Kan mijn mappen op NAS schijf niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
[Ik heb gemerkt in de praktijk dat veel mensen problemen hebben om een correct en compact mailtje met voldoende informatie erin naar (technische) helpdesks te sturen, maar daar heb jij geen last van! :thumb:]

Bedankt!
 
Heb een mail terug gekregen. Nu blijkt het dat ik op een andere manier het moet vragen, dus dat heb ik nu gedaan.

Als ik bericht terug heb dan zal ik me weer melden.

De mail terug:
Goedemiddag meneer Willemsen,



U kan voor deze vraag best contact opnemen met onze technische dienst door een ticket aan te maken onder uw account op www.lacie.com.

Zij kunnen u bijstaan om dit apparaat terug werkende te krijgen.



Met vriendelijke groet,



Nicolay Verbraeken

Internal Sales

.........................................

info.benelux@lacie.com

fax: 32 2 640 45 91 - 0900 11 52 243

Vorstlaan 165

Brussels, 1160, Belgium

www.lacie.com

P please print only if necessary



For more info about new products and interesting offers, follow the link to our newsletter!

https://www.lacie.com/be/subscribe/index.htm

https://www.lacie.com/befr/subscribe/index.htm

https://www.lacie.com/nl/subscribe/index.htm
 
Reactie van LaCie

Dit is de reactie van LaCie tot nu toe. Ik heb ook maar vast direct gereageerd.

Als ik meer te horen krijg zal ik mij weer melden.

PS hier wordt mijn vraag behandeld (misschien dat jullie kunnen zien, maar waarschijnlijk niet.) https://www.lacie.com/NL/mystuff/ticket/ticket.htm?tid=101197196

Dennis F.

Beste,

is het mogelijk om het ipadres mee te delen? Maakt u gebruik van de LNA om het toestel te bereiken? Heeft u reeds geprobeerd het toestel te resetten?

Mvg

---------------------------
Hallo,

Het IP-adres is: 192.168.1.100.

Ik maak gebruik van de adres-balk in Windows explorer om het toestel te bereiken.

Ik heb het toestel al meerdere malen aan en uit gezet (er is geen reset) maar dit heeft tot op heden geen effect gehad.

mvg

Martijn Willemsen
 
Nog even een update van de zaken. Ik heb sinds de laatste reactie (hieronder) niets meer gehoord.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.

Mvg
Martijntju 30

@ALAAF
Misschien moet u ook maar op de site van LaCie een "ticket" aanmaken, zodat uw NAS ook gemaakt kan worden.
Ik hoop dat het lukt

Dennis F.
Gepost: 6 juli 2010 @ 8:23
Beste,

zoals ik vernomen heb, is dit een intern ipadres. U kan anders eens de netwerkkabel van het toestel uittrekken en na een tijdje opnieuw insteken of de router eens resetten. Waarschijnlijk wordt hierdoor het probleem opgelost. Graag uw reactie.

Mvg

Henk J.
Gepost: 7 juli 2010 @ 10:12
Hallo,

Ik heb al meerdere keren de netwerkkabel eruit gehaald. Router uit gezet, en daarna dus weer aan. Alles uitgesloten: nas -netwerkkabel-> pc werkte ook niet. Het lijkt me dan sterk dat het dan wel werkt. En dan nog een vraag: Wat zou u met het IP-adres moeten doen?

Mvg

PS In mijn vraag stond ook duidelijk dat ik de standaard probleemoplosser van LaCie reeds gebruikt heb. En hier is niets uit gekomen. Nogmaals, ik heb het ook al op een forum gevraagd(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/542595-Kan-mijn-mappen-op-NAS-schijf-niet-openen) als u dat even door neemt kunt u zien dat ik dit al gedaan had. PPS Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest.
Dennis F.
Gepost: 8 juli 2010 @ 5:13

Beste,

ik stel voor dat we dan het toestel eens laten binnenkomen voor een technisch

nazicht en eventueel herstel. Graag uw akkoord.

Mvg



Henk J.
Gepost: 8 juli 2010 @ 11:47
Dat lijkt mij wel prima, ik heb er op dit moment toch niets aan. Heeft u misschien verdere informatie??

Mvg

Dennis F.
Gepost: 9 juli 2010 @ 6:22

Hallo,

u zal zodadelijk een mail ontvangen met de nodige informatie voor een herstelling.

Opgelet uw data wordt altijd gewist bij elke vorm van herstelling. Gelieve het nodige te doen om deze veilig te stellen.

Mvg

Dennis F.
Gepost: 9 juli 2010 @ 6:24

Beste,

kan u eventueel het serienr doorgeven van het toestel en een copie van het aankoopfactuur?

Mvg en bedankt
Henk J.
Gepost: 9 juli 2010 @ 13:48
Ik heb nog geen mail ontvangen. Het is geen probleem. De schijf was als een back up dus alles staat ook op de computer.

Serienummer heb ik niet op de schijf gevonden. Waar kan ik hem anders nog vinden? De doos? Boekje? Ik heb helaas geen scanner en kopieer machine maar ik kan wel voor een kopie van het aankoop fractuur komen. Die zal ik dan wel kunnen mee zenden.

Dan heb ik nohh eem vraag over de kosten: Wat gaat het kosten?

Mvg
 
Laatste bericht?

Hallo,

Ik ga morgen naar de winkel, volgens LaCie moeten zij mijn NAS onderzoeken. En repareren natuurlijk.

Ik hoop dat ik hem snel weer terug heb.

In de bijlage kunnen jullie het hele gesprek zien.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Ik zet de vraag nog op onopgelost tot ik de NAS werkend terug heb.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Veel succes!

Martijntju30

EDIT.
Vandaag geweest, de schijf is op gestuurd. Het boompje was kapot.
Misschien is dat de reden dat ALAAF er ook problemen mee heeft.
mijn tip is dus: Ga terug naar de winkel, je hebt 2 jaar garantie.

BIJLAGE
Kan mijn LaCie network space V1.1 niet openen
Henk J.
Gepost: 6 juli 2010 @ 1:53
Hallo,

Ik heb nu een half jaar jullie NAS schijf maar ik kan er nu niet meer op komen. Als ik het IP-adres invoer kom ik op de schijf maar als ik dan op <OPEN SHARE> klik, dan zegt de computer dat het netwerk-adres niet kan worden gevonden. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb uw probleemoplosser op de site al geprobeerd. Ik ben naar de winkel geweest. En nog veel meer (op een forum gevraagd: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-op-NAS-schijf-niet-openen?p=3474223&posted=1)

Zoals u kan zien op het forum ben ik niet de enige die hier last van heeft. Heeft u een oplossing?

Als ik nog dingen moet laten weten dan is dat vanzelfsprekend geen probleem.

Ik hoop dat u snel terug mailt.

M.v.g.

Martijn Willemsen

Bijlage 1
Bijlage 2
Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 6 juli 2010 @ 7:32

Beste,

is het mogelijk om het ipadres mee te delen? Maakt u gebruik van de LNA om het toestel te bereiken? Heeft u reeds geprobeerd het toestel te resetten?

Mvg
Henk J.
Gepost: 6 juli 2010 @ 7:54
Hallo,

Het IP-adres is: 192.168.1.100.

Ik maak gebruik van de adres-balk in Windows explorer om het toestel te bereiken.

Ik heb het toestel al meerdere malen aan en uit gezet (er is geen reset) maar dit heeft tot op heden geen effect gehad.

mvg

Martijn Willemsen

Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 6 juli 2010 @ 8:23

Beste,

zoals ik vernomen heb, is dit een intern ipadres. U kan anders eens de netwerkkabel van het toestel uittrekken en na een tijdje opnieuw insteken of de router eens resetten. Waarschijnlijk wordt hierdoor het probleem opgelost. Graag uw reactie.

Mvg

Henk J.
Gepost: 7 juli 2010 @ 10:12
Hallo,

Ik heb al meerdere keren de netwerkkabel eruit gehaald. Router uit gezet, en daarna dus weer aan. Alles uitgesloten: nas -netwerkkabel-> pc werkte ook niet. Het lijkt me dan sterk dat het dan wel werkt. En dan nog een vraag: Wat zou u met het IP-adres moeten doen?

Mvg

PS In mijn vraag stond ook duidelijk dat ik de standaard probleemoplosser van LaCie reeds gebruikt heb. En hier is niets uit gekomen. Nogmaals, ik heb het ook al op een forum gevraagd(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/542595-Kan-mijn-mappen-op-NAS-schijf-niet-openen) als u dat even door neemt kunt u zien dat ik dit al gedaan had. PPS Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest.

Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 8 juli 2010 @ 5:13

Beste,

ik stel voor dat we dan het toestel eens laten binnenkomen voor een technisch

nazicht en eventueel herstel. Graag uw akkoord.

Mvg


Henk J.
Gepost: 8 juli 2010 @ 11:47
Dat lijkt mij wel prima, ik heb er op dit moment toch niets aan. Heeft u misschien verdere informatie??
Mvg

Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 9 juli 2010 @ 6:22

Hallo,

u zal zodadelijk een mail ontvangen met de nodige informatie voor een herstelling.

Opgelet uw data wordt altijd gewist bij elke vorm van herstelling. Gelieve het nodige te doen om deze veilig te stellen.

Mvg
Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 9 juli 2010 @ 6:24

Beste,

kan u eventueel het serienr doorgeven van het toestel en een copie van het aankoopfactuur?

Mvg en bedankt

Henk J.
Gepost: 9 juli 2010 @ 13:48
Ik heb nog geen mail ontvangen. Het is geen probleem. De schijf was als een back up dus alles staat ook op de computer.

Serienummer heb ik niet op de schijf gevonden. Waar kan ik hem anders nog vinden? De doos? Boekje? Ik heb helaas geen scanner en kopieer machine maar ik kan wel voor een kopie van het aankoop fractuur komen. Die zal ik dan wel kunnen mee zenden.

Dan heb ik nohh eem vraag over de kosten: Wat gaat het kosten?

Mvg

Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 12 juli 2010 @ 5:51

Beste,

voor een herstelling kan u oftewel bij uw lokale Lacie reseller terecht of als u aandringt via deze weg. Daarvoor heb ik wel een copie van het aankoopfactuur nodig. Als het product nog binnen de garantie periode valt, zijn er geen herstellingskosten, maar enkel verzendskosten.


Mvg


Henk J.
Gepost: 12 juli 2010 @ 6:28
Hallo,

Ik zal de fractuur eens zoeken. Uit mijn hooft hebben we hem nu 3/4 jaar ongeveer. Hoe lang heb ik garantie op de meeste producten van jullie?

Zoals ik al heb gezegd: ik kan de fractuur niet mailen, maar wel gewoon per post mee sturen.

Reseller? Wat/wie is dat? de winkel waar ik de schijf heb gekocht?

ik hoop op een snelle reactie. (ik ga over 1,5 week op vakantie en dan duurt het weer 3 weken. En het is natuurlijk ook wel fijn om de foto's van de vakantie en alle andere dingen te back uppen. U kent het waarschijnlijk wel.

Mvg
Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 12 juli 2010 @ 6:52

Beste,

normaal geldt een garantie van 2 jaar op de meeste toestellen, soms 3 jaar. Dat hangt een beetje af van het soort toestel. De reden waarom we dit factuur nodig hebben of allleszins een copie ervan is om de juiste aankoopdatum te kunnen nagaan. Op vlak van datarecuperatie staan wij enkel in voor hardwarematige herstellingen, maar niet voor datarecuperatie. Hier werken wij nauw samen met D2recovery, een bedrijf gespecialiseerd in datarecuperatie. De reseller is inderdaad waar u dit toestel heeft aangekocht. Altijd eerst tot hen wenden indien dit kan.

U kan ook altijd een foto maken van het aankoopfactuur en deze via dit kanaal doorsturen. Graag uw reactie.

Mvg


Henk J.
Gepost: 12 juli 2010 @ 7:51
hallo,

1. Fractuur moest natuurlijk factuur zijn.;) 2. Ik heb even tussen alle facturen gezocht en heb hem gevonden. Hierop staat ook het serienummer: 1301903250828qr 3. De aankoopdatum is 11/07/09 4. Ik heb er een foto van gemaakt (zie bijlage1) ik heb het bonnetje wel weg gehaald anders zat hij in de weg.

Ik hoop dat u wat met deze informatie kan.

Mvg

Bijlage 1
Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 13 juli 2010 @ 6:37

Beste,

dit betekent dat het toestel nog in garantie is. U kan het via deze weg laten herstellen ofwel kan u met uw toestel terecht bij uw locale reseller. Graag uw reactie

Mvg


Henk J.
Gepost: 13 juli 2010 @ 10:52
Hallo,

Ik zal binnenkort eens met het apparaat naar de winkel. Ik hoop dat ze me daar kunnen helpen. maar volgens u zijn ze mij verplicht me te helpen?

Mvg en voor zover bedankt voor uw hulp

Dennis F.

Was dit nuttig?


Gepost: 15 juli 2010 @ 7:30

Hallo,

dat is toch de bedoeling van een "goede" reseller. Enigszins indien u daarmee teveel problemen of hinder ondervindt kan u mij contacteren via deze weg. Succes!

Mvg
 
traaag

Nou, Ik ben gisteren naar de paradigit geweest... De schijf was pas net verzonden omdat er iets fout was gegaan. Ik hoop hem binnen 3 weken weer terug te hebben.

Tot zover voor vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan