Kan map en bestand niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb problemen met een map en bestand in die map (een film) die ik niet verwijderd krijg op mijn pc (windows 11). Betreft een film die op mijn mediaspeler, een Mede8er X3D, staat die ik dus op mijn pc via het (thuis)-netwerk kan benaderen. Ik heb de film wel op de mediaspeler kunnen verwijderen, maar op de pc lukt dat maar niet. Bestandsgrootte van het bestand is 0!

Ik krijg dan de volgende melding:

melding over verwijderen.png

Heb inmiddels met Lockhunter en EMCO unlock getracht het bestand te unlocken, maar krijg de melding dat ze niet gelocked zijn.
Na googelen ook nog het volgende geprobeerd: Getracht te renamen en in te pakken met winrar en dan te verwijderen, maar dat lukt ook niet.
Veilige modus werkt ook niet omdat het een netwerkbestand is.

Ook nog gezocht in het forum, maar lijken toch andersoortige problemen.

Nou, dan maar een beroep doen op de slimme mensen van Helpmij

Als er nog aanvullende gegevens nodig zijn, dan hoor ik dat graag.

George
 
Bedankt voor je reactie.

Ja, meerdere keren. Maar dat had helaas geen effect....
 
Had ik ook gelezen. Hij heeft het over een 'in-/uitpaktool' (hij noemt het niet specifiek), dus ik neem aan dat ook Winrar hieronder valt. Hiermee geprobeerd, maar helaas....
 
Ik probeer het vaak door in te loggen met een andere admin account en dan bij die map te komen.
Wel eerst uitloggen op het account waar je zat.

Kan zijn dat het een map is die onder de andere gebruiker op niet zichtbaar voor jou staat, dat effe met de Verkenner aanpassen.
Ga dan naar de probleem map of bestanden en verwijder ze.
Uitloggen en weer inloggen waar je altijd zat en dan moet je zien dat ie weg is.
Meestal lukt dat zo.
 
Reactie op route 99:

Bedankt voor je reactie….

Ik heb geen ander account, ben de enige gebruiker, dus dat wordt lastig.

Ik zou een fake account aan kunnen maken, maar een paar jaar geleden bij mijn broer hier gedoe mee gehad; we konden niet meer op het ‘eerste’ account inloggen. Dus ik durf dat ook niet zo goed aan.

Het is zo dat het vervelend is en ik het graag opgelost wil zien, maar het verstoort verder niks. Tenzij er mogelijk nog andere, meer eenvoudige oplossingen zijn, dan laat ik het maar zo.
 
Reactie djutoch:

hij zegt: "vanuit een inpaktool zoals....."
Veel van deze bestanden blijken echter eenvoudig vanuit een in-/uitpaktool zoals 7-Zip (download: www.7-zip.org) te verwijderen!

Maar we gaan er geen woordspelletje van maken. Ik ga het nog een keer proberen met 7-zip.....
 
Helaas, ook met 7-Zip geen resultaat.....

Jaren geleden een soortgelijk probleem gehad. Niets werkte. Dan maar de botte bijl erin. kopie gemaakt, schijf van mediaspeler geformatteerd en alles (uiteraard behalve de gewraakte bestanden) weer terug gezet. Het lijkt erop dat ik dit toch maar weer moet gaan doen om ze verwijderd te krijgen.

Tenzij er nog wat tips/suggesties binnen komen, voor nu iedereen bedankt voor het meedenken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips/suggesties

Ben uitgebreid bezig geweest met Proces explorer, take ownership en nogmaals gecontroleerd op virussen e.d. Maar helaas, zonder succes.

Voordat ik door al het gedoe met instellingen nog meer problemen krijg, geef ik het maar op. Kijk nog wel of formatteren een optie is, anders zij het maar zo…

Nogmaals allen dank…..
 
Probeer dit:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
ECHO Verwijder map> %UserProfile%\Desktop\log.txt
FOR %%g in (
"C:\Guy Ritschie"
) DO (
IF EXIST %%g (
RD /S/Q %%g
IF EXIST %%g (
ECHO %%g niet verwijderd>>%UserProfile%\Desktop\log.txt
) ELSE (
ECHO %%g succesvol verwijderd>>%UserProfile%\Desktop\log.txt)
) ELSE (
ECHO %%g niet gevonden>>%UserProfile%\Desktop\log.txt))
START NOTEPAD.EXE %UserProfile%\Desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:mapnaamweg.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → mapnaamweg.batUitvoeren als Administrator
 
Wederom dank voor de moeite die je neemt om mij te helpen…

Oei, tijdje geleden dat ik iets met een script heb gedaan. Zie ook een aantal opdrachten waar ik niks van snap.
Ik leid uit het script af dat er een log.txt aangemaakt moet worden, maar die kan ik nergens terug vinden. Toch te weinig kennis vrees ik..
Maar… nadat ik het pad veranderd en de instructie verder uitgevoerd had, leek het script (batch-file) toch wel te werken. Zie de foto’s.

foto-1.png

foto-2.png

foto-3.png


Echter, het lijkt toch weer vast te lopen op het feit dat het bestand niet meer (wat ik ook eerder aangaf) op de mediaspeler staat, maar nog wel zichtbaar is als leeg bestand op de pc.

Het ontbreekt mij denk ik toch teveel aan kennis om het verder uit te diepen, dus wellicht beter om het maar hierbij te laten….
 
Zie je op het bureaublad een log staan?
 
Nee, ik had al uitgebreid gezocht op C: en ook maar even op D:, maar niets gevonden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan