Kan mijn notebook niet formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hallo,
Ik wil mijn notebook graag formateren en alles weer opnieuw instaleren. Reden: omdat hij zo langzaam is en dat ik overbodige programma's kwijt. Het volgende heb ik al geprobeerd: eerst verschoond van cookies e.d., schijfopruiming en gedefragmenteerd.
Heeft niets geholpen, heb toen al mijn persoonlijke bestanden op een externe harde schijf gezet om een HP Recovery uit te voeren zodat hij weer in de fabrieksinstelling wordt terug gebracht. Krijg dan een melding
Unmountable_BOOT_volume. Heb aantal keer systeemherstel uitgevoerd maar dat haalde ook niets uit. Kwam er ook achter dat ik dat voor mijn notebook geen opstart cd heb en heb ook geen cd Windows XP Home Edition.

Systeemgegevens: HP 510 Notebook PC, 512 MB, Intel (R) Celeron (R) M, processor 1.5 GHz, Systeem-BIOS F.08-07/10/2007

Mijn vraag is het volgende: hoe en waarmee krijg ik mijn notebook leeg en kan ik alles weer instaleren? Ben al dagen op zoek naar downloads om hem leeg te halen enz. Heb overwogen om een nieuwe cd van Windows XP Home Edition aan te schaffen, maar ik weet niet wat wijsheid is. Alstublieft wat hulp.
(heb maar een beetje computerkennis)

Groetjes Yvonne

Laatst bewerkt:
Format C gaat uiteraard niet werken vanuit windows zelf, omdat windows meedraait.

Ik ga er even vanuit dat je een legale besturing hebt, met een legale licentie stikker. Naar mijn weten mag je dan gewoon een xp home editie cd downloaden van het internet, of eventueel 1 vragen van een vriend of iets dergelijks. Aangezien je dan toch je eigen geldige licentie hebt. Je kunt ook op andere manieren een hard disk formatteren, maar daarna zal je alsnog windows opnieuw moeten installeren, en vanaf de xp cd kun je ook formatteren, dus dan maar in 1 keer. Dus probeer eerst zo'n cdrom te regelen. Opstarten vanaf cd, dus windows opnieuw installeren, en dan vraagt hij atuomatisch voor formatteren en begin je weer schoon ;)

hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Delta Hawk

Hoi,

Waarscheinlijj zijn de backup bestanden beschadigd, het beste is dus een nieuw schijfje van Windows aan te schaffen en hiermee de partitie te verwijderen en een nieuwe te maken.

Ja ik heb een legale versie op mijn notebook staan, stond erop toen ik hem nieuw kocht.
En waar kan ik XP home edition dan downloaden als ik vragen mag, ben het zoeken een beetje moe.
Vast bedankt.

Hallo, nou vooruit, heb paar dagen geleden nog een pc zonder drive moeten installeren.
Ook misschienv oor jou een tip, de windows XP Setup past op een USB.
Er zijn vele tutorials waar je een bootable USB stick kan maken voor je installatie:
Of voor meer resultaten:

Als je geen CD hebt, en je hebt geen zin om daar geld aan uit te geven, zijn er ook genoeg winXPHomeEdit. CD's. zoals ISO berstanden.
Zoek er een op google (sugesstie zoek op: windows xp home edition sp3)
Mocht je deze op USB willen zetten, pak je ISO,RAR,ZIP of enkeele gecomprimeerd typebestand uit en handel zoals in de links hierboven beschreven staat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede opmerking, maar in dit geval stond er al windows xp op, je kan dus dezelfde code gebruiken die je onderaan op de sticker van je pc hebt staan.
images

Is het niet zo dat je zon code maar 1 keer kan gebruiken?

Goede opmerking, maar in dit geval stond er al windows xp op, je kan dus dezelfde code gebruiken die je onderaan op de sticker van je pc hebt staan.
images

Das nou vervelend die sticker is niet meer leesbaar, maar ik heb nog een notebook ook van HP, een 550, en die sticker is wel leesbaar maar dat is Vista, is dat een probleem?

ja, dat is een probllem elke computer heeft zijn eigen unieke code net als elke windows licentie, ook dit houdt dus in of een nieuwe schijf.

Wat ik heb gedaan op mijn laptop (niet verder vertellen), had nog windows xp professional liggen, die op mn laptop en dan wat aanpassen.

Mod edit
Hallo leden van dit topic, we gaan het hier niet over illigale software hebben.
Mvg,

Mik Zjegger
Mod sectie besturingssystemen.

Nou ik heb op de links geklikt maar die sites zijn voor mij te ingewikkeld, ik kan misschien maar beter een nieuwe aanschaffen, op marktplaats of hier? Enige suggesties?

je kan in windows xp zelf ook aan de licentie code komen.
probeer dit eens.

opnieuw windows installeren en die code gebruiken die je nu hebt

Ik ben al de hele avond aan het zoeken hoe ik een cd kan maken om xp te verwijderen en opnieuw te instaleren, maar ik zie zoveel verschillende vormen ervan dat ik er niet uit kom. Heb ook maar een beetje computerkennis vooral opgedaan op de site.

Hoi, de cd die je nodig hebt is de Windows installatie cd.

Als ik jou was zou ik gewoon Microsoft opbellen en daar het verhaal uitleggen

Hoi,

Heb id naar Microsoft gebeld die verwijst me naar HP, dit omdat Windows vanuit de fabriek is geinstalleerd. HP gebeld die zegt dat ze geen installatie cd van Windows XP meer hebben omdat XP eruit gaat en dat er niets meer voor gemaakt wordt.
Nu heb ik van een kennis een cd met XP home edition gekregen, die hij van het internet gedownload heeft. Maar er zit geen licentiekey bij, hij zei dat ik gewoon mijn eigen licentiekey moest gebruiken, niet dus want die wordt geweigerd.

Nu weet ik het ff niet meer, kan iemand mij alsjeblieft helpen, het liefst stap voor stap,
heb nl MS en het tegelijk denken gaat wat minder. Hoe ik nu mijn oude XP eraf kan halen, kan nl niet in het menu om te formateren , en om de nieuwe XP erop kan krijgen?

Bij voorbaat dank Yvonne

Stuur me maar een pm en dan leg ik stap voor stap uit hoe je dit kan doen (dit gebruik ik zelf ook)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan