik.
MAAR als je even googelt,dan zie je bij Harddisks gelockt.bij download unlocker .

Wel in het engels.
Zover ben ik zelf nog nooit geweest.

Ik heb inderdaad net eventjes gegoogled en opgezocht.
Maar Hd unlocken is voor wanneer er een wachtwoord of een beveiliging op je harde schijf staat. Dit is bij mij niet het geval. Ik kan nog aan mijn submappen en de inhoud van mijn harde schijf via verkenner, enkel niet via Deze Computer.
Ik ben zelfs nu naar een filmpje aan het kijken van op de schijf in kwestie.
De inhoud wordt wel degelijk vrijgegeven, maar niet op de manier die ik zou willen, en die ik had tot deze morgen :(

Net eventjes op de link geklikt maar toen ik het wilde downloaden kreeg ik een waarschuwing van avg dat het als onveilig gemarkeerd was. Eerlijk gezegd ben ik niet zo tuk op programma's downloaden en installeren die ik niet ken.
Is het niet mogelijk mijn probleem op te lossen via "uitvoeren" of iets dergelijks? Ik vind het vreemd dat ik ook op het internet zo goed als geen informatie vind. Op zich is er geen echt "groot" probleem, aangezien ik ook op een andere wijze aan mijn files geraak. Maar het zou toch fijn zijn alles terug op zijn plaats te krijgen. Liefst zonder programma's te moeten installeren... :(

Klik eens met rechts op de C-schijf > eigenschappen > beveiliging > geavanceerd > eigenaar, selecteer jou account en zet een vinkje bij "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen".

Ik had het zelfde probleem ooit met een USB stick.
Ik kon het wel nog benaderen door rechts te klikken en dan verkennen te kiezen.
Ik heb begrepen dat dit bij u niet mogelijk is.

Het probleem was het autorun.inf bestandje dat beschadigd was. Ik heb dit gewoon verwijderd en het probleem was opgelost.

Je kan dit bestand pas zien als je in mapopties uw systeembestanden zichtbaar maakt.

terra.jpg

geen beveiliging te bekennen.... ^-^"

Ik had het zelfde probleem ooit met een USB stick.
Ik kon het wel nog benaderen door rechts te klikken en dan verkennen te kiezen.
Ik heb begrepen dat dit bij u niet mogelijk is.

Het probleem was het autorun.inf bestandje dat beschadigd was. Ik heb dit gewoon verwijderd en het probleem was opgelost.

Je kan dit bestand pas zien als je in mapopties uw systeembestanden zichtbaar maakt.

HARTELIJK BEDANKT!!!!!

Ik heb het autorun bestandje zichtbaar gemaakt en via de verkenner (niet door rechterklik -> verkennen maar dus wel door de sneltoets "windowsknop + E" en dan klikken op de schijf waardoor de inhoud werd weergegeven) verwijderd. Even mijn pc heropgestart en inderdaad! =D probleem opgelost! Ik ben heel gelukkig dat ik nu weer via Deze Computer mijn terra kan openen en nu weet ik dat ook weer voor toekomstige problemen.
Hopelijk kan deze thread ook andere mensen helpen met hetzelfde probleem! :D

Nogmaals bedankt nicobhelpt, warander, crash en alle andere leden van het helpmij_forum die mij hierin hebben geholpen :)
prachtig werk! nogmaals hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Link werkend gemaakt, de URL sluit tag stond verkeerd door de underscore.:)

Ik was even terug in de tijd gegaan.
daar stond deze link.
En die deed het.
Dus ,ook zo over getypt,met underscore.
Maar,een verkee:orde letter of cijfer,en je zit ergens anders.

En zo leren we van elkaar.
De 1 weet Veel mer dan een ander.
En daar leer ik ook weer van.

Kan C:\ of een andere schijf met verkenner niet meer openen, wel met rechts klikken.

Spyware en adware zaken maken een "autorun.inf" aan onder desbetreffende schijf.
Dit is niet zoals gebruikelijk te bekijken of te wijzigen als andere bestanden, maar waarschijnlijk wel aanwezig of door derden geplaatst.
Het meest eenvoudige oplossing, om de schijven zoals gebruikelijk weer te benaderen, is:

Draai eerst een virus scan om de spyware e.d. te verwijderen, anders wordt na een herstart alles weer terug gezet naar het oude.

Start opnieuw op .... druk bij opstarten wel F8 in .... men kiest dan voor de veilige modus.
Kies daarna wel voor het inloggen met het Systeembeheerders Account.
Je ziet nu nog meer systeembestanden dan je kan zien nadat je bij Mijn computer .... extra .... mapopties ... weergave .... verborgen systeembestanden zichtbaar hebt gemaakt.
Kijk bij C:\ of hier een autorun.inf bestandje staat, zo ja! delete dit dan.
Kijk bij D:\ enz.....
Restart de computer als normaal en alles werkt weer.

Groeten,

Gerard van Vuuren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan