Kan Kaspersky niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijs67

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2003
Ik wil Kaspersky Internet Security 2009 installeren. Bij de installatie krijg ik de melding dat de aanwezigheid op mijn pc van reeds eerder geinstalleerde anti virus de installatie tegen houdt.

Het zou gaan om Alwin Avast, wat ik al jaren niet meer gebruik. Ik heb de hele C-schijf laten scannen, maar vind niets terug van Alwin of Avast.

Hoe kom ik er achter waar dit staat?

RegCleaner gedownload en gedraaid, ccleaner gedownload en gedraaid, pc opnieuw opgestart, daarna opnieuw Kaspersky proberen te installeren...

helaas nog steeds dezelfde melding

RegCleaner gedraaid zeg je.
Maar heeft ie ook iets gevonden van Avast?
En geldt dat ook voor Ccleaner?

Vreemd, want die 2 progjes spitten je hele register en alles na.
Ccleaner heeft wel het een en ander verwijdert?

Dat werkt helaas ook niet, aangezien je een folder op moet geven waar avast geïnstalleerd staat en wat ik al eerder aangaf, ik kan op mijn pc niets van avast of alwil terug vinden.

Pak het installatie bestand uit (Kis2009_454_nl)
Hoe dat bestand uitpakken? bv met WinRAR
Kopieer de bestanden die je dan krijgt: setup.exe en kis.nl.msi naar de root (dus naar de C:\ schijf) (niet in een map maar zoals ze zijn.

Ga naar Start>>Uitvoeren en type: cmd en klik op OK.
In het DOS schermpje dat je dan krijgt type je achter C:\>setup.exe /pSKIPPRODUCTCHECK=1

En druk op Enter.

Dan begint als het goed is de installatie.
Maar doe dat alleen als je zeker weet dat Avast niet geïnstalleerd is.

Waarschijnlijk restanten in het register of een uninstall bestand.

Daarvoor heeft ie nou juist met de programma's die ik en Harry adviseerden lopen scannen ;)

Weet ik, maar het programma dat alles opruimt (en niet teveel) is nog niet ontwikkeld.

Het is gelukt. Via het Kaspersky forum heb ik KIS 2009 draaiende gekregen.

Kwam in hoofdlijnen op hetzelfde neer wat Ton52 al schreef.

Bedankt voor jullie hulp.

Ik wil Kaspersky Internet Security 2009 installeren. Bij de installatie krijg ik de melding dat de aanwezigheid op mijn pc van reeds eerder geinstalleerde anti virus de installatie tegen houdt.

Het zou gaan om Alwin Avast, wat ik al jaren niet meer gebruik. Ik heb de hele C-schijf laten scannen, maar vind niets terug van Alwin of Avast.

Hoe kom ik er achter waar dit staat?

Ik heb dit ook gehad en ja het is avast, kan je avast er niet afkrijgen gewoon ff in progamfiles mapje deleten
en bij uitvoeren --> msconfig avast uitschakelen en klaar :D

Ik heb dit ook gehad en ja het is avast, kan je avast er niet afkrijgen gewoon ff in progamfiles mapje deleten
en bij uitvoeren --> msconfig avast uitschakelen en klaar :D

Zoals ik al eerder schreef, had ik mijn hele C-schijf al laten scannen, dus had er een mapje Alwin of Avast geweest, dan had ik die dan heus wel gevonden :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan