Kan mijn PC CrossFire aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hyunato

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Berichten
52
Hallo,

Mijn nieuw budget systeem werkt uitstekend en ik ben er erg blij mee, maar hij is nog niet compleet.
Ik zou graag nog een SSD erin willen hebben en nog een videokaart in CrossFire. Dit is mijn systeem:

Behuizing: Lian Li PC-7FN
Moederboord: GIGABYTE Z68MA-D2H-B3
PSU: CORSAIR CX500
CPU: Intel Core i3 2130
Geheugen: Kingston HyperX 8GB DDR3-1333
GPU: SAPPHIRE HD6870
HDD: OCZ Agility3 120GB

Ik ben er nog niet over uit welke van de twee ik eerst ga kopen, of misschien wel tegelijk, maar denken jullie dat dit systeem CrossFire aan kan?
Ik heb een 500 watt voeding, en die 6870 heeft een maximale belasting van 151 watt. Naar mijn mening kan het wel maar ik wilde het toch graag zeker weten.
Misschien dat een SSD naar verhouding veel stroom nodig heeft ofzo. Bij mijn voeding zaten 2 molex > 6 pin aansluitingen, dus dat zit goed.

Videokaart: SAPPHIRE HD6870

Ik hoor het graag.

Mvg,

Hyunato

EDIT: Ik realiseer me nu pas dat dit eingelijk in de verkeerde sectie is geplaats. Sorry. Ik kan hem niet zelf verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Met de PC-builder van Alternate krijg ik de melding dat het niet voldoende is, maar als ik mijn 500 watt voeding vervang met een 530 watt voeding is alles opeens weer ok.
Op de doos van de videokaart staat trouwens dat het recommended is om een 600 watt voeding te gebruiken met crossfire.
 
Dan zal ik een 600 watt voeding erin stoppen, kijken of het werkt, en alle eisen goed doorlezen...
Gr
 
Ja je moederbord kan Crossfire aan: "Multi-display support with CrossFireX and SLI™"
bron

Een SSD gebruikt ietsje minder stroom dan een normale harde schijf. Een SSD gebruik 3 tot 5 watt, dus die hoef je niet mee te tellen.

Leuk dat je er 2 videokaarten in wilt zetten, maar voor welke spellen doe je dat? Wordt dan niet je CPU een bottleneck?
 
Ja je moederbord kan Crossfire aan: "Multi-display support with CrossFireX and SLI™"
bron

Een SSD gebruikt ietsje minder stroom dan een normale harde schijf. Een SSD gebruik 3 tot 5 watt, dus die hoef je niet mee te tellen.

Leuk dat je er 2 videokaarten in wilt zetten, maar voor welke spellen doe je dat? Wordt dan niet je CPU een bottleneck?

Ik had gelezen dat tegenwoordig games nog steeds maar 1 of 2 cores ondersteunen, en dat quadcores dan gedownscaled werden. Daarom heb ik zelf voor de i3 2130 gekozen.
Dus ik hoop dat ik 2012 door kom met deze CPU. Denk je van niet?

Ik kan met deze 6870 Battlefield 3 (meest veeleisende game?) op ultra spelen zonder framerate issues als de AA opties uit staan. Zet ik die aan, draait de game niet perfect.
Daarom denk ik dat het voor games zoals Max Payne 3 of Far Cry 3 die dit jaar nog uitkomen, beter zou draaien met 2 6870's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan