Kan met wireless dongle op Samsung TV geen verbinding met netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Gerard..

Ik vergat te zeggen dat de meeste TV's maar een beperkt aantal extensies accepteerd.
Bij mij is het volgende:
Video: MPG (MPEG1 of MPEG2)
Foto's: JPG
Muziek: MP3 en WMA
Maar de Samsung kan veel meer extensies aan. Althans dat zeggen ze.
Je kunt het eenvoudig controleren door diverse extensies op een USB sick te zetten.
Welke daarna werken, kan je vervolgens gebruiken om te streamen.

WMP12 kan bijna alle extensies aan. En is in opties in te stellen.

Handleiding WMP12 is op Internet eenvoudig te downloaden.

PS Ik ben reuze benieuwd of jouw Samsung 7000 ook HD extensies lust. Zoals WMV, MKV, MP4 enz

Gr. Frank

Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

ik kan nergens vinden welke versie van WMP ik heb, maar ik heb altijd alle updates van windows 7 geinstalleerd dus dat zal best wel goed zitten. Onder het menu van de WMP versie op mijn pc is wel aangegeven organiseren en daarnaast streamen. Daaronder staan een 3 tal opties waaronder externe besturing van mijn speler toestaan, die heb ik ingeschakeld. Hoe je precies moet streamen is mij helaas onbekend. Ik heb in ieder geval een aantal jpg foto's in de afspeellijst geplaatst (misschien dat dat met streamen te maken heeft) en geprobeerd of ik die op de tv zichtbaar kan maken maar ik krijg nog steeds het bericht geen extern opslag apparaat gevonden. Graag zou ik willen weten hoe ik precies moet streamen in WMP 12. Als ik de jpegs kan streamen ga ik er vanuit dat de rest wat soepeler zal verlopen.
Wat betreft mijn locale IP adressen, die wil ik liever niet openbaar maken. Ben niet echt een computertechneut (zoals je wellicht al gemerkt hebt) en wil deze informatie niet openbaar maken zonder dat ik daarvan de consequenties kan overzien.
Ik ga nu eens de handleiding van WMP 12 opzoeken maar het zou handig zijn als Alex van Samsungworld, die eerder ook in dit draadje een rol speelde, wat tips en trucs zou geven hoe nu verder te gaan.
Ik ga ook eens op het forum van mijn provider (Telfort) een berichtje plaatsen of dat portfordwarding in het zyxel modem goed is gedaan.

groet

Gerard

Versie vind je onder Help.

Organiseren >> streamen >>
Dan zijn er 3 mogelijkheden.
De onderste moet je aanklikken: Meer stream opties >>
Dan zie je jouw TV >> Toestaan
En mediaspelers op deze computer >> Toestaan
Geef je media speler ook een willekeurige naam
Daarna OK.

De IP adressen kan je gerust noemen. Het zijn standaard locale IP adressen, zoals 192.168.x.x en 10.0.0.x en 127.0.0.x en werken dus uitsluitend op je Netwerk. Vandaar dat ik ze hierboven ook genoemd hebt.
De IP adressen op Internet is een ander verhaal.

En dan zou de server aan moeten staan.
PS Vergeet niet de Firewall tijdelijk uit te zetten.

Er is een heel eenvoudige handleiding nb van deze site: Helpmij. Geschreven door ene Mr. Booing of zo iets.
De handleidig van Microsoft is zoals altijd een omschrijving van functies opgeslagen in enorme Database.

Prima dat je contact opneemt met Telfort, omtrent de instellingen van je router.
Mogelijk dat je de poort moet veranderen bij portforwording. Maar jij noemde eerder Cisco.
Want Cisco en Linksys zijn EEN. En mijn router is ook van Linksys.

Jammer dat Alex niet verder heeft gereageert. Als Samsung World valt er heel wat uit te leggen.
PS Indien je Allshares nog niet hebt verwijderd zal mogelijk deze server in services aan staan.
Zet deze Samsung services nu tijdelijk uit, want ze zouden elkaar weleens kunnen bijten.
Hoe deze service precies heet kan Alex of Samsung je vertellen. Maar misschien kan ik je dat ook vertellen, dan wel over een paar dagen.

PS Heeft dit forum ook een Leden lijst met leden-informatie. Zodat we elkaar ook zouden kunnen mailen?

Gr.
Frank

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,
dank weer voor jouw bericht. Vrees dat er geen ledenlijst op dit forum aanwezig is, dus dan moeten we het maar op deze manier blijven doen. Heb inmiddels op het forum van telfort het probleem aangekaart. Zodra ik een reactie heb plaats ik die hier.
Verder nog even het volgende: In WMP 12 onder "meer streamopties" zie ik mijn TV NIET staan. Hier staan 2 opties: "alleen mediaprogramma op deze computer en in externe verbinding etc." en "huiskamerpc". De mediaplayer heb ik een willekeurige naam gegeven. De IP adressen zijn als volgt: PC 192.168.1.35 en de TV 192.168.1.37. Ik weet niet wat je met "de server zou aan moeten staan" bedoeld maar ik denk dat er bij mijn nog steeds geen sprake van is omdat de tv onder streamopties ontbreekt.
De firewall heb ik tijdelijk uitgeschakeld en als ik dan op de TV (stond trouwens de hele tijd al aan bij bovegenoemde handelingen) op mediaplay klik heb ik nog steeds het bericht dat er geen extern opslagapp kan worden gevonden. Het testen van het netwerk op de pc gaat overigens nog steeds prima. Geen enkele foutmelding daar.
De handleiding op het helpmij forum van mr. Booing ofzoiets heb ik niet kunnen vinden. De handleiding van microsoft helpt me niet echt verder.
Ik heb mijn berichten hierboven nog eens nagelezen en ik heb het van meet af aan uitsluitend over het Zyxel modem gehad.Cisco dus absoluut niet.

Allshares heb ik nog onaangetast gelaten, dus wellicht blijft dit nog een probleem samen met WMP 12 (dat is idd de versie die ik heb), ik durf echter niet direct bepaalde services uit te schakelen.

Tot zover weer mijn update. Wellicht heb jij nog tips op dit moment? Anders kom ik wel weer op het net zodra ik berichten vanuit het Telfortkamp krijg.

groet

Gerard

Hallo Gerard,

Met de server aan bedoelde ik dat dan de server werkt. Maar dus bij jou blijkbaar nog niet.
Ik twijfel nu aan het interne en externe IPadres, want die kan voor ieder router weleens verschillend zijn.
Probeer daarom eens de poort 10245 ICP met het IP adres van je PC (35 of 37). plus
poort 44685, plus poort 443.
Ik neem aan dat de router van Telfort is. Zij kunnen het je zo vertellen.

Vreemd is dat hij bij het streamen met de algemene tekst van '' Huiskamer PC ", hier zou je je Samsung TV met type nummer moeten zien.

Cisco zag ik staan bij je Topic 18 nov 21:32

Wat betr de TV. Het neemt wel enige tijd voordat de TV de server heeft gevonden.
Dus laat hem maar aan staan bij het testen.
Staat trouwens de renderer-functie aan?
En heb je ook Handmatig gescand ?

Gr. Frank

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

"renderer" en "handmatig scannen" zijn voor mij in dit verband abacadabra-keten, dus wil je svp weer even uitleggen waar ik dat kan vinden (ben helaas echt een pc nitwit). Op mijn vraag op het Telfort forum over het ontsluiten van een poort op de zyxel router heb ik helaas nog steeds niets gehoord. Ik zal de reactie aldaar integraal in mijn volgende bericht opnemen (althans als daar een reactie op komt natuurlijk)

groet

Gerard

Hallo Gerard,

Ik ging er even van uit dat jouw Samsung TV ongeveer het zelfde zou werken als mijn Sony TV.
Blijkbaar zitten er toch verschillen in.
Laten we er dan maar van uit gaan dat jij je TV instellingen goed hebt staan.

Terug naar de PC.
Ik vond vandaag een site:
http://www.howtogeek.com/howto/1369...er-the-internet-with-windows-media-player-12/

Welke overeenkomen met mijn hiervoor genoemde poorten betr. forwarding met WMP12.

Gr.
Frank

Laatst bewerkt:
Beste Frank,

http://forum.telfort.nl/zyxel-firmware.html

is de link naar het telfort forum. Voorlopig ben ik daar nog niets opgeschoten, helaas. Wél een reactie met verwijzing naar een aantal youtube filmpjes maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ik heb van voren af aan alle instellingen nog eens doorlopen en ben tot de conclusie gekomen dat er een soort van muurt staat tussen mijn pc en tv. Vanaf mijn TV heb ik wel toegang tot het netwerk , er wordt ook een mac adres opgegeven, en de check voor toegang wordt ook prima doorlopen. Als ik opde pc de instellingen van mijn router nakijk zie ik in de client list ook een ip adres (de reeds eerder opgegeven 192.168.1.37) - met een groen lampje ervoor als zijnde een signaal dat het correct functioneert - staan met daarachter het zelfde mac adres als wat op de tv werd aangegeven. Als een mac adres een uniek gegeven is zou het dus (?) moeten kloppen
Ga ik echter in WMP een filmpje slepen naar het afspeelgedeelte rechts in het scherm en klik ik op het groene driehoekje rechts bovenin (afspelen met) dan wordt aangegeven dat er geen media apparaten gevonden zijn.
Gebruik ik het door Samsung geadviseerde Allshare dan zie ik bij hulpmiddelen onder netwerkgegevens 1 ip adres staan en dat is van de pc zelf. Ook daar is dus geen TV te bespeuren.
Links in het scherm zijn daar de gedeelde mappen te zien en ook de aangesloten gedeelde apparatuur. Ook daar staat alleen de huiskamerpc.
Dus samengevat: hoe ik het ook probeer, via WMP 12 of via Allshare ik kan de TV nergens benaderen.
Voor het ontwikkelen van mijn netwerk heb ik gebruik gemaakt van cisco (waarschijnlijk daar de verwarring met de router) network magic pro, daarin zijn grafisch alle apparaten weergegeven die met de router verbinding hebben. Als ik daar klik op samsung tv (moet je niet teveel waarde aan hechten, naam heb ik zelf toegekend), dan zie ik bij de details wel hetzelfde mac adres staan als op tv, ook fabrikant beschrijving en model zijn aangegeven (samsung DTV DMR) de status is echter offline (controleer of stroom is ingeschakeld staat er achter) hoewel de TV wel degelijk aanstaat. Achter IP adres en subnetmasker staat aangegeven niet beschikbaar.
Ik hoop dat je wat met het bovenstaande kan ?

groet

Gerard

Hallo Gerard,

Jammer dat je weinig respons hebt gehad op je topic bij telford. Er staat wel een schrijf fout in Port Forwarding, maar dat zal men wel begrepen hebben.

Ik zal je wat fotos laten zijn van mijn TV, mischien dat dit je wat helpt.
Nou, verd... dat lukt niet in dit forum :o(.

Betr. IP adressen: Ik begrijp dat 192.168.1.37 jouw TV is en dat 192.169.1.35 jouw PC.
Controleer deze laatste nog eens met Ipconfig?

Heb je de service van Allshare wel eens tijdelijk gestopt? (PS Wees gerust want een na een reset van je PC zal deze weer opgestart worden.)
Of je zal Allshare eens moeten verwijderen van je PC. Want mogelijk bijten ze elkaar.

Heb je de poorten, genoemd in mijn topic van 9 nov, toegepast?

Ik neem aan dat alle overige computers op je netwerk bij testen uitstaan?

Ik ken het programma niet van Cisco network magic pro. Zie je daarin overigens jouw PC, jouw TV en je router?

Je zegt: Vanaf mijn TV heb ik wel toegang tot het netwerk. OK, maar wordt je PC ook herkend?

Gr Frank

Laatst bewerkt:
Ondanks verwoede poging van Frank is het helaas niet tot een oplossing gekomen, althans niet dmv de Samsung dongle. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een andere oplossing: Apple TV. Een apparaatje van Apple wat je kan aansluiten op de HDMI ingang van de TV. Dmv het simpele menu (bedienbaar met de bijgeleverde afstandsbediening) aansluiten op je thuisnetwerk. Vervolgens kan je van welke PC dan ook binnen je netwerk (wél eerst Itunes installeren) film/foto/muziek streamen naar je tv. Film moet wel in mp4 of mov format maar daar zijn meer dan voldoende gratis conversiemogelijkheden voor. Goed beschouwd is dit nog een betere oplossing dan de Samsung dongle, want die werkt uiteindelijk slechts vanaf 1 PC (diegene waar je de dongle op de USB poort hebt aangesloten). Voor mij mag dit probleem als afgedaan worden beschouwd. Met name Frank (2knarf) zeer veel dank voor de tomeloze pogingen het dongle probleem tot een goed einde te brengen.

Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan