Kan max scherm resolutie niet selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

moriceh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo,
Ik heb een nieuwe monitor, QHD 2560 x 1440. Ik kan deze resolutie echter niet selecteren in de monitor instellingen op mijn PC, aanbevolen 1920x1080. Ik heb een nvidia geforce GT 625 videokaart. Volens mij is de max resolutie van de kaart 2560*1600, dus die zou het toch aan moeten kunnen?

Op Windows 10?
Heb je de laatste drivers voor die kaart geïnstalleerd?

SVP niet quoten als je direct op een bericht reageert.

Welk merk monitor?
Wel via HDMI aangesloten?

Laatst bewerkt:
Aangeven in Windows dat ook andere resoluties mogen worden getoont en de inf file van monitor installeren, ze noemen dat driver maar dat is het niet, de kleur icm file en die inf file worden geinstalleerd

Lange Pier,
Hoe kan ik in windows aangeven dat ik andere resoluties getoond mogen worden? Ik heb een INF file gekregen, maar hoe instaleer ik die? Hoe moet ik zo'n bestand runnen?

Klik er met rechts op en kies dan Install.

Edmoor, Dank je wel. Driver is gelukt, en ik zie die ook bij de adaper staan. Echter kan ik nog geen hogere resolutie selecteren. Volgens Lange Pier zou ik in windows aan kunnen geven dat ik windows andere resoluties getoond mogen worden? Weet jij hoe?
Ik heb het beeldscher op een Laptop gezet, daar werkt hij prima.

Dat kan bijvoorbeeld in de NVIDIA Control Panel:

NVIDIA Control Panel.JPG

Wat is de naam van je INF bestand?
Zou moeten zijn:
Q3279WG5B.INF

De laatste driver van de website van AOC bevat dat bestand:
Bekijk bijlage 20191121-152453-5230.zip

Laatst bewerkt:
Edmoor,
Bedankt, Ik heb inderdaad die INF bestand ook. Voor de zekerheid degene die jij had toegevoegd geinstalleerd. Ik pas ook de resolutie handmatig aan, dan dus wel progressief 2560x1440, maar alles ziet er een beetje wazig uit.... Als voorbeeld 2 knipsels.

bestand1.JPG
Knipsel2.JPG

Heeft die monitor een On Screen Display (OSD)?
Kijk in dat menu dan eens of je iets van Upscaling kan vinden en test dan de mogelijkheden.

Ja, de monitor heeft OSD (een menu word hiermee bedoeld neem ik aan?). Bij de PC zie ik een resolutie van 1920x1080 daar staan, en kan ik niet veranderen volgens mij. Wanneer ik mijn laptop erop zet (Wel via een DP kabel) dan staat daar resolutie 2560x1440. Helaas heeft mijn PC geen DP uitgang en mijn Laptop geen HDMI uitgang om dat eens te vergelijken.

Upscaling, ik kan in het menu "Scaling" vinden, bedoel je dat? Hier instellingen veranderen heeft geen effect. (zie hieronder schermafdruk).

Ik heb ook even mijn kaart eruitgehaald en een foto van genomen, maar dat zegt weining denk ik?

Knipsel3.JPGKnipsel4.JPG

Ik zou een nieuwe videokaart kunnen kopen, maar ik weet niet of dat het probleem gaat oplossen. Kan er iets in de PC zelf zitten wat die resolutie niet toelaat?

Die scherm afdruk in #13 is niet het OSD van de monitor.

Klopt, ik kan geen schermafdruk daarvan maken, maar ik heb een foto toegevoegd..Knipsel5.JPG

Op die foto zie ik niks van upscaling, wel dat 'ie op 1920x1080 staat ingesteld.

Je hebt nog niet gereageerd op die 1920x1080 in je foto.
Kan je dat niet opschroeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan