Kan mijn hard disk niet met TV koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb een 2,5 inch externe harde schijf (USB3) waar al mijn full-HD films op staan.
Nu wil ik deze films op mijn Full-HD SONY TV afdraaien maar lukt niet.
Ik heb de schijf via USB verbonden met de USB ingang van de TV.
Maar kan geen verbinding met de schijf krijgen.
Is dat mogelijk of niet?
Groet,
Martin

Op zich zal dat best kunnen maar worden er bepaalde eisen aan gesteld. Deze zullen in de handleiding van de TV zijn vermeld.

Misschien is je HDD NTFS geformatteerd en moet ie FAT32 zijn maar dat zal ongetwijfeld in je handleiding staan zoals edmoor al zei.
Als je het exacte type van je Sony TV hier postkunnen we je beter helpen.

Groeten Marcel

Toevoeging: Lees de handleiding zeker goed door, want een aantal tv's formatteert zo'n extern aangesloten HDD naar een indeling zoals zij het willen hebben. Dus dan is de hele inhoud ervan weg én is (vaak) de HDD ook niet meer (direct) bruikbaar op de pc.

Tijs.

In EXT3 formatteren, en je hebt nergens last van.
Werkt overal.

Ik ga controleren .
Groet,
Martin

Hij is NTFS geformatteerd.
Als ik hem formatter naar FAT32 zijn dan alle films verdwenen of blijven ze op de schijf staan?
Zo niet, hoe kan ik omzetten naar FAT32?

Je kunt niet zomaar van NTFS naar FAT32. Je zult eerst de inhoud ergens moeten bewaren omdat de schijf helemaal leeg zal zijn. Hou er daarbij wel rekening mee dat er dan geen bestanden op kunnen die groter zijn dan 4GB, wat bij HD bestanden al snel het geval is.

Maar heb je al in de handleiding van de TV gekeken?

Laatst bewerkt:
Volgens de handleiding kan je via USB, foto, muziek en films op usb afspelen

Op mijn HD staat 300gb aan films, dus dat gaat dan niet lukken

De 4 GB die ik noemde gaat om de grootte per bestand, niet om het totaal.

Volgens de handleiding kan je via USB, foto, muziek en films op usb afspelen

Ja, dat zeiden we al. Maar het gaat om welke eisen de TV aan de HD stelt en welk type bestanden ondersteund worden.

Dat kan ik niet zien.
Ik laat hettype tv wel weten.
Alvast bedankt voor de hulp

Ik kan het type niet vinden. Hij is al 4. Jaar oud.
Bestaat er wel een mogelijkheid om een externe schijf van 500 gb met HD- films op een TV aan te sluiten!
Wat ik nu doe is mijn BD speler aansluiten en op de Usb aansluiting van deze speler mijn harde schijf aansluiten en dan werkt her perfect, maar dat is een aardige omweg.
Martin

Die schijf van 500 GB zal geen probleem zijn. Voor de rest gelden voorwaarden die al eerder genoemd zijn en 4 jaar geleden werd er nog niet zoveel ondersteund. Ik denk daarom dat de schijf FAT32 geformatteerd moet zijn en qua filmtype waarschijnlijk alleen AVI ondersteund.

Laatst bewerkt:
Dus...als ik de schijf formatteer naar FAT 33 en de filmpjes die op de schijf staan niet groter maak dan 4gb, dan zou moeten lukken?

Het zou kunnen dat de schijf zelf groter is dan maximaal door de TV ondersteund wordt maar als het bestanden van het type AVI (.avi) zijn en de schijf FAT32 geformatteerd is dan denk ik dat het goed gaat. Een garantie is dat uiteraard niet.

Ik ga het proberen.
Ik pas nu even een paar dagen.
Bedankt in iedergeval.
Groet,
Martin

Het type tv is
SONY Bravia KDL-32x500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan