Kan map niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk44

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
5
Mijn harde schijf (C) is gecrasht, althans het windowsgedeelte. De computer wil niet meer opstarten van deze schijf.

Ik heb deze schijf in mijn nieuwe computer geplaats als slave. Ik kan de schijf benaderen en de data lezen, kopieren enz. Gelukkig niets kwijt.

Maar,

Op de oude computer heb ik gebruikers aangemaakt. De persoonlijke mappen van deze gebruikers kan ik wel benaderen, maar krijg geen toegang en kan deze map niet verplaatsen of kopieren.

Op de nieuwe computer dezelfde gebruikers aangemaakt, maar lukt nog steeds niet.

nu mijn vraag:

Hoe krijg ik voorelkaar dat ik de gegevens in deze map kan lezen, kopieren en verplaatsen? dus weer gewoon kan gebruiken.

Ik gebruik win XP
 
vanaf de "prompt" al geprobeerd met ouderwetse "DOS" commando's als bijv. Copy ?
 
met Replace owner, ik ga er wel vanuit dat xp ntfs geformateert is?!

Zorg dat je in gelogd bent als Admin.
Ga naar de eigenschappen van de map en kies voor "beveiliging". Kies voor advanced.Ga naar het tablad "owner" klik de admin aan en vink daar "replace owner...." (geen id hoe ze het in het ned noemen :) )
Als het goed is kan je nu in die mappen komen.....


En?
 
Laatst bewerkt:
Met een oud DOS-commando lukt het niet omdat de schijf ntfs is geformatteerd

Hoe log ik in als admin in Win XP?

Ik kan alleen inlogeen als mijzelf (beheerder) of als een andere gebruiker met beprkte rechten. niet als admin.
Als ik nu kijk naar de eigenschappen van de map zie ik "beveiliging" niet.


Henk
 
Henk,

misverstandje wellicht ?

een heleeeeeeeeeeeeeeeeeeboel oude doscommando's laten zich uitstekend vanaf de prompt van een NTFS schijf "commanderen" zie de bijlage met daarin een screenshot van mjn NTFS schijf en de in de prompt getype doscommando's MET het antwoord van mijn pc ;) :D

en geloof me......... ZEKER ook het DEL commando werkt prima in de prompt bij NTFS, misschien wel TE prima.... :D
 

Bijlagen

  • ouddos.jpg
    ouddos.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 22
Met een beetje geluk typ je administrator als gebruikersnaam in en laat je het ww leeg.

En anders probeer je even of je bij gebruikers je zelf admin rechten kan geven.
 
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren. Ben dus wel benieuwd of de overige suggesties tot een oplossing hebben geleid. Is er misschien iets mogelijk met Linux? Knoppix ofzo.. Weet iemand daar iets voor??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan