Kan mijn moederbord deze videokaart aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Ik vroeg mij af of mijn moederbord (Asus P5K-V) de Asus EN9800GTX+ TOP/HTDI/512M Dark Knight (Retail, TV-Out, 2x DVI, SLI) videokaart aankan. Deze bezet 2 PCI-E x16 sloten, maar op mijn moederbord zitten ze omgedraaid. Zitten die aansluitingen bij deze videokaart ook zo? Of moet ik een ander moederbord kopen?

Asus P5K-V:
[smallimg]http://www.unitycorp.co.jp/asus/motherboard/intel/lga775/p5k-v/big_photo.jpg[/smallimg]

Asus EN9800GTX+ TOP/HTDI/512M Dark Knight (Retail, TV-Out, 2x DVI, SLI):
EN9800GTX+_HTDP_512M.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,,

Ik denk dat ik het niet zo goed begrijp, maar die kaart neemt twee sloten in beslag en geen twee pci-e sloten.
Dus volgens mij levert het geen probleem op mits dat je de lengte van de kaart in pc kwijt kan.
Maar ik lees wel als ik het niet gesnapt heb.

Modag

Laatst bewerkt:
En denk er aan dat je een goede en sterke voeding nodig hebt voor die kaart!

Ben ik nu zo dom

Ik ken geen kaarten die twee sloten benutten. Maar ik ben nog jong.

Deze kaar gebruikt een slot en maakt een naast liggend slot useless (niet te gebruiken) omdat de koeling er boven zit.

dat is alles.:thumb:

Zoals anderen al zeggen, je moederbord trekt deze kaart met gemak.
Zodra hij beschikt over een PCI-e aansluiting is het al goed.

En wat betreft je opmerking over twee sloten gebruiken, als het goed is heb je aan de achterkant 4 openingen, hiervan gaat ie er 2 gebruiken omdat het zo'n grote videokaart is.

En zorg dat je een voeding van minimaal 500watt in je kast hebt hangen, dat ding vreet stroom (ong. 250watt) op zijn piek.

En wat betreft je opmerking over twee sloten gebruiken, als het goed is heb je aan de achterkant 4 openingen, hiervan gaat ie er 2 gebruiken omdat het zo'n grote videokaart is.

En zorg dat je een voeding van minimaal 500watt in je kast hebt hangen, dat ding vreet stroom (ong. 250watt) op zijn piek.

Beste Ronald,

Wel goed tellen hoor, hij heeft 6 openingen in zijn kast.
2x PCIe lang
3x PCI
1x PCIe kort.

Het was maar een indicatie. Ik heb meer dingen aan m'n hoofd dan opzoeken hoeveel sloten elk moederbord heeft.

Bedankt allemaal voor jullie informatie. Ik weet genoeg en zal deze kaart en een nieuwe voeding bestellen :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan