Kan isdn-modem niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jedeco

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
47
Hallo,

Onlangs heb ik mijn pc met windows 98 opnieuw geïnstalleerd. Nu zit er in mijn pc een isdn-adapter waar ik nu een beetje problemen met heb. Wanneer ik mijn pc opstart krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden nl. een network adapter. Nu weet ik zeker dat hiermee mijn isdn-adapter wordt bedoelt want een netwerkkaart heb ik niet. Wanneer ik deze melding krijg installeer de driver van de isdn-kaart en achetraf kijk ik in apparaatbeheer en alles is in orde. Hij komt er in bij zonder foutmelding. Nu wanneer ik een connectie probeer te maken met internet zegt hij dat hij geen modem kan vinden en kan er ook geen vinden na detecties van modems in configuratiescherm. Dus om een bepaalde reden kan mijn pc de isdn-kaart niet als modem detecteren.

Doe ik iets verkeerd of kan ermij iemand helpen met dit probleem.

Alvast bedankt
 
Heb je dial-up wel geïnstalleerd in je netwerk? (Configuratiescherm) en ook de benodigde protocollen? TCP\IP?

Klopt, ISDN wordt niet gezien als een modem, maar als een netwerkadapter.

Groetjes,
Bennie
 
Heb je bij het instellen van je verbinding wel gekozen voor je ISDN kaart?
 
Hoe kan ik dit doen?

Bij het instellen van mijn verbinding vraagt hij steeds om een modem te selecteren terwijl ik niet anders kan selecteren. Hoe kan ik bepalen dat mijn isdn-kaart als modem fungeert?
 
Open je verbinding en kijk in het menu of je kaart er bij staat. Is dit niet het geval, dan wordt hij niet goed herkend. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    34 KB · Weergaven: 31
Heb je de juiste poort ingevuld? Mijn zwager heeft net 2 dagen zitten te klooien en en lag aan het feit dat hij port 1 had staan in plaats van port 3 waar de modem stond.
falco
 
Ik heb het gevonden.

Ik was vergeten de CAPI-drivers van de isdn-kaart te installeren. Na installatie van de CAPI-drivers kwamen er genoeg modems bij zodat ik de modem ppp over isdn kon gebruiken. Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan