Kan je een macro maken die opent met een cancel mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deef1290

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Ik ben bezig met een macro die een groot aantal queries gaat draaien en daar ongeveer een hal uurtje mee bezig is. In totaal zullen er ongeveer 4 van deze macro's inkomen vanwege de grote hoveelhied data.

Is het mogelijk om bij de start van de macro als eerste een soort van pop-up te krijgen waarmee je de macro kan cancellen als je er per ongeluk op hebt gedrukt?

Misschien moet je een formuliertje maken waarop je de macro's met een knop opstart?

Jah dat dacht ik ook.
Of een tussenformuliertje als popup met doorgaan en daaraan de marco koppelen of anuleren en dan een macro formulier stoppen.

gr

Dat zou inderdaad kunnen. maar Access heeft zoveel mogelijkheden met pop-ups e.d. die je allemaal met een macro kan doen. daarom dacht ik dat deze mogelijkheid er ook wel ergens in verstopt zou zitten.

Er moet toch wel zoiets simpels zijn als een soort msgbox met een optie cancel erin?

Kan ook misschien wel, maar ik ben verder niet zo goed thuis in macro's. Het wil maar niet beklijven ;) Daarom doe ik (bijna) alles via VBA en formulieren.

Dat zou inderdaad kunnen. maar Access heeft zoveel mogelijkheden met pop-ups e.d. die je allemaal met een macro kan doen. daarom dacht ik dat deze mogelijkheid er ook wel ergens in verstopt zou zitten.

Er moet toch wel zoiets simpels zijn als een soort msgbox met een optie cancel erin?

Deze functie bestaat, helemaal onderaan in het lijstje normaal MacroStoppen of ik dacht zelfs MacroAnnuleren

Groeten

Dat lijkt mij niet voldoen aan de vraagstelling: een moment om de macro te onderbreken als hij per ongeluk is gestart...

Nee dat klopt wel. Ik wel graag de mogelijkheid hebben om te cancellen als ik per ongeluk op de macro geklikt heb. Keuzemogelijkheid uit doorgaan of cancel bijvoorbeeld....

Je kan natuurlijk een actie Berichtvenster gebruiken om een Cancel event af te vangen, waarmee je misschien de macro-uitvoering kunt afbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan