Kan maar niet in het Synology Forum NL komen

Dat heet een Gedeelde Map

En een nieuwe maak je zo:
1763984500096.png

Volgens mij kun je de systeem apps niet zelf aanpassen. Ze zijn ook gekoppeld aan de mobiele apps. Lekker laten rusten, dit probleem. Overigens zie ik niet welke 'multimedia' jij hebt die niet in de huidige categorieën vallen. Schilderijen? Beeldhouwwerken?

'Multimedia' is toch niks anders dan een vergaarbak voor foto's (is er al), audio (is er al) en video's (is er ook al)? Daarnaast heb je nog de app DS File, waarmee je alle bestanden en mappen op je NAS kan benaderen en bekijken, dus óók de door jou aangemaakte map Multimedia.

Hybrid Share-map koppelen heeft met cloud opslag te maken en niet met wat jij wil.

Of zou er een bepaald "Pakket" ontbreken, dat ik eerst nog moet installeren?
Nee, met Cloud opslag heb ik niets.

Je kan gewoon een map met de naam Multimedia aanmaken.

Ja, maar met een gedeelde MAP maken, wordt die nog niet zichtbaar op de TV.
Nee, natuurlijk niet. Jouw map is geen Synology systeemmap. Nogmaals: het is totaal niet nodig om een map Multimedia te hebben/maken voor op de tv, want er zijn geen multimediabestanden die niet in de bestaande mappen kunnen. Dus waarom zou je een aparte map willen hebben?

Heb ik gedaan, en deze alle rechten gegeven. Maar is nog steeds niet zichtbaar zoals "Video, Music en Photo's" op m'n TV-scherm.
Dit zie ik op het Klein-Scherm van TV.jpg
Ja, ik weet dat het een overbodige Gedeelde Map zou zijn, maar het is me toch 2 weken geleden een keer gelukt, om MULTIMEDIA daarnaast te plaatsen.
En waarom zou het nu dan niet meer lukken? Dat is toch de sport !!
Wat ik me nog herinner daarvan. Ik kreeg een Scherm op m'n PC een veld met invoer-mogelijkheid van Vinkjes voor Video, Music, Photo's en ook MULTIMEDIA stond erbij, en daar moest ik een Vinkje zetten voor MULTIMEDIA.
En daarna was MUTIMEDIA dus op het bovenstaande Afbeelding zichtbaar en benaderbaar.
Alleen HOE ik dat toen gedaan ben, ben ik volledig kwijt.......

Laatst bewerkt:
Welke client gebruik je op je TV voor het afspelen van de media op Je NAS?

Laatst bewerkt:
Geen idee, kun je niet ergens afstellen, denk ik

Je weet niet wat je op de TV start om die mappen te zien?
Vreemd.

Als de TV op Android draait kan je de VLC app installeren.
Dan op de NAS de DLNA server installeren en kan je alles van je NAS afspelen.

Scherm1 nu staat hij nog opp Ziggo.jpgScherm2 nu op SynoBS216.jpgEn nu 3 ben je er met de TV in.jpg
Ik druk op een knop af de afstandsbediening en dan krijg ik meerdere mogelijkheden op de onderkant van het scherm uitgebeeld.
Dan ga ik 1 plaats naar rechts naar SynoDS216 (=m'n NAS) en druk op de Afstandsbediening op Okay en dan ben ik op m'n NAS
Excuses dat de laatste 2 Afbeeldingen van m'n TV-scherm gedraaid zijn.
Ik heb een Samsung QE55Q90T televisie - 4K QLED uit 2020

Laatst bewerkt:
Ik ken het OS van die TV niet dus kan ik helaas niets over zeggen.

Details over het besturingssysteem van een SAMSUNG Q90 TV
• Tizen OS: Dit is Samsung’s eigen smart-tv besturingssysteem, vergelijkbaar met Android TV of LG’s webOS.
• Voordelen:
o Toegang tot populaire apps zoals Netflix, Disney+, YouTube en Spotify.
o Strakke interface met een overzichtelijke menustructuur.
o Goede integratie met Samsung-apparaten en SmartThings (smart home platform).
• Updates: Samsung brengt regelmatig software-updates uit voor Tizen, waardoor je nieuwe functies krijgt en beveiligingsproblemen worden opgelost.
🔎 Extra context
• Het model Samsung Q90R (2019) is een QLED 4K tv en draait standaard op Tizen OS.
• Afhankelijk van het bouwjaar kan de versie van Tizen verschillen. Oudere modellen hebben vaak een oudere Tizen-versie, maar updates houden het systeem meestal actueel.

Dat NAS icoontje heb ik op m'n PC:
1763998118889.png
Als ik daar op klik zie ik ook alleen maar deze mappen, die ik niet op de NAS zelf zie:
1763998176608.png
Op de NAS zelf zie ik m'n gedeelde mappen:
1763998311616.png
Op \\NAS01 ook:
1763998531336.png

Dus via het icoontje op m'n PC zie ik hetzelfde als wat jij op je TV ziet.
Waarom dat zo is weet ik helaas niet.

Op m'n TV en de Google TV Streamer gebruik ik de Plex app en de VLC app als DLNA client, dat werkt prima.
In m'n Meta Quest 3 gebruik ik de Skybox app en de Bigscreen App en kan ik alles van m'n NAS afspelen.

Laatst bewerkt:
Mogelijk had je die Plex al geïnstalleerd op de vorige versie van je NAS. Die maakt de mappen zichtbaar via DLNA. Dat is nu nog niet het geval.

In de Plex Server kan ik DLNA ook uitschakelen.
Dan kan ik Plex gewoon gebruiken zoals ik gewend ben.
VLC ziet het dan niet meer omdat die DLNA server dan uit staat.

Terug
Bovenaan Onderaan