kan LAN-poort niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonelydragonfly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
hallo, ik heb een asus P5E moederbord met een LAN (RJ-45) poort, maar als ik daar me interkabel of me Xbox op aansluit detecteerd de pc niets en heb ik ook geen verbinding. ik heb er ook een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC in gezet, en die doet het wel met diezelfde kabels.

bij configuratie-scherm zie ik hem ook niet staan. en de LEDjes bij die poort branden of knipperen ook niet.

iemand enig idee?

Als dit een "on board" lankaart is, dan staat deze misschien in BIOS uitgeschakeld?

Je bent vrij karig met je informatie. D'r valt niet uit op te maken of het ding altijd gewerkt heeft of dat het nog nooit gewerkt heeft. Los van de biostip zou je eens kunnen beginnen met te kijken binnen apparaatbeheer of de "kaart" daar wel staat vermeld, dan wel dat er in apparaatbeheer een onbekend stuk hardware wordt aangetroffen.
Als dit laatste het geval is, dan moet je de CD van Asus erbij pakken en de moederbord / LAN drivers installeren.

Je bent vrij karig met je informatie. D'r valt niet uit op te maken of het ding altijd gewerkt heeft of dat het nog nooit gewerkt heeft. Los van de biostip zou je eens kunnen beginnen met te kijken binnen apparaatbeheer of de "kaart" daar wel staat vermeld, dan wel dat er in apparaatbeheer een onbekend stuk hardware wordt aangetroffen.
Als dit laatste het geval is, dan moet je de CD van Asus erbij pakken en de moederbord / LAN drivers installeren.

de lan-poort heeft nooit gewerkt, in me bios staat alles aan voor zover ik eruit op kon maken, en waar staat apparaat beheer?

Daar was ik al een heel klein beetje bang voor.
Kijk eens in Configuratiescherm, dan systeem en dan.............

Daar was ik al een heel klein beetje bang voor.
Kijk eens in Configuratiescherm, dan systeem en dan.............

mijn realtek kaart die het gewoon doet staat daar en een 1394-netwerkkaart, die ook vermeld staat bij netwerkverbindingen, geen flauw idee wat dat is, maar dat had me vorige pc ook, en maakt nooit verbinding mee

Kijk eens naar het plaatje. Ook ik heb een Asus bord, dus ik vermoed dat de netwerkadapter bij jou van dezelfde fabrikant is. Check dit zelf even op de site van Asus bij jouw moederbord.
Staan er bij jou in apparaatbeheer, net als bij mij, GEEN uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin voor bepaalde apparaten?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 83
Kijk eens naar het plaatje. Ook ik heb een Asus bord, dus ik vermoed dat de netwerkadapter bij jou van dezelfde fabrikant is. Check dit zelf even op de site van Asus bij jouw moederbord.
Staan er bij jou in apparaatbeheer, net als bij mij, GEEN uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin voor bepaalde apparaten?

ik kan niet vinden van welke maker mijn netwerkadapter is

en ik zie ook geen uitroeptekens of cirkels met kruisjes bij apparaatbeheer

Open het scherm zoals ik in mijn bijlage heb gedaan en maak ook een screendumpje en plaats het hier.

driver geinstalleerd voor die ethernet controller waar een vraagteken bijstaat en nu doet hij het :)

bedankt allemaal

Die andere vraagtekens / uitroeptekens ben je ook kwijt? (Ik neem aan dat je de Asus CD hebt gebruikt?)

hmm alleen deze wilt niet weg, hij zegt dat de software niet op de cd staat

Bijlagen

• screenie.GIF
    screenie.GIF
    14,9 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan