kan je de resolutie aanpassen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kempenaar

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Hallo,

Ik heb een vraagje,

Ik heb een website gemaakt en op m'n scherm (19 inch) past hij.
Maar bij een vriend gaat de website net niet op z'n beeldscherm (17 inch)

Kun je dit aanpassen ? Resolutie of zo?

Dank bij voorbaat.

Kempenaar, probeer eens op het bureaublad rechts te klikken met je muis.
Kies eigenschappen en daarna instellingen.
De resolutie kun je daar aanpassen (800*600, 1024*768 ed).
hopelijk doet ie het dan.
groet,
thegreenhunter

Zou misschien wel handiger zijn om er een maat van te maken die op een 17" past, aangezien niet iedereen over een 19" inch Beeldscherm beschikt

dus je de grote van je site iets aanpassen

Geplaatst door Tha Devil
Zou misschien wel handiger zijn om er een maat van te maken die op een 17" past, aangezien niet iedereen over een 19" inch Beeldscherm beschikt

dus je de grote van je site iets aanpassen

Hoe kan ik in m'n HTML de grootte aanpassen ?

Weet ik niet (niet zo getalenteerd in HTML)

maar ik bedoelde dat je dan alles wat je nu had gemaakt gewoon iets kleiner maakt en dan in je website plaatst

Dit hangt uiteraard van je site af, maar het is nu bijna standaard om met tabellen te werken, waarbij de hoofdtabel zich aanpast aan de beschikbare breedte van het browse venster.

Zelfs al zou iedereen een 17" monitor hebben, dan nog weet je niet welke resolutie de bezoeker gebruikt en of hij wel met een gemaximaliseerd scherm op het web zit. Meerdere versies van je site maken voor verschillende resoluties is niet handig.

Voorbeelden:
http://www.mijnhomepage.nl

of fixeer het inhoudelijke gedeelte:
http://www.linuxartist.org/

Screen Resolution (%)
1152 x 864 2.32
1280 X 1024 2.88
1024 X 768 32.72
800 X 600 52.47
640 X 480 5.71

(developer.com)

De lage resolutie van 800x600 wordt nog steeds het meeste gebruikt, de 1024x768 komt hard op, maar hogere resoluties zijn nog niet zo veel gebruikt. Bezoekers pikken het niet als je site buiten hun venster valt, de flexibiliteit moet dus van de kant van webbeheerder komen.

resoluties

Dus als ik het goed begrijp zou je je pagina's altijd bij 800x600 moeten maken?

J.

Re: resoluties

Geplaatst door joanne
Dus als ik het goed begrijp zou je je pagina's altijd bij 800x600 moeten maken?

J.

Nou nee, lees het eerste bericht van Caveman in dit topic maar eens. Op de manier waarop hij doelt maak je je site niet voor één bepaalde resolutie, maar zo dat de site er bij verschillende resoluties goed uitziet. (Dus werken met tabellen en dan bij het width attribuut van de table tag met percentages werken.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan