Kan je twee USB WIFI adapters gebruiken op windows 7 Pro 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Je zal je afvragen waarom?
- eentje wil ik gebruiken met een zeer sterk signaal (sterker dan normaal) naar de router toe, die ver weg staat en door 2 muren moet.
- de andere wil ik met gewoon met een klein adaptertje voor een wifi printer gebruiken die 3 meter verderop staat in dezelfde kamer.

Vraag 1: Is dat technisch mogelijk met windows 7 Pro 64bit?

(PS ik bedoel niet één WIFI-kaart virtueel opsplitsen in meerdere)

Ja, alleen als je ze in 't zelfde netwerk wilt gebruiken is het minder. Maar als 't alleen gaat om van die ene PC naar die ene printer te werken, geen probleem, wel minstens 2 kanalen ertussen houden om optimaal resultaat te krijgen. Zou sowieso even scannen welke kanalen het minst bezet zijn. Ook om je buren niet te pesten met je sterke signaal ;-)

Het worden dus twee netwerken, eentje voor de router, en eentje voor de printer.
en thanks voor de tip over de kanalen en die van je buren

Ik zie totaal het nut er niet van in om hiervoor 2 WIFI adapters te gebruiken.

Het signaal dat door die 2 muren moet kan je toch ook gewoon gebruiken om te printen ?

Wanneer het een desktop PC betreft, denk dat eens aan het inbouwen van een draadloze netwerkkaart. Deze hebben een antenne en meestal een veel sterker signaal dan een usb-dongle voor WIFI

@gast0158 de muren zijn waarschijnlijk te dik om voor de printer met de router draadloos een connectie te maken
hij wil dus met 2 wifi adapters 2 verschillende netwerken aan leggen zodat hij en internet kan krijgen en kan printen en dus niet steeds om en om moet schakelen voor internet/print acties

1 van die adapters is namelijk wel krachtig genoeg om door de muur heen te komen

Het kan aan mij liggen maar ik begrijp absoluut niet waarom je om zou moeten schakelen tussen een internet verbinding en een printerverbinding. Je kunt toch één en dezelfde verbinding (de sterkste) voor beide acties gebruiken ?

Die printer installeer je toch gewoon op de PC met de sterke verbinding en vervolgens deel je die printer.
Dan kan je hem vanuit je volledige netwerk gebruiken volgens mij.

gast0158

Het gaat verder dan dat, maar het hele verhaal wil ik niet gaan ophangen omdat het dan in het gesprek meestal op dingen gaat uitlopen wat helemaal de vraag niet was.
Maar ik ben al blij om te weten dat dat kan.

Nu ik dat weet kan ik wat meer zeggen.
Tegenwoordig wordt alles met alles via netwereken met elkaar verbonden.
PC's Tablets Smartphones Printers Versterkers Recievers TV's NAS enz enz
Ik wil de mogelijkheden weten van wat over het algemeen technisch kan.
Daarnaast wil ik te weten komen wat de weg van een virus kan zijn.
Er zijn al voorbeelden van virussen die via netwerk van printers kunnen worden verspreid.
Daarbij moet ik zeggen dat het hoofdzakelijk van het type printer afhangt, en de ingebouwde hardware ervan.
De printer kan niet geinfecteerd raken, maar wel een drager ervoor zijn die het kan doorgeven.

Ik ben laatst mijn MP3 collectie kwijt geraakt van pakweg 300GB
Had ik JAREN OVER GEDAAN om alles bij elkaar te rapen.

gast0158

Het gaat verder dan dat, maar het hele verhaal wil ik niet gaan ophangen omdat het dan in het gesprek meestal op dingen gaat uitlopen wat helemaal de vraag niet was.
Maar ik ben al blij om te weten dat dat kan.
.............................
Ik ben laatst mijn MP3 collectie kwijt geraakt van pakweg 300GB
Had ik JAREN OVER GEDAAN om alles bij elkaar te rapen.
Ok... als je dan toch wat zinnigs wilt doen... maak NU dan eerst een backup van al je data/mp3's die je nog hebt..
ALS je dat meteen gedaan had al die jaren was je niks kwijt geweest..
Ergo.. focusseer je op de dingen die er ECHT toe doen.... en niet op de aardigheidjes.. die wel leuk zijn om te weten... maar waarvan je amper last van hebt als je er een mist... ;)

Kijk dat bedoel ik nou !!!
Afwijken van waar de vraag over gaat.
Dadelijk worden er een hoop meningen op een berg gegooid, en dan is het einde zoek terwijl we nog niks wijzer zijn geworden.
Ik wil de mogelijkheden weten van wat over het algemeen technisch kan.
Daarnaast wil ik te weten komen wat de weg van een virus kan zijn.

Technisch is het ook zeer goed mogelijk om goede backups te maken... het hangt alleen van de wil vd gebruiker af of het gebeurt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan