Kan je een textbestand uploaden naar internet met VB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik weet bijna zeker dat het niet kan maar toch stle ik deze vraag:
Hoe kan je een textbestand met VB uploaden naar een site. Downloaden is niet zo moelijk, gewoon zo:

My.Computer.Network.DownloadFile("http://www.downloadlink.net", "C:\downloadfile.iets")

Maar zou je dus ook iets kunnen uploaden naar een site? Dat lijkt me chill want ik heb dat nodig voor een chatprogramma. Daarbij kan je dan een txt uploaden naar internet en dan haalt iemand anders het er weer af en opent het met een VBprogrammaatje en dan stuurt die gene weer een textbestand naar internet en dan haalt de ene het er weer af n opent het enz.

Eerst: op die manier chatten is traag, en minder betrouwbaar. En traag. Had ik al gezegd dat het traag gaat? Als je een chatprogramma wilt maken, kan je dat beter doen via winsock; zoek op google naaar ""visual basic" winsock chat" en je krijgt een aantal goede tutorials.
Anyway
In het geval dat je Visual basic 6.0 of iets lager gebruikt, kan je dit het beste doen met een ftpcontrol, maar als je dat wilt kan ik wel een mooi ftp-upload-activeX-control voor je posten.

V.:thumb:

Als je een chatprogramma wilt maken, kan je dat beter doen via winsock; zoek op google naaar ""visual basic" winsock chat" en je krijgt een aantal goede tutorials.

V.:thumb:

Ik vind alleen maar tutorials voor VB6 maar ik wil een tutorial voor Visual Basic 2005.
Kan je me misschien een site geven waarop je zo'n tutorial kan vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan