• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan je één regel printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timsatellite

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Ik vraag mij af of je een de eerste regel en een willekeurige kan printen, en dat dan de horizontale gegevens vertikaal staan??
Bijv. eerste regel cel A1 NAAM, B1 Adres, C1 Postcode enz.
dan verder bijv. regel 10, cel A10 Timo, B10 Stationsweg, C10 3311AA enz.
Het moet dan wel verticaal kunnen worden geprint, netjes onder elkaar:
Naam: Timo
Adres: Stationsweg
Postcode: 3311AA
Ik denk dat het met dit voorbeeld wel duidelijk is.

Heeft iemand een sugestie, Timo

Afdrukken in Excel gebeurt (gelukkig, zou ik bijna zeggen...) op basis van wat je in je Sheet hebt neergepoot. Heb je de gegevens in een rij staan, dan druk je dus een rij af. De simpelste oplossing zou dan ook zijn om in de Pagina-instelling de eerste rij als Kop vast te leggen zodat die rij altijd wordt afgedrukt, en dan rij 10 te selecteren en de selectie af te drukken. Wil je jouw layout, dan zul je dat met een apart werkblad moeten doen, waar je met een Lookup o.i.d. een record opzoekt in je gegevensbestand. In dat werkblad zet je de gegevens dan in de door jou gewenste layout.

OctaFish,
Ik denk dat ik het begrijpt.. Je moet regel 1 en bijv. regel 10 zo transformeren met een extra blad dat het onder elkaar komt. Dus als je in de eerste kolom een uniek nummer zet, dat is het mogelijk met een programma op blad twee de juiste layout te kunnen maken. Maar hoe doe je dat!! :rolleyes:

Met een validatielijst gevuld met de unieke nummers en de functie Vert.Zoeken maak je op een extra werkblad wat jij tracht te bereiken.

Is het mogelijk dat iemand een file stuurt met horizontale gegevens en met een extra blad met de benodigde gegevens, om vertikaal te printen.. :rolleyes:
Ik kan wel wat met Excel spelen, maar als het te moeilijk wordt weet ik het ook niet.

De reden dat je zo weinig respons krijgt op je vraag heeft waarschijnlijk als reden dat je zelf niet de minste moeite doet om iets op te zoeken , maar gewoon op je stoel blijft wachten tot het voor jou gedaan wordt.
Ik heb je een begin gemaakt. Hoe je de validatielijst in I1 verder uitbreidt met meer regels, en hoe je de Vert.Zoeken functie op Blad2 uitbreidt naar meer regels en kolommen zoek je maar op.
In XL bestaat er nog steeds een F1-toets en de zoekfunctie van dit forum zal je ook ontelbare vb geven over deze onderwerpen.

Bijlagen

Ik ben 60 jaar en heb heel mijn leven moeten werken en nu probeer ik wat voor een vereniging te maken, maar ik heb er geen zin meer in om het wiel uit te vinden, terwijl dat al is gedaan.
Als je geen interresse heb om te helpen even goede vrienden. Maar ik denk dat als je altijd met excel werkt doe je het uit je hoofd en anders moet je zoeken. Ik heb eerder een vraag gesteld over Valideren en toen ik eenmaal wist dat het valideren heet heb je wat aan de help van Microsoft anders niet. Dus moet eerst weten in welke hoek je moet zoeken en dan vindt iedereen de oplossing wel...

tim,

het minste wat je zou kunnen doen is in elk geval zelf een voorbeeldbestandje maken en posten en niet zoals je schrijft
Is het mogelijk dat iemand een file stuurt met horizontale gegevens en met een extra blad met de benodigde gegevens, om vertikaal te printen..

Dat is toch niet te veel gevraagd?

Ik ben heel de middag bezig met het voorbeeld bestand wat er is gegeven..
Het werkt overigens perfect maar de achtergrond doorgronden heeft veel tijd gekost, geeft niet daar leer je van. Bestandje toevoegen had ik kunnen doen, sorry.
Hier in ieder geval mijn speelwerk...

Nu dat gaat niet lukken, want het is inmiddels te groot, ook zippen gaat niet, nu snap ik waarom al die programma's zo klein zijn.

Maak even een kleinere versie hoe je het wil hebben Tim.
Als je het eenmaal weet, plaats je het in je origineel bestandje.

Niet te snel opgeven, leg eerst eens uit waar je vast mee zit en dan komen we er samen wel uit. Validatielijsten en de functie Vert.Zoeken behoren tot de basis en zijn mee van de meest gebruikte onderdelen, dus die moet je onder de knie krijgen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan