Ik luister veel naar muziek en wilde in eerste instantie een media streamer aanschaffen.
Maar om steeds de tv aan te moeten zetten vindt ik niet zo handig.
Toen ik tegen een leuke media center behuizing aan liep heb ik die aangeschaft.
Ik heb nog een oude P4 pc staan:
-3,0Ghz Prescott (Zalman CNPS7000C-Cu koeler)
-4gb 400Mhz DDR(1) intern geheugen (Dual channel)
-Ati Radeon 9800 pro 128mb AGP (passieve Zalman ZM80D-HP)
-250gb sata schijf
-Asus P4P800-E Deluxe moederbord
Ik wil er dat voorlopig inbouwen omdat ik er anders toch niets meer mee doe en tzt er nieuwe hardware in stoppen.
Voor muziek goed genoeg, maar naar wat overklokken (3,3Ghz) speelt hij bijna nog blueray vanaf harde schijf af. Mijn simpele gedachte was dan ook, beter videokaartje erin en wellicht heb ik er nog wat meer plezier van.
Nu komt de vraag...
Nieuw is geen DDR(1) AGP kaart meer aan te schaffen en dat zal sowieso niet veel zoden aan de dijk zetten. DDR2 AGP nog wel en zelfs met HDMI aansluiting.
Nu kan ik nergens terug vinden of mijn moederbord/CPU DDR2 moet ondersteunen en of hij dat dan ook doet?
Bv. Asus AGP-Videokaart AH3450 512MB is voor 50 euro te koop en het risico dat blueray dan toch nog niet lekker loopt wil ik voor die paar tientjes wel lopen. Maar als ik bijvoorbaat al weet dat DDR2 sowieso niet compatible is dan houdt het op.
Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Alvast bedankt!
Maar om steeds de tv aan te moeten zetten vindt ik niet zo handig.
Toen ik tegen een leuke media center behuizing aan liep heb ik die aangeschaft.
Ik heb nog een oude P4 pc staan:
-3,0Ghz Prescott (Zalman CNPS7000C-Cu koeler)
-4gb 400Mhz DDR(1) intern geheugen (Dual channel)
-Ati Radeon 9800 pro 128mb AGP (passieve Zalman ZM80D-HP)
-250gb sata schijf
-Asus P4P800-E Deluxe moederbord
Ik wil er dat voorlopig inbouwen omdat ik er anders toch niets meer mee doe en tzt er nieuwe hardware in stoppen.
Voor muziek goed genoeg, maar naar wat overklokken (3,3Ghz) speelt hij bijna nog blueray vanaf harde schijf af. Mijn simpele gedachte was dan ook, beter videokaartje erin en wellicht heb ik er nog wat meer plezier van.
Nu komt de vraag...
Nieuw is geen DDR(1) AGP kaart meer aan te schaffen en dat zal sowieso niet veel zoden aan de dijk zetten. DDR2 AGP nog wel en zelfs met HDMI aansluiting.
Nu kan ik nergens terug vinden of mijn moederbord/CPU DDR2 moet ondersteunen en of hij dat dan ook doet?
Bv. Asus AGP-Videokaart AH3450 512MB is voor 50 euro te koop en het risico dat blueray dan toch nog niet lekker loopt wil ik voor die paar tientjes wel lopen. Maar als ik bijvoorbaat al weet dat DDR2 sowieso niet compatible is dan houdt het op.
Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: