Kan mail niet vinden op backupschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

impala

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
34
Mijn laptop is gecrasht en de harde schijf is kapot (heb m laten vallen). Ik heb wel geregeld backups van mijn harde schijf gemaakt en nu wil ik mijn mail van de backupschijf op mijn desktop importeren, maar het lukt niet.

Op de backup (staat op een externe harde schijf) vind ik wel een map met het programma Outlook Express maar hier zitten geen mails in.
In documents en settings kan ik ook niks vinden.
Ik heb de hele backup doorgezocht op *.dmx bestanden (incl verborgen bestanden) maar dat leverde ook niks op.

Kan het zijn dat de emails gewoon niet gebackupt zijn? Dat kan toch niet waar zijn??
Of zoek ik verkeerd?
Ik zie dat je outlook moet starten om te zien waar de emails worden opgeslagen maar ik kan de backup-versie op de externe harde schijf toch niet op mijn desktop gaan opstarten als ik op mijn desktop ook al een versie van OE gebruik?

Ik gebruikte op de laptop dus Outlook Express en op mijn desktop ook (waar ik nu de externe harde schijf met de backup aan heb hangen) .

Is er nog hoop of ben ik alles kwijt ?
 
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

probeer daar eens te zoeken,
volgens mij moet je dan wel verborgen mappen aanzetten,
en misschien een andere partitie invullen
 
Zoek eens op *.dbx

_emile_:

Outlook express maakt geen gebruik van pst files dat doet outlook.
 
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

probeer daar eens te zoeken,
volgens mij moet je dan wel verborgen mappen aanzetten,
en misschien een andere partitie invullen

In documents en settings vind ik geen map Local Settings of Application Data. Ik heb verborgen mappen tonen aanstaan. Wat een ellende. Dacht ik goed bezig te zijn door geregeld een backup te maken, staat het belangrijkste er niet op. Ik heb al van alles opengetrokken, ik denk dat ze gewoon niet opgeslagen zijn.
 
Wellicht heb je wat aan bijgaande tutorial.
Alleen zoek de bestanden dan nu op je backup schijf.

En als de mails er niet meer zijn, is dit een goede optie voor de volgende backup.
 
Hoi,

Wellicht kan de betreffende moderator eens een duidelijk item posten over het verschil in dataopslag en - verwerking tussen:
- Outlook Expres, bijgelverd bij Windows t/m versie XP (opslag in meerdere bestanden, o.a. .DBX)
- Windows Mail, vervanger van Outlook Expres onder Vista (opslag t.o.v. OE gewijzigd !!!)
- OUTLOOK, onderdeel van het MsOffice-pakket (alle data opgeslagen in één bestand, standaard OUTLOOK.PST)
 
Laatst bewerkt:
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

probeer daar eens te zoeken,
volgens mij moet je dan wel verborgen mappen aanzetten,
en misschien een andere partitie invullen

Met jou antwoord schiet IMPALA niet veel op.
Zij stelt een vraag over Outlook Expres.
Jij bedoelt het bestand waar de gegevens van OUTLOOK (uit MsOfficepakket) worden opgeslagen.
Dus ook naar de map waar jij naar verwijst zal IMPALA vergeefs zoeken ..... en vind ze die wél, dan geeft dat een nog grotere verwarring, want dit zijn niet de gegevens die hij nodig heeft.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht heb je wat aan bijgaande tutorial.
Alleen zoek de bestanden dan nu op je backup schijf.

En als de mails er niet meer zijn, is dit een goede optie voor de volgende backup.

Ja, daar (zie jouw pdf) kan ik mijn mail ook vinden op mijn desktop (oude mail, van vóór ik de laptop gebruikte).
Maar op de backup van de laptop staan ze gewoon niet.
Ik gebruik het Maxtor One Touch backup systeem - dat léék altijd heel erg handig. Waarschijnlijk heb ik de instellingen toch wat te beperkt gehad.

Ik ben nu wel zo'n beetje uitgehuild (ja ik ben een vrouw haha Teun) - en ik heb idd een les geleerd qua backuppen.
Dit zal me niet nog eens gebeuren.

In elk geval heel erg bedankt voor al jullie snelle reacties. Dat stak me wel weer een hart onder de riem ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Maakt dat One Touch systeem een backup van ál je eigen gegevens, of alleen van 'Mijn documenten' (XP) of 'Documenten' (ofwel de map met je eigen naam, Vista).
De gegevens van Outlook Expres, Outlook en Windows mail worden namelijk op een heel andere lokatie opgeslagen en wellicht niet meegenomen met Maxtor One Touch .....
Is dat wel gebeurd, dan zou je die gegevens wellicht d.m.v. 'importeren' weer terug moeten kunnen halen .....
 
Maar op de backup van de laptop staan ze gewoon niet.
Ik gebruik het Maxtor One Touch backup systeem - dat léék altijd heel erg handig.

Maar bedoel je dat de betreffende mappen er niet staan?
of krijg je de melding bij het importeren dat er geen mails zijn gevonden?

In het laatste geval, even een rechter klik op de mappen, en dan vinkje weghalen bij "Read only".
Daarna kan o.e. er weer iets mee mbt importeren.
 
ik kreeg vandaag een mail of ik de status van mijn vraag even wilde melden.
Voor de volledigheid: het one-touch systeem heeft mijn mail dus niét opgeslagen. Waarschijnlijk inderdaad omdat het niet als 'gewone' documenten op de pc wordt opgeslagen. Hoewel er wel weer allerlei systeembestanden zijn gebackupt...
Ik ben nu wel veel kwijt, maar heb me er maar bij neergelegd. Het ruimt ook wel lekker op haha. Ik maak voortaan maar handmatig backups van mijn mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan