Kan maar niet in het Synology Forum NL komen

Kijk eerst of er voor je TV een Plex client app is, anders is het vergeefse moeite.

Informatie over Plex Server m.b.t. je NAS:

En voordat je Plex installeert, lees eerst even wat het is, wat je er mee kan doen en of het iets voor je is. Want ik voel hem al aankomen.

Wat is Plex:

Dank edmoor. Dus Dukkel, eerst lezen en begrijpen, dan installeren.

Wel ik het het artikel gelezen, maar nu komt nog de Uitvoering.
Ik heb Plex geinstalleerd op m'n NAS, Synoplogy biedt zelf een uitvoering van Plex aan. PLEX 2025-11-24 174322.png

PlexMediaServer 2025-11-24 194101.png

En hoe nu verder?

Heb je al gekeken of er voor je TV een Plex client beschikbaar is?

Hallo @edmoor
Ja die schijnt er te zijn. kijk maar.
Alleen het lukt niet om die nu in te laden, moeders zit naar die TV te gluren. Dat doe ik vannacht wel ff

AI-overzicht:

Je kunt Plex installeren op een Samsung Smart TV door
de app te zoeken en te installeren via het Apps-menu van de tv. De Plex-app is beschikbaar op Samsung-modellen van 2016 en nieuwer met het Tizen-besturingssysteem.

Stappen om Plex te installeren
  1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van je Samsung TV om naar het Home-scherm te gaan.
  2. Navigeer naar het 'Apps'-menu.
  3. Selecteer het zoek-icoon.
  4. Zoek naar "Plex".
  5. Selecteer de Plex-app en kies "Installeren" om deze toe te voegen aan je tv.

Belangrijke opmerkingen
  • Zorg ervoor dat je tv een model is van 2016 of nieuwer met het Tizen-besturingssysteem om de app te kunnen installeren.
  • Je kunt de Plex-app ook gebruiken op andere apparaten, zoals smartphones, tablets, gameconsoles en andere smart-tv's, zolang ze de app ondersteunen.
Bericht automatisch samengevoegd:

In welke Directory moet nu bijvoorbeeld Films zetten?
Ik heb er al een in PlexMediaPlayer en één in AppData neergezet (film getiteld: TRAINING DAY)

Laatst bewerkt:
Probeer dat inderdaad eerst.
Mocht die TV er toch niet geschikt voor zijn adviseer ik de Google TV streamer die ik zelf ook gebruik:

De films kun je plaatsen waar je maar wil.
Wel zou ik dat inderdaad op je NAS doen.
Maar gebruik daarvoor niet de PlexMediaServer map.

Maak gewoon mappen als Film, Foto, Serie Muziek.
Die ga je dan bij het inrichten van de Plex Server gebruiken.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een map met de naam Films die ik nog weer onderverdeeld heb. met ieder nog weer een map per film.

1764014381775.png

Voor series heb ik een map Series met daarin een map per serie die voor ieder seizoen weer een eigen map hebben.

Laatst bewerkt:
Het is nogal verwarrend, zeer verwarrend. Je noemt alles PlexMediaPlayer
Maar je hebt 2 uitvoeringen.

1) Waar je de bestanden in opslaat (SynoDS216)
2) Waar je alles in organiseert (dus intialiseert) SynoDS216 (DS216)

Scherm1 2025-11-24 223940.png

1 en 2 zijn fysiek hetzelfde apparaat.
De Plex Media Server is de app die je op de NAS hebt geïnstalleerd.
Die moet ingericht worden.
Klik in je plaatje met rechts op SynoDS216 (DS216) en het openen van de website van dat apparaat.
Login en start de Plex Media Server.

Vervolgens ga je in je browser naar het IP adres en poortnummer van de Plex Media Server website.
Daar vandaan kaan je alles inrichten.

Dat adres kan je hier vinden:
1764023214104.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan