Kan me niet meer aanmelden bij Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
Gisteren heb ik iets heel stoms gedaan, ik wilde een werkgroep instellen op m'n laptop om enkele bestanden uit te wisselen tussen m'n laptop en desktop. Ik heb hiervoor de laptop uit het domein van het werk gegooid en me aangemeld bij het domein.

Na het opnieuw opstarten van de laptop kan ik me niet meer aanmelden omdat de lokale gebruiker blijkbaar niet meer bestaat en ik constant 'windows kan u niet aanmelden, controleer uw wachtwoord' melding krijg.

Nu heb ik een tweede windows geinstalleerd en kan ik wel bij de harde schijf. Alleen wil ik me weer aan kunnen melden bij de originele windows.

Is er een manier dat ik via de 2e windows installatie mezelf weer in het juiste domein kan hangen bij de 1e installatie?
 
Vanuit die 2e installatie, het register uit een herstelpunt terugzetten op en van de eerste installatie, op deze eigen:) wijze.
 
Is er geen andere manier? Ik kloot liever niet in het register, dan wordt het van kwaad tot erger.

En volgens mij is er geen herstelpunt of is dit iets wat Windows automatisch creëert?
 
Je kloot ook niet IN het register, maar MET het register, en herstelpunten worden meestal automagisch aangemaakt, als die optie aanstond.

Maare, ga ermee naar de systeembeheerder, van dat bedrijf waar je werkt.
 
Onze systeembeheerder heeft me aangeraden om eerst via een boot cd het administrator password te resetten. Nu heb ik een boot cd gevonden en gereed gemaakt maar tijdens het booten krijg ik een foutmelding: media test failure, please check cables.

Volgens een aantal websites ligt dit aan de hdd of bios. De hdd werkt prima want m'n 2e xp installatie loopt goed. En de bios heb ik geupgraded dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand nog een idee wat het kan zijn?
 
Wie heeft die notebook geinstalleerd? De systeembeheerder of jij? Diegene weet het lokale admin wachtwoord. Kan hij die notebook niet weer in het domein zetten? Dan kun je ook weer inloggen en het lokale admin wachtwoord resetten
 
Het is de prive laptop van m'n baas en ik vertel hem liever niet dat ik met z'n laptop heb zitten *****n :evil:.

Nee geintje. M'n baas heeft de laptop ooit geïnstalleerd maar hij weet het wachtwoord ook niet meer.

Het probleem is dat in de BIOS de optie 'boot from lan' is ingeschakeld. Daar komt de melding 'media failure' vandaan. Maar als ik deze optie uitschakel dan boot de laptop niet meer van CD-rom. Het lijkt wel alsof de laptop de 'boot from lan' optie als cd-rom ziet.
 
probeer eens veilige modus opstarten

inloggen als administrator en password geen
 
probeer ERD commander eens, daarmee kun je het local admin password resetten
 
In veilige modus opstarten is niet de oplossing. Er wordt nog steeds om het administrator password gevraagd.

Ik ga nu ERD commander proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan