kan micro sd kaart niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Ik was vandaag bezig xbmc op een micro sd kaartje te zetten, tijdens het schrijven liep de computer vast en toen heb ik het schrijfprogramma geforceerd af moeten sluiten. Ik heb de sd kaart daarna geprobeerd te formatteren maar dat ging niet. en ik kan ook niet de bestanden op het kaartje bekijken. Ik kan ook niet xbmc opnieuw op het sd kaartje zetten. Weet iemand hoe ik dat sd kaartje kan formatteren zodat ik het weer kan gebruiken?

Dan zal het nodig zijn om de partitie of dat kaartje te verwijderen en opnieuw aaan te maken.
Daarna kun je hem formatteren.
Met de Windows tool daarvoor heb ik vaak problemen gehad en gebruik er daarom een extern programma voor die het voor mij altijd goed doet:
http://www.partitionwizard.com/

Bij minitool partition wizard staat bij het kaartje 'bad disk' en zijn alle opties grijs dus ik kan niks aanklikken.
Die hp tool geeft de error 'Device media is write-protected'.

Dan lijkt 'ie dus echt naar z'n grootje te zijn.
Maar wellicht dat iemand anders nog een idee heeft.

Het probleem zit in de micro sd kaart adapter, ik heb een ander sd kaartje geprobeerd te openen met deze adapter en toen kreeg ik dezelfde fout, beide sd kaartjes werken wel in mijn telefoon.

Nooit aan gedacht dat de adapter weleens de oorzaak zou kunnen zijn :o

Xbmc op de raspberry pi werkt gedeeltelijk, het enige wat me nog niet gelukt is is addons downloaden. Ik ga maar eens zoeken naar een andere adapter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan