Opgelost Kan item niet vinden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Haaren101

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
3.195
Ik heb een aantal lege folders die ik niet kan verwijderen, zie de bijlage. Ik heb al een paar uur op het internet zitten zoeken en zie dat er veel mensen zijn die het probleem melden maar niemand met een oplossing. Ik werk met Windows 11.

Ik heb EMCO unlocker, Lockhunter en file assassin geprobeerd maar die lopen tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb de explorer gestopt en geprobeerd via de powershell (als admin) de folders te verwijderen. Maar nog geen oplossing.

En dus kom ik hier terecht, bij de mensen die er echt verstand van hebben.

Alvast bedankt voor de oplossing!
Ron
 

Bijlagen

  • KanItemNietVinden.png
    KanItemNietVinden.png
    23,9 KB · Weergaven: 10
Staan die folders er nog als je je PC herstart?
 
Schijf al gecheckt op integriteit en werking?
 
Kun je ze niet in de prullenbak slepen?

Maak een andere map en plaats de probleemmap(pen) daarin en probeer vervolgens opnieuw te verwijderen.

* Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Als je in de cmd/opdrachtprompt zit, ga naar de betreffende folder en kijk of er wat in staat? Typ erase *.* en dan moet die leeg zijn en probeer dan de map te verwijderen met rd = remove directory of ga weer naar Verkenner etc.

Zorg voor back-ups!!!
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 2 driver files gerepareerd, dit lijkt niet gerelateerd aan het probleem. Verder is er niets gevonden.

Met een sd weer hetzelfde resultaat: "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden". Maar met een dir zien ik de folder gewoon in de lijst staan

Zover bedankt! Hopen op de gouden tip!
Ron
 
Opnieuw gestart?
Er staat > "kunnen problemen veroorzaken"!
Slepen niet gelukt?
Naar andere map verplaatsen en dan deleten ook niet gelukt?
Via cmd ook niet gelukt?
Beveiligingsscan uitgevoerd?

Klik met de rechtermuisknop op het opgegeven bestand of de opgegeven map en selecteer "Eigenschappen". Klik vervolgens op het locatieveld/doel om er zeker van te zijn dat het bestandspad correct is.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn er niet nog meer problemen gekomen.
Slepen geeft dezelfde boodschap
Verplaatsen geeft dezelfde boodschap
cmd geeft dezelfde boodschap

Het is raar; ik zie de folder staan in de verkenner en met een "dir" in cmd. Maar op het moment dat ik er iets mee wil doen dan is het "item niet gevonden"

Ron
 
Is niet raar. Is beschadigd etc. Gewoon doorgaan. Hoe is de gezondheid van de schijf? CrystalDiskInfo?
Heb je wel de rechten? Controleren.
Tijdelijk antivirus software uitschakelen?
Clean boot/Safe mode uitvoeren om Windows te starten met een minimale set stuurprogramma's en opstartprogramma's.
 
Laatst bewerkt:
Probeer hier methode 3 eens:
 
En dat werkt dus!! Ik had deze al gevonden maar goed lezen is dan ook belangrijk. Anyways, dit werkt en hartstikke bedankt!

Ron
 
En welke methode had je gebruikt?

Ik mis overigens nog één reden die voorkomt dat je een folder kan verwijderen: het aanwezig zijn van het bestand ‘thumbs’. Dát is simpel op te lossen door in de verkenner in Opties eerst de opties ‘Verborgen bestanden verbergen’ uit te zetten zodat het thumbs bestand zichtbaar wordt, en dan de optie weer aan te zetten. ‘Thumbs’ verdwijnt dan uiteraard weer. Daarna kun je de folder wél verwijderen.
 
Ik had alle verborgen bestanden al verwijderd, dus daar zat het probleem niet.

Zoals aangegeven door Edmoor heb ik methode 3 gebruikt. Met Winrar een compressed file van de folder maken en in de WinRar dialoog het vinkje zetten bij "delete files after archiving". Dat verwijdert de probleemfolder en daarna kan je zonder problemen de compressed folder verwijderen.

Allemaal nogmaals hartstikke bedankt voor het meedenken en de supersnelle service
Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan