Kan map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hoi, ik kan het bestand mwsbar.dll in de map 'mywebsearch' niet verwijderen.... dit bestand wordt aangemerkt in een waarschuwing van mijn virusscanner... wat nu?

Probeer spybot of ad-aware eerst eens.
Welke melding krijg je van je virusscanner.
Welke windows versie gebruik je.

O ja, nog welkom op de site van helpmij.

Zou spyware kunnen zijn. Lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.
Je kan eventueel eerst een online-scan doen qua virussen/trojanen: http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp

Je kan ook nog even met je AV in veilige modus scannen.

Wow wat een snelle reakties! Toppie!
Maar... adware heb ik net eraf gehaald omdat dit in conflict was met iets anders (vraag me niet wat hoor)... heb inmiddels wel gevonden wat mywebsearch nou precies is... jawel... hier is een echte leek hoor! :o

Maar... ben nog niet wijzer.. nog meer suggesties?

Oh ja, ik heb windows xp home en de virusscanner (McAfee) zegt alleen maar dat verplaatsen en opschonen mislukt is. Het waren 8 bestanden, maar die andere heb ik inmiddels kunnen verwijderen nadat ik het proces via taakbeher heb uitgezet.

HELLUP!:confused:

Oh ja, ik heb een printscreen gemaakt van die melding! Inmiddels slaat internet op hol als ik de knop 'zoeken' gebruik..... boehoe... snik snik!

Bijlagen

Nou, ik heb de virusscan van Tiscali gedaan en die gaf aan dat er géén virussen gevonden waren!

Ik ga nu naar mn mandje toe (morgen werken) en ga vrijdag er nog maar eens fris naar kijken!

Inmiddels zijn de meldingen van McAfee niet meer te tellen (zijn er nu 35 zag ik net... :mad: )

Nou, ik hoop dat iemand me kan helpen????

Groetjes Christa x

Scan nog eens in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo) en zet je system Restore van tevoren uit en na de scan weer aan aan als je XP draait. (ben je wel de herstelpunten kwijt) Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken.

En anders naar de eerder gegeven (spyware) link gaan.

Ga het anders oplossen!

Nou, krijg nog steeds geen duidelijkheid of er nu wel of geen virus opzit (hem nu wel al vijf keer gescand), dus ik ga morgenavond mijn pc opnieuw installeren.... (het was ook nog het trage opstarten, dus dit is misshcien een beter plan) Allemaal bedankt voor jullie hulp!!!! Iedereen die een probleem heeft verwijs ik voortaan naar deze site, echt top! :thumb:

Ik vind je echt een kanjer, maar ben wat dat betreft een echte leek en wacht maar even wat mijn maatje gaat vertellen en doen morgen.... dikke kus!;)

Geplaatst door Christa Bouwens
Ik vind je echt een kanjer, maar ben wat dat betreft een echte leek en wacht maar even wat mijn maatje gaat vertellen en doen morgen.... dikke kus!;)

Laat je maatje dit topic lezen :D :thumb:

(tipje: mywebsearch is toch echt spyware en vertraagt je pc enorm)

Jiehoe!!!!

Jeahhhhh! Ik heb toch maar eens gekeken of ik wat van dat Spybot snap en het dus geinstalleerd! Ik had dus 22 problemen en die zijn nu verwijderd (en mijn computer doet het ook nog steeds! haha) EN DAT VOOR EEN LEEK!!! Dussuh.... :love: love ya all!!!!!

Nu vraag ik me alleen af hoe ik het kan voorkomen.... ik had Adware, maar die gaf problemen en Zonealarm hield het ip adres tegen van mijn modem.... of is het installeren van Spybot voldoende? (houd deze geen ip adressen tegen?)

Hoor het graag nog (ben om negen uur weg, wordt het morgenavond).....

x

Geweldig Christa!!! :thumb:

Hier geeft Pieter Arntz wat uitleg: http://home01.wxs.nl/~kleyn080/Spywareinfonl.html
Ter voorkoming zijn de progjes Spywareblaster en SpywareGuard heel goed.

Mocht je toch nog last hebben van die mywebsearch: Hijack This Log-uitleg: Zorg dat je minstens versie 1.97.7 hebt. Unzip (voor je begint wil ik je aanraden om HijackThis naar een aparte map uit te pakken. Het programma maakt backups in de map waar het staat) en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand. Fix nog niets. Er zitten ook dingen tussen die je echt nodig hebt. Kopieer en plak de inhoud in dit topic: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Download Hijack This: http://www.majorgeeks.com/downloadg...a8baee6434cfc13 Voor het geval dat dus...:)

Thanx!

Maarruhhh...... waar je het nu over hebt is voor mij het zelfde als Arabisch hoor! :confused: Geen flauw idee wat je nu bedoeld (ben blond hoor, hihi)

Dat Spybot start dus niet automatisch op ofzo? Of kan ik dat instellen?

Die 'mywebsearch' en 'myway' waar ik foutmeldingen van kreeg heb ik eindelijk in de prullenbak gekregen en die heb ik ook gelijk weer gewist, dus het probleem is denk ik wat dat betreft opgelost?

Het enige probleem dat ik nu nog heb (haha, je dacht dat ik klaar was?) is dat mijn computer al een paar weken ipv binnen 30 seconden, nu in drie minuten opstart. En dan bedoel ik dat hij gelijk bij aanzetten in de boot (denk ik) blijft hangen..... enig idee?

:rolleyes:

Dat automatisch instellen van Spybot kan dus niet heb ik net begrepen......

Maar ik ga nu ff een biertjuh drinken, spreek je morgenavond wel?

Je kunt me geloof ik ook mailen toch?

Groetjes! :D

Hier: http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=10784 staat een duidelijke uitleg van Spybot Search&Destroy. Dit progje heeft dezelfde werking als AdAware, dus achteraf verwijderen van spyware/trojanen, kan naast elkaar gedraaid worden trouwens. Wat de één niet oppakt vindt de andere dan wel weer. Kijk hier af en toe of er updates zijn:
Spybot: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=94452
AdAware: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=106233
Of klik rechtsboven op de betreffende pagina's op ''Ontvang updates over dit onderwerp," dan wordt je per email geinformeerd als er nieuwe posts zijn geplaatst.

Spywareblaster is ter voorkoming van spyware evenals SpywareQuard. Dit is beknopt beschreven op de gegeven link: http://home01.wxs.nl/~kleyn080/Spywareinfonl.html Probeer dan eerst eens Spywareblaster. Ook van dit programma wordt update-info gegeven:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=98925

Doe eerst maar eens die Hijack This Log, zoals hierboven is beschreven, mogelijk dat je pc dan ook sneller opstart. Antwoorden per email is niet handig, daar is het forum tenslotte voor. :)

Haai... is ze weer.....:(

Ik hem nu spyblaster geinstalleerd en volgens dat heb ik geen spybot of virussen.....

Ik heb wel via de link die je me gaf nu ook registry mechanis geinstalleerd... deze gaf nu weer 38 problemen aan... SNAP ER NIX MEER VAN!!! BOEHOE! :confused:

OPslaan als textbestand ging dan dus ook niet.. weet echt niet hoe het werkt hoor.... maar ik heb wel een printscreen gemaakt.... heb je daar iets aan???

Wordt er verdrietig van!

Had het verkeerde geinstaleer.. haha..

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:08:41, on 20-2-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\vstskmgr.exe