Kan mijn oude P4 een videokaart met DDR2 geheugen aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JunkieXS

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2011
Ik luister veel naar muziek en wilde in eerste instantie een media streamer aanschaffen.
Maar om steeds de tv aan te moeten zetten vindt ik niet zo handig.
Toen ik tegen een leuke media center behuizing aan liep heb ik die aangeschaft.
Ik heb nog een oude P4 pc staan:
-3,0Ghz Prescott (Zalman CNPS7000C-Cu koeler)
-4gb 400Mhz DDR(1) intern geheugen (Dual channel)
-Ati Radeon 9800 pro 128mb AGP (passieve Zalman ZM80D-HP)
-250gb sata schijf
-Asus P4P800-E Deluxe moederbord

Ik wil er dat voorlopig inbouwen omdat ik er anders toch niets meer mee doe en tzt er nieuwe hardware in stoppen.
Voor muziek goed genoeg, maar naar wat overklokken (3,3Ghz) speelt hij bijna nog blueray vanaf harde schijf af. Mijn simpele gedachte was dan ook, beter videokaartje erin en wellicht heb ik er nog wat meer plezier van.

Nu komt de vraag...
Nieuw is geen DDR(1) AGP kaart meer aan te schaffen en dat zal sowieso niet veel zoden aan de dijk zetten. DDR2 AGP nog wel en zelfs met HDMI aansluiting.
Nu kan ik nergens terug vinden of mijn moederbord/CPU DDR2 moet ondersteunen en of hij dat dan ook doet?
Bv. Asus AGP-Videokaart AH3450 512MB is voor 50 euro te koop en het risico dat blueray dan toch nog niet lekker loopt wil ik voor die paar tientjes wel lopen. Maar als ik bijvoorbaat al weet dat DDR2 sowieso niet compatible is dan houdt het op.

Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Gaat gewoon werken hoor. Geheugen op de videokaart staat totaal los van het geheugen op je moederbord. Een dikke videokaart zal absoluut een opfrisser voor je PC betekenen.

Laatst bewerkt:
Welk soort geheugen op je videokaart zit, DDR1, 2, 3, 4, 5, maakt helemaal niets uit voor je pc.

Dat vermoeden had ik al, maar kon dat nergens bevestigd krijgen en heb qua pc bouwen ook een tijdje stilgestaan.
Bedankt voor de snelle reactie mensen! Ik zet het topic op opgelost...

Ik was onlangs bij een klant van me en die had een oudere P4 staan. Die had echt de vetste videokaart gekocht die nog te krijgen was voor zijn PC en ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd stond over de prestatie die zijn oude pc nog leverde.

Gamen doe ik toch niet, maar op de mijne draait win7 32bit ook nog heel aardig. En als ik er niet meer meer doe als muziek draaien, een filpje kijken, op tv internetten en streamen is ie voorlopig nog even goed genoeg...
Wil geen nieuw topic openen, maar zag deze op marktplaats ATI Radeon Sapphire HD3850 AGP 512Mb. Is dat iets, of heb je betere tips...?

Ja hoor die kaart kun je zondermeer prima inzetten voor jouw doeleinden.

Welkom op Helpmij .nl

Ben zelf in het bezit van die kaart ook in combi met een p4.
Let er wel op dat je voor deze een goede voeding nodig hebt.Hij vraagt nogal wat juce.
Verder een beste kaart...zoniet...nog de beste op AGP gebied

EDIT:let wel..geen hdmi aansluiting

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de verwelkoming Frank!

Hangt een 400w voeding in en verder alleen 1 sata schijf, 1 dvd writer, 3 koelers op 7v... Moet toch wel kunnen dan denk ik?

Edit: sluit hem op dvi naar hdmi aan en geluid optisch...

Laatst bewerkt:
Gaat me even dan om hoeveel amp op de 12 volt lijn(en).
Oftewel welke voeding?

Sapphire zelf geeft 450Watt or greater power supply with 30Amps on 12 volt with 2x4 power connector recommanded.
Ik heb hem draaien op een 16+18amph 12volt lijnen(gecombineerd dus)

Ik gebruik de kaart zelf niet voor toepassingen als u dat wilt btw.

Specs kaart: http://www1.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=227

Laatst bewerkt:
neen dat gaat hem niet worden....
ik heb voor deze kaart ook een andere psu moeten aanschaffen.Heb er nu een lcpower 6550 achter zitten.Mrmusic die eerder ook in dit topic zat kan dit beamen.:D

Prima voeding voor niet teveel geld.(meningen zijn er over verdeeld)
Maar tot nu toe ben ik er zeer positief over.en past perfect in dit systeem

Met je sweex gaat niet lukken dat is zeker...;)

Bedankt voor de tips Frank, ga nog eens beraden hoe ik het ga doe.
Ben iig een stuk wijzer geworden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan