Kan mijn eigen netwerk niet meer vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

buldogje

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand me kan helpen. Ben al de hele dag bezig met het probleem maar nog geen oplossing kunnen vinden dus vandaar even hier een berichtje. Ik ben echt een leek in dit soort dingen.
Sinds vandaag kan ik mijn eigen draadloze netwerkverbinding niet meer vinden. Het begon toen ik opstond en totaal geen internetverbinding op mijn laptop had. Nooit eerder geen problemen gehad. Alle kabeltjes van de router en modem uitgetrokken en opnieuw ingestoken. Met gevolg dat er toen wel ineens een draadloze netwerkverbinding beschikbaar was, maar met een andere naam dan mijn draadloze netwerkverbinding. Ik neem aan dat het niet mogelijk is dat de naam van mijn netwerkverbinding wegvalt door het opnieuw insteken van de kabeltjes en dat deze er dan voor in de plaats komt (klinkt misschien heel stom maar ik ben echt maar een leek op dit gebied dus ik heb geen idee :o)? Plus mijn draadloze netwerkverbinding is beveiligd en dat is deze netwerkverbinding niet. Wat wel vreemd is, is dat de naam van de verbinding die nu beschikbaar is, Sitecom is. Het merk van mijn router. En deze verbinding heeft tevens ook nog eens het beste bereik. Maar mijn originele verbinding heeft een hele andere naam en is beveiligd. Ik weet niet wat er aan de hand is.
Ik wil dan ook heel graag mijn 'originele' draadloze netwerkverbinding terugvinden, maar de vraag is, hoe doe ik dat?

Hier wat aanvullende gegevens.
Het merk van mijn laptop is een Compaq Presario CQ62. Ik gebruik Windows 7. Internet via Ziggo en mijn router is een Sitecom mimo-XR.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen (en het liefst in Jip en Janneke taal aangezien ik een leek ben :o), want ik weet niet wat ik moet doen. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verbind je laptop eens met de router via een UTP kabel (gwn lan kabel dus), en ga dan naar 192.168.1.1 of 192.168.0.1.
En kijk daar eens tussen de settings bij wireless, als alles aanstaat zet wireless dan uit en dan weer aan.

Als je er niet aan uit geraakt maak even een print screen ervan en post het hier :)

Bedankt voor je reactie, Loerie :).

Ik heb even gezocht, maar ben bang dat ik nergens meer zo'n kabeltje heb liggen (zul je altijd hebben wanneer je het nodig hebt).
Kan het ook zonder die kabels? Heb net namelijk even op die links geklikt, de eerste doet niks maar de tweede vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord?
Ik heb al 'admin' geprobeerd, maar dat werkt niet.

Jaah je moet je login dus vinden en dan kan je aan je wireless instellingen geraken.

Default waarden van jou router zijn Username: admin Password: admin

Edit: Anders moet je dus het ingesteld passwoord vinden.

Laatst bewerkt:
Oh, hemeltje... gaat helemaal fout. Ik kon inderdaad inloggen met dat wachtwoord. Maar toen ik wireless uitzette, kon ik niks meer. Ik heb nu helemaal geen internetverbinding, behalve op mijn mobiel waarmee ik nu op dit forum zit. Wat nu?​

Je moest wel zoals ik zei verbonden zijn met een LAN-kabel :confused:

Oh jee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat het kon zonder kabel. Wat nu? Eerst een LAN kabel kopen dan maar? Of is er nog een andere optie :(?

Waarschijnelijk kan je de router terug naar fabrieksinstellingen zetten door ergens van achter op een reset knopje te duwen maar ik weet niet als je speciale instellingen hebt..
Doe het alleen als je het zeker bent!

En ja best zoek je zo n kabel, heb je er geen van een pc? of PS3, Xbox, ..?

Bedankt voor alle info dusver :D.
Ok, ik heb daarnet een kabeltje gebruikt en het is me gelukt om de wireless instellingen aan en uit te zetten. Alleen, ik kan nog steeds mijn originele internetverbinding niet vinden. Alleen de onbeveiligde internetverbinding Sitecom. Kan het niet zo zijn dat de naam op de een of andere manier verandert is van de naam wat ik had voor deze verbinding in Sitecom? Of is dat niet mogelijk? Ik vind alleen zo raar dat deze Sitecom verbinding niet beveiligd is, terwijl mijn originele internetverbinding wel beveiligd is.
Suggesties?

Ja dat is zo als je hem reset, je kan normaal ook de naam (SSID) van je router in de instellingen wijzigen.

Mmm, alleen deze onbeveiligde Sitecom verbinding was ook al zichtbaar voordat de problemen begonnen. En zover ik weet heb ik de router overigens niet gereset (tenzij ik per ongeluk wat aangeraakt heb). Ik heb dus alleen de Wireless uit en aan gezet. Hoe weet ik nu of de naam van mijn originele verbinding in Sitecom is verandert? En misschien nog wel belangrijker, als Sitecom daadwerkelijk mijn oude verbinding is, hoe kan ik deze verbinding dan opnieuw beveiligen?
Alvast bedankt :)!

dan moet je naar configuratiescherm, draadloze netwerken beheren en verbinding aanklikken rechtermuis en eigenschappen, zou als ik jou was gelijk naam wijzigen in sitecom.... zodat je altijd weet dat het "jouw" verbinding is. Bij verbinding automatisch verbinding aanklikken en dan beveiliging.

succes

Je moet in de router het passwoord invullen bvb WPA2 als beveiliging.
En als er een optie is om het te activeren doe je dat best.

Dank jullie voor de reacties :-)! Ga het proberen en hou jullie op de hoogte!

Het is gelukt hoor :D!

Na even wat instellingen opnieuw te hebben ingesteld, heb ik nu mijn 'oude' draadloos internetverbinding weer terug. Bedankt voor al jullie advies in ieder geval, super dat er zo'n forum als dit is waar je hulp kunt krijgen als je het even niet weet :D!

Tof! :thumb:
Mss kan je ook aanduiden dat dit opgelost is? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan