Kan mijn LaCie network space V1.1 niet openen
Henk J.
Gepost: 6 juli 2010 @ 1:53
Hallo,
Ik heb nu een half jaar jullie NAS schijf maar ik kan er nu niet meer op komen. Als ik het IP-adres invoer kom ik op de schijf maar als ik dan op <OPEN SHARE> klik, dan zegt de computer dat het netwerk-adres niet kan worden gevonden. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb uw probleemoplosser op de site al geprobeerd. Ik ben naar de winkel geweest. En nog veel meer (op een forum gevraagd:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-op-NAS-schijf-niet-openen?p=3474223&posted=1)
Zoals u kan zien op het forum ben ik niet de enige die hier last van heeft. Heeft u een oplossing?
Als ik nog dingen moet laten weten dan is dat vanzelfsprekend geen probleem.
Ik hoop dat u snel terug mailt.
M.v.g.
Martijn Willemsen
Bijlage 1
Bijlage 2
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 6 juli 2010 @ 7:32
Beste,
is het mogelijk om het ipadres mee te delen? Maakt u gebruik van de LNA om het toestel te bereiken? Heeft u reeds geprobeerd het toestel te resetten?
Mvg
Henk J.
Gepost: 6 juli 2010 @ 7:54
Hallo,
Het IP-adres is: 192.168.1.100.
Ik maak gebruik van de adres-balk in Windows explorer om het toestel te bereiken.
Ik heb het toestel al meerdere malen aan en uit gezet (er is geen reset) maar dit heeft tot op heden geen effect gehad.
mvg
Martijn Willemsen
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 6 juli 2010 @ 8:23
Beste,
zoals ik vernomen heb, is dit een intern ipadres. U kan anders eens de netwerkkabel van het toestel uittrekken en na een tijdje opnieuw insteken of de router eens resetten. Waarschijnlijk wordt hierdoor het probleem opgelost. Graag uw reactie.
Mvg
Henk J.
Gepost: 7 juli 2010 @ 10:12
Hallo,
Ik heb al meerdere keren de netwerkkabel eruit gehaald. Router uit gezet, en daarna dus weer aan. Alles uitgesloten: nas -netwerkkabel-> pc werkte ook niet. Het lijkt me dan sterk dat het dan wel werkt. En dan nog een vraag: Wat zou u met het IP-adres moeten doen?
Mvg
PS In mijn vraag stond ook duidelijk dat ik de standaard probleemoplosser van LaCie reeds gebruikt heb. En hier is niets uit gekomen. Nogmaals, ik heb het ook al op een forum gevraagd(
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/542595-Kan-mijn-mappen-op-NAS-schijf-niet-openen) als u dat even door neemt kunt u zien dat ik dit al gedaan had. PPS Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest.
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 8 juli 2010 @ 5:13
Beste,
ik stel voor dat we dan het toestel eens laten binnenkomen voor een technisch
nazicht en eventueel herstel. Graag uw akkoord.
Mvg
Henk J.
Gepost: 8 juli 2010 @ 11:47
Dat lijkt mij wel prima, ik heb er op dit moment toch niets aan. Heeft u misschien verdere informatie??
Mvg
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 9 juli 2010 @ 6:22
Hallo,
u zal zodadelijk een mail ontvangen met de nodige informatie voor een herstelling.
Opgelet uw data wordt altijd gewist bij elke vorm van herstelling. Gelieve het nodige te doen om deze veilig te stellen.
Mvg
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 9 juli 2010 @ 6:24
Beste,
kan u eventueel het serienr doorgeven van het toestel en een copie van het aankoopfactuur?
Mvg en bedankt
Henk J.
Gepost: 9 juli 2010 @ 13:48
Ik heb nog geen mail ontvangen. Het is geen probleem. De schijf was als een back up dus alles staat ook op de computer.
Serienummer heb ik niet op de schijf gevonden. Waar kan ik hem anders nog vinden? De doos? Boekje? Ik heb helaas geen scanner en kopieer machine maar ik kan wel voor een kopie van het aankoop fractuur komen. Die zal ik dan wel kunnen mee zenden.
Dan heb ik nohh eem vraag over de kosten: Wat gaat het kosten?
Mvg
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 12 juli 2010 @ 5:51
Beste,
voor een herstelling kan u oftewel bij uw lokale Lacie reseller terecht of als u aandringt via deze weg. Daarvoor heb ik wel een copie van het aankoopfactuur nodig. Als het product nog binnen de garantie periode valt, zijn er geen herstellingskosten, maar enkel verzendskosten.
Mvg
Henk J.
Gepost: 12 juli 2010 @ 6:28
Hallo,
Ik zal de fractuur eens zoeken. Uit mijn hooft hebben we hem nu 3/4 jaar ongeveer. Hoe lang heb ik garantie op de meeste producten van jullie?
Zoals ik al heb gezegd: ik kan de fractuur niet mailen, maar wel gewoon per post mee sturen.
Reseller? Wat/wie is dat? de winkel waar ik de schijf heb gekocht?
ik hoop op een snelle reactie. (ik ga over 1,5 week op vakantie en dan duurt het weer 3 weken. En het is natuurlijk ook wel fijn om de foto's van de vakantie en alle andere dingen te back uppen. U kent het waarschijnlijk wel.
Mvg
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 12 juli 2010 @ 6:52
Beste,
normaal geldt een garantie van 2 jaar op de meeste toestellen, soms 3 jaar. Dat hangt een beetje af van het soort toestel. De reden waarom we dit factuur nodig hebben of allleszins een copie ervan is om de juiste aankoopdatum te kunnen nagaan. Op vlak van datarecuperatie staan wij enkel in voor hardwarematige herstellingen, maar niet voor datarecuperatie. Hier werken wij nauw samen met D2recovery, een bedrijf gespecialiseerd in datarecuperatie. De reseller is inderdaad waar u dit toestel heeft aangekocht. Altijd eerst tot hen wenden indien dit kan.
U kan ook altijd een foto maken van het aankoopfactuur en deze via dit kanaal doorsturen. Graag uw reactie.
Mvg
Henk J.
Gepost: 12 juli 2010 @ 7:51
hallo,
1. Fractuur moest natuurlijk factuur zijn.

2. Ik heb even tussen alle facturen gezocht en heb hem gevonden. Hierop staat ook het serienummer: 1301903250828qr 3. De aankoopdatum is 11/07/09 4. Ik heb er een foto van gemaakt (zie bijlage1) ik heb het bonnetje wel weg gehaald anders zat hij in de weg.
Ik hoop dat u wat met deze informatie kan.
Mvg
Bijlage 1
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 13 juli 2010 @ 6:37
Beste,
dit betekent dat het toestel nog in garantie is. U kan het via deze weg laten herstellen ofwel kan u met uw toestel terecht bij uw locale reseller. Graag uw reactie
Mvg
Henk J.
Gepost: 13 juli 2010 @ 10:52
Hallo,
Ik zal binnenkort eens met het apparaat naar de winkel. Ik hoop dat ze me daar kunnen helpen. maar volgens u zijn ze mij verplicht me te helpen?
Mvg en voor zover bedankt voor uw hulp
Dennis F.
Was dit nuttig?
Gepost: 15 juli 2010 @ 7:30
Hallo,
dat is toch de bedoeling van een "goede" reseller. Enigszins indien u daarmee teveel problemen of hinder ondervindt kan u mij contacteren via deze weg. Succes!
Mvg