Kan met wireless dongle op Samsung TV geen verbinding met netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geerebeer

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Ik heb een samsung LED tv UE40B7000 die ik met een Samsung wireless LAN adapter (WIS09ABGN) aan mijn netwerk wil koppelen, zodat ik videos vanaf mijn pc op mijn tv kan afspelen.
Met behulp van de gebruiksaanwijzing van Samsung heb ik al verscheidenen pogingen ondernomen, maar ik kom er niet echt uit. Op de tv zie ik mijn netwerk (beveiligd met WPA) wel staan maar als ik het password intik wordt aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Als ik de beveiliging van mijn netwerk (router Zyxel P-2602HW-D1A) haal dat kan de verbinding wel gemaakt worden maar wordt onder de knop "mediaplay" van de afstandsbediening aangegeven dat er geen extern opslagapparaat kan worden gevonden, dus zelfs dan werkt het niet.
Kan iemand mij (bij voorkeur in begrijpelijk nederlands voor deze ict nitwit :()aangeven welke stappen ik moet doorlopen om videos vanaf mijn pc (windows 7) met panda 2012 beveiligingssoftware op een beveiligd netwerk te laten draaien ?
Bij voorbaat dank voor jullie steun en advies !

Gerard

even dit bericht naar boven halen. tot op heden nog geen enkele reactie helaas :(.

Gerard

Samsung Allshare is een systematiek om media te streamen wat bij verscheidene types Samsung TV's is ingebouwd. Mijn type TV staat daar niet bij.
Media streamen zou met behulp van de Samsung wireless LAN adapter (WIS09ABGN) toch echt mogelijk moeten zijn.

Beste Geerebeer,

Om bestanden af te spelen op jouw televisie, moeten deze bestanden wel al vanaf de computer worden gestreamd. Dit doe je door middel van de softwares AllShare of PC Share Manager.
Waarom de verbinding niet kan worden gemaakt wanneer de beveiliging van het netwerk aanstaat, kun je mogelijk het beste zoeken in de netwerkinstellingen van de router. Dit omdat je wel verbinding kunt maken wanneer deze staat uitgeschakeld.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Beste Alex,

Dank voor je reactie. Ik hoop dat je me verder ook wilt helpen ?
In mijn eerste bericht hierboven heb ik aangegeven dat ik netjes de handleiding heb gevolgd. Daarmee doelde ik o.a. op het feit dat ik PC Share manager op de PC heb geinstalleerd. In PC share manager heb ik de map met video's gedeeld. Onder beleid apparaat instellen staan een aantal IP adressen. Er stond er één bij met de status accepteren (samsung tv) de andere ip adressen (4 stuks) hebben als omschrijving onbekend apparaat en de status staat op weigeren. Voor de laatstgenoemde groep heb ik ze alle 4 op accepteren gezet. Daarna kreeg ik, zonder de beveiliging van mijn netwerk uit te schakelen, tot mijn stomme verbazing wél toegang tot het netwerk nadat ik netjes het password had ingetypt. De netwerktest werkte ook goed en leverde 4 groene vinkjes op. Ik dacht dat ik er nu was, maar als ik op de afstandsbediening mediap indruk krijg ik nog steeds de melding geen extern opslag apparaat gevonden. Hoe moet ik nu verder ? Moet ik nog iets doen in mijn beveiliging ?
met vriendelijke groeten,

Gerard

nee, Alex, zoals ik hierboven aangaf krijg ik dan het bericht "geen extern opslag apparaat gevonden". Als ik dezelfde weg in het menu op het scherm volg krijg ik ook dezelfde foutmelding.
Wat wel opvalt is dat hoewel de pc gewoon aanstaat, ik in mijn netwerk (ingesteld met cisco network magic) het signaal krijg dat de tv offline is. Is er overigens een mogelijkheid dat ik je hiervoor bel, dat zou wellicht makkelijker zijn ? ik realiseer me dat het plaatsen hier van email adressen of tel nrs niet echt wenselijk is en een pb is alleen voor verenigingsleden en donateurs.

groet

Gerard

Beste Geerebeer,

Wanneer je in PC Share Manager zit en de bestanden hebt geshared, heb je vervolgens ook op de Synchroniseren-toets geklikt? Dit is de toets die zich onder het Help-menu bevindt. Als dit niet is gedaan, kan de televisie inderdaad geen externe USB-opslag vinden.

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

ja, dat heb ik gedaan. Er opent dan een scherm waarboven staat aangegeven "server bijwerken". Daaronder een wit balkje. Dit scherm verdwijnt na een kleine halve minuut zonder verdere mededelingen. Ik ben inmiddels wat aan googelen geweest over dit odw en bemerk dat de laatste versie van PC share manager (2.33) slechts geschikt is voor windows vista en windows xp. M.a.w. voor Windows 7 (zie mijn eerste posting hierboven) is deze versie niet geschikt ? Is dit correct en indien dit zo is waarom komt Samsung niet met een versie die onder windows kan draaien ?

groet

Gerard

Beste Geerebeer,

Mijn excuses, ik heb blijkbaar over het feit heen gelezen dat je gebruik maakt van Windows 7. Windows 7 en PC Share Manager willen inderdaad niet met elkaar samenwerken. Daarom adviseren wij om te streamen via Windows Media Player, of via de AllShare-software (de opvolger van PC Share Manager).
Zou je voor ons willen testen of het streamen via de AllShare software wel werkt?

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Werkt de allshare software dan wel samen met mijn type tv ? Die is nu immers 2 jaar oud ! Ik durf het anders niet zo snel aan ....

groet

Gerard

nog 2 aanvullende vragen, Alex:
- werkt de dongle wel samen met de allshare software ?
- ik wil nu pc share manager verwijderen maar omdat dit programma moeilijk doet in windows 7 gaat het verwijderen niet zo simpel. heb jij een oplossing ?

groet (en wederom dank natuurlijk ;-))
Gerard

ik wilde er toch wel mee verder vanavond en heb het in ieder geval met veel pijn en moeite voor elkaar dat pc share manager verwijderd is (dankzij revo uninstaller pro). Ik heb ook allshare geinstalleerd, onder gedeelde mappen de mappen toegevoegd met bestanden die ik wil gaan streamen. Bij netwerkgegevens staat het ip adres van de LAN verbinding en bij de server de pc waarop de bestanden staan met ip adres. Bij afspeel apparatuur (en daar gaat het natuurlijk om) is het helemaal blanco. En nu de grote vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat de tv daarin komt ? Ik heb de tv nogmaals gecheckt en bij netwerk test krijg ik de 4 vinkjes dat alles naar behoren werkt.
Heb je hier een stapsgewijze oplossing voor ?

Alvast bedankt !

groet

Gerard

Beste Geerebeer,

Spijtig dat het verwijderen van PC Share Manager zo moeizaam ging, maar wel fijn om te horen dat het uiteindelijk wel is gelukt.
De Dongle werkt samen met AllShare. Het enige dat de dongle doet, is de WiFi-verbinding leggen tussen jouw televisie en de router.

Wanneer je in AllShare op de computer naar Hulpmiddelen > Instellingen > Afspeelapparaten klikt, staat jouw televisie hier dan tussen?

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

TV en PC

Hallo Geerebeer,

Ik begrijp dat je de TV goed hebt ingesteld. En weet je dmv instellingen netwerk het IPadres van je TV.
Zoiets als 192.168.1.xxx. Bij mij is het 192.168.1.100. Noteer dit adres.

Maar volgens mij maakt jouw PC geen server.
Die server kan je maken met Windows Media player 12, welke als het goed is bij jou is geinstalleerd in Windows 7.
Maar kan o.a. ook met Allshare of Tversity, enz.
Maar WMP12 is eenvoudiger. Open deze.
Vervolgens ga naar services. Controleer of alle benodigde services op je PC gestart zijn zoals
- DHCP client
- SSDPDiscovery
- UPnP
- Windows Mediaplayer Network Sharing.

Daarna moet je achterhalen wat het IPadres is van je PC. Eigenlijk je netwerkkaart in je PC.
Eigenschappen >> Internet-protocol >>
Bij mij is het 192.168.1.20. Noteer deze.

Daarna ga naar 192.168.1.1 op internet. Dit is je Cisco router.
Applications & Gaming >> Poortforwarding >>
Vul in als interne en Externe poort resp. 41952, 41952, TCP met adres zoals de eerste keer is genoteerd.+ enabled met vinkje.
Vul in als interne en Externe poort resp. 41952 41952, TCP met adres zoals de tweede keer is genoteerd.+ enabled met vinkje
Nu staan de poorten open voor TV en PC.

Doe hetzelfde met je Firewall.
Gebruik je de eenvoudige firewall van Windows, zet deze dan tijdelijk uit.( Naderhand wel de poorten er aan toevoegen.)

Start daarna de TV en controleer de netwerk-instellingen, automatisch (DHCP) en/of handmatig.
Vermoedelijk krijg je dan bovengenoemde IP adressen te zien.

PS Ik heb gisteren in dit forum ook een topic gesteld.

Succes
Frank E.

Laatst bewerkt:
Alex, zoals ik mijn berichtje van gisteren hebt kunnen lezen quote "Bij afspeel apparatuur (en daar gaat het natuurlijk om) is het helemaal blanco."unquote. Daar staat dus geen televisie bij.

Frank, dank voor je uitgebreide reactie. Dit is echt een antwoord in de richting waar ik op doel: een stappenplan hoe je achtereenvolgens de diverse handelingen moet verrichten. Ik ben echter tot zondagmiddag weg, maar ga het daarna zeker uitproberen. Daarna laat ik hier weer van me horen (hopelijk met een positief bericht). Nogmaals dank dat ze zo gedetailleerd hebt willen reageren.

groet

Gerard

Hallo Gerard,
Zet als eerste alle genoemde services aan.

Ik heb inmiddels als proef op mijn verhaal alles weer eens opnieuw getest.
En ook bemerkte ik dat alles niet direct werkte. Maar meestal wel na 1 dag. Blijft vreemd?

Gr.
Frank E.

Hoi Frank,

ik heb de services gecheckt. Alle 4 zijn ze gestart, waarvan de 1e en de 4e automatisch en de 2e en 3e handmatig. Achter de eerste 3 services staat local service achter de laatste staat network service.
Je hebt niet aangegeven wat ik na het openen van WMP12 moet doen dus daar heb ik niets mee gedaan.

IP adres van de pc zowel als van de tv heb ik kunnen vinden. Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A modem dus ik heb gegoogeled voor een handleiding maar helaas niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik zal beschrijven wat ik onder portwarding bij mijn modem heb gedaan:
bij default server heb ik het ip adres van de pc opgegeven.
Daaronder heb ik een service regel aangemaakt met als omschrijving Samsung TV, active aangevinkt en als start en end port het door jou opgegeven poortnr ingevuld. Bij deze regel heb ik bij server IP adres het IP adres van de TV ingevuld.

Als ik op de TV zoek onder media play krijg ik weer het bericht dat er geen extern opslagapparaat is gevonden. Als ik mijn firewall uitschakel levert dat geen verschil op. Een check op de internet verbinding levert nog steeds wel de vier vinkjes op dus de verbinding zou nog steeds goed moeten zijn.

Heb je nog de mogelijkheid om wat aanwijzingen te geven ?

Bij voorbaat wederom dank !

Gerard

Hallo Gerard

Prima dat je alle services hebt gestart. Mogelijk zijn er nog enkele bij Network services, die gestart moeten worden.
Prima dat je weet het locaal IP adres van PC en TV. Laat me even weten wat die zijn.
De handleiding Zyxel heb ik helaas ook niet gevonden. Zelf ben ik bekend met routers zoals Linksys en Cisco.
Portforwarding heb je ook goed gedaan, hoewel ik nu twijfel aan de poort voor WMP, of die bij jou het zelfde zal moeten zijn. Maar in ieder geval werkt hij bij mij perfect.

Nu moet je gaan streamen met WMP12. (Heb jij deze versie of een ouder versie. Want dat maakt een groot verschil kwa layout.)
WMP12 >> Organiseren >> Streamen
Neem dan eerst wat standaard fotos met JPG extensie en met standaard muziek met MP3.

PS Er moet wel enige tijd gegund worden om de TV te loaden.
PS Ik heb vandaag het zelfde stappen plan door lopen met een andere PC met win7 en dat werkte direct perfect.

Laat me weten hoe het tot nu toe gaat.

Frank E.

Zelf heb ik een Sony TV en jij een Sammsung B7000 ( welke ik trouwens onlangs gekocht hebt voor mijn zoon )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan