kan mail niet verzenden van een van mijn accounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joannika

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
46
Sinds mijn vakantie zit ik met het probleem dat ik met een van mijn accounts geen mail kan verzenden.
De helpdesk van Tele2 kan mij niet verder helpen.

Waarschijnlijk is de oorzaak geweest dat ik voor ik vertrok per ongeluk mijn hele inbox een autoreply heb gestuurd wat als spam is gezien.
Na mijn vakantie vond ik ook een brief dat ik spam verstuurd zou hebben en daarvoor een virus zou moeten verwijderen. Ik heb echter altijd een prima virusscanner (CA Trust) gehad.

Het emailadres dat de problemen geeft is info@hannekedegraaf.nl. Ik kan wel mail ontvangen op dit account. Vanaf mijn mobiele telefoon en webmail (vevida) kan ik wel mail versturen met dit account.
Mijn andere accounts werken wel goed.
Ik heb als test een nieuw account aangemaakt: ontwerp@hannekedegraaf.nl. Dit werkt ook.

Ik heb mezelf geprobeerd verwijderd van een policy blacklist van spamhouse.org maar dat heeft ook niet geholpen.

Wel krijg ik elke dag van mijn virusscanner een melding dat er 72 'dingen' zijn verwijderd. Voor de vakantie waren dat er 9.

Weet iemand wat ik verder nog kan proberen?

Vriendelijke groet
Hanneke

Meldingen die ik krijg zijn:

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is info@hannekedegraaf.nl. Onderwerp 'dit is 2', Account: 'info@hannekedegraaf.nl', Server: 'smtp.versatel.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, your mail was administratively denied. (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC78
 
Als je ziet wat er staat (helemaal onderin) lijkt het er op dat Tele2 de mail blokkeert. Als ze (=Tele2) je niet kunnen helpen, dan zullen ze die blokkade doen o.b.v. spamlijsten ipv. een eigen 'blacklist'.
Nu je meldt dat e-mail van andere e-mail adressen wél aankomt zou m.i. moeten betekenen dat je ip-adres niet geblokkeerd is, puur het afzender-adres óf de inhoud van de mail.
Over dit laatste: Je zult ervoor moeten zorgen dat in je mail (bijv. in je 'handtekening') géén links naar website(s) staan, want nu je gemarkeerd bent als 'spammer' wordt ook daar naar gekeken. Vergelijk daaromtrent eens een mailtje die je verstuurt vanaf een 'werkend' e-mail adres van je en mail met eentje die je verstuurt vanaf je 'geblokkeerde' e-mail adres.

De eerste prioriteit moet m.i. liggen bij het verwijderd worden van die spamlijsten.
Daarvoor zul je (blijkbaar) in ieder geval die autoreply af moeten zetten (als je dat al niet gedaan had).
Verder denk ik toch dat je Tele2 moet vragen waar je nu (nog) genoteerd zou kunnen staan als spammer, want Tele2 is het eerste station waar je mail nu geweigerd wordt. Zij dienen dus te weten welke lijsten zij zelf raadplegen bij hun spam-selectie en je (hopelijk) hulp kunnen bieden bij het de-blokkeren.

Succes,

Tijs.
 
Versatel zal het vinkje moeten aanzetten dat jij weer mail mag versturen met dat account.
In de tussentijd kun je gerust je pc nog een scannen (met een andere gratis bijvb avira) en kijken of je geen spyware hebt. (bijvb met spybot-search and destroy ) anti-virus houdt dit nl niet tegen.

Jij hebt ook webmail met dat account? Log eens in en loop je mappen eens door (outbox, inbox). Misschien dat daar ook iets is mbt spam.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Mijn account doet het weer!
Met veel moeite ben ik kunnen doordringen tot de afdeling van tele2 die mij van een blacklist heeft gehaald. Dit dankzij mijn aandringen met de kennis die ik van jullie op dit forum heb vergaard.
:thumb:
 
Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugmelding.

Graag nu de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan