kan mijn g schijf niet meer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan11

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Wie kan mij helpen???
Ik heb problemen met mijn tweede harde schijf.
Ik heb mijn harde schijf van 40 GIEG veredeeld in een f scijf van 10 g en een g schijf van 30 g. Na problemen dat ik mijn g schijf niet meer kon benaderen, had ik besloten om hem maar te formateren. Toen ik dat gedaan had en mijn computer weer opgestart had kon ik nergens meer mijn g schijf vinden, ook met fdisk zie ik hem niet meer staan. ik zie alleen mijn f schijf nog van 10g. Vraag hoe kan ik weer mijn g schijf terugvinden.
Mijn systeem is een pent 2 350 mgz win 98 se
Heeft nu met fisk ook mijn partities op mijn f schijf verwijderd om weer helemaal van voorafaan te beginnen. Maar krijg nu de melding :
Huidige vaste schijf 2
Totale schijfruimte is 504 mb (1 mb = 1.048.576 bytes)
Geef de partitiegrootte in mb of percentage schijfruimte op om ee uitgebreide Dos partitie te maken.
Kan dus alleen nog maar een partitie maken van504 mb
Waar is de rest van mijn 40 gb harde schijf gebleven?????????????
Wie kan mij helpen??????

Laatst bewerkt:
Verwijder met FDISK even alle partities (primair en uitgebreid). Vervolgens maak je opnieuw een primaire en eventueel een uitgebreide partitie met daarbinnen één of meerdere logische stations (als je je harde schijf weer wilt opdelen). Vervolgens moet je restarten en alle partities formatteren.

Ga ik morgenavond weer opnieuw proberen met fdisk.
Bedankt alvast voor je snelle reactie.
Ik heb dit probleem even laten rusten omdat ik voor mijn werk in het buitenland geweest ben.

Vanmiddag heb ik het nog een keer met fisk geprobeerd
alles verwijderd maar weer met het zelfde resultaat.
Van mijn schijf van 40 G is er maar 504MB over.

Als ik met fdisk optie 5 kiest (andere vaste schijf kiezen)
dan zie ik het volgende:
Schijf station MB Vrij Gebruikt
1 6173 100%
c: 3091
d: 3083

2 504 %

Mijn harde schijf is niet kapot, want van morgen heb ik met het programma Pc Inspector nog mp3 files van mijn verdwenen G schijf gehaald.
Wat kan ik nog meer doen, zodat Windows mijn hele harde schijf weer kan zien.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand anders nog een ander idee, hoe ik mijn hele harde schijf van 40 G weer kan terug vinden????????????????
Wat ik al eerder geprobeert heeft kun je in mijn eerdere
vraag zien.

Ik denk dat het een seagate is als het van belang is wil ik mijn computer wel uit mijn bureau halen, maar dat is nog al wat werk. Maar als het kan helpen dan doe ik het.

Nou, ik wilde je aanraden om een zogenaamd diagnostic tool te gebruiken - dat kijkt of je harde schijf nog wel helemaal lekker is enzo. Maar daarvoor moet je natuurlijk eerst de fabrikant weten, aangezien elke fabrikant z'n eigen tooltje heeft.

Zou het geen Windows probleem kunnen zijn?
Toen ik mijn schijf van 40g gekocht had bleek mijn bios geen grotere harde schijven dan 30 g te ondersteunen.
Er was geen bios update meer bescikbaar.
Maar Windows herkende mijn 40g wel, maar ik kon er alleen niet mee opstarten. Verder alles wel. schijf gedeeld in f: van 10g, en g: van30g Al een jaar met tevredenheid mee gewerkt. Pas onlangs zijn de problemen begonnen. Eerst kon ik mijn g schijf niet meer benaderen , windows zij dat de toegang geblokkerd werd door een programma. F: werkte nog wel goed nog steeds 10g . Dus denk ik dat het misschien een windows is. zou dat kunnen???????

Is uitgesloten als ook FDISK je schijf niet volledig ziet (in de veronderstelling dat je in DOS opstart voor je FDISK runt).

Steve bedankt voor je snelle reactie,
Ik kan mijn tweede harde schijf alleen maar in windows zien, omdat mijn bios hem niet ziet. Daarom als ik in dos opstart dan zie ik alleen maar mijn eerste harddisk met fdisk.

mijn probleem is opgelost. windows of iets anders had er een ander soort Fat van gemaakt.
harde schijf eruit gehaald in een andere computer ingebouwd (waar het bios wel grotere harde schijven herkend) toen met partition magix overnieuw ingedeeld en geformateert. werkt nu weer naar behoren.
Nog bedankt diegenen die mij geholpen hebben.
Groetjes Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan