Kan mijn pc een upgrade aan??

• Onderwerp starter Onderwerp starter fr3z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fr3z

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi ik wil mijn PC weer gaan upgraden maar ik weet niet of hij de onderdelen aan kan die ik wil installeren.

Dit zijn mij specs:
CPU: Intel Pentium 4A, 2666 MHz (20 x 133)
Moederbord: Asus P4S8L (62 PCI, 2 DIMM, Audio, Video, LAN, IEE-1394)
Moederbord: Chipset SiS 651
Systeem Geheugen: 992 MB (DDR SDRAM)
Grafische kaart: NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)

En dit wil ik gaan installeren:
Kingston 2 GB DDR2-667 Kit
GeForce 7600 GS 512 MB 128 bit

Trekt mij PC dit wel??
Alvast bedankt,
Jazz

je geeft aan dat je een pci slot hebt??

en volgens mij is je neiuwe kaart een pci-e

en dat gaat niet

Laatst bewerkt:
En als ik het goed zie heb je nu SDRAM geheugen en wil je DDR2 gaan plaatsen, dat lukt ook niet

Hoeveel watt levert je voeding?
Ik heb een soort gelijke PC (2,6 Ghz) en er een Asus GeForce 7600GS 256 MB Silent (AGP) in gezet.
Deze kaart heeft een eigen stroom aansluiting, een zwaardere voeding was dus wel nodig, met 300 watt kom je er dan niet.

N.b. de meeste voudingen hebben maar 4 aansluitingen met 2 HD's en 2 DVD/CD's in je PC (ga ik maar even van uit) zijn die dus al verbruikt, je hebt dus vermoedelijk ook een Y-splitter nodig om e.a. aan te sluiten.

Beeld ziet er overigens prima uit (véél meer details), alleen lijkt mijn moederboard processos het niet te trekken, staat direct op 100% maar het aantal frames per seconde valt erg tegen. :evil:
Ik heb op dit moment niet zo veel zin windows helemaal opnieuw te gaan installeren, mogelijk ligt het er aan dat ik hiervoor een ATI kaart had, maar alle oude drivers e.d. zouden eigenlijk opgeruimd moeten zijn, maar het valt me allemaal wat tegen. :confused:

2 GB heeft ook niet zo veel zin, ik heb er nu 1 GB in zitten (org. 512), maar meer dan zo'n 800 MB wordt er zelden gebruikt.

Kort om de geheugen uitbreiding (naar 1 GB) lijkt me zinvol, de rest... spaar liever door voor een nieuw PC.

Laatst bewerkt:
Deze info gevonden over het moederbordje:

it would seem asus have made the board but its for a barebone system builders so they do not offer any support for it you will have to go to the website of the people that built the system.

this is the info i found on the board.

The textolite of the ASUS P4S8L mainboard is not rectangular because of the limited space inside. The board is based on the SiS651 (SiS651 + SiS962) and has quite advanced capabilities. It supports Celeron/Pentium 4 up to 533 MHz FSB, up to DDR333 (note that there are two memory slots, in contrast to many other boards with only one slot), USB 2.0, FireWire (with the external PHY controller Realtek 8801B), Fast Ethernet (up to 100 Mbit/s, on the external Broadcom 4401 chip), 6-channel audio (AC'97 codec ALC650). There is no AGP, and owners of the Pundit will have to go with the integrated SiS315 core which can't boast of its 3D at all. On the other hand, there is its chip-companion SiS301 for the TV-out and digital DVI interface for connecting LCD monitors or the like (this is an addition to the standard analog-out to monitor). Finally, exotic peripherals (PCMCIA, flash card reader) are supported by the ENE CB710Q chip.

Uitgezonderd dat je er wat modernere games op kunt gaan spelen, schiet er niet veel mee op, sneller wordt het echt niet met meer geheugen, scheelt alleen in gebruik van het wisselbestand, dus je virtuele geheugen.

Socket 478, is voor desktops redelijk verouderd, en ook de chipsets daarvoor.

vandaar dat ik hem niet kan vinden op de asus site??!!

wordt dus moeilijk voor hem en weinig vooriutgang

dus ik kan er niks aan doen om m'n pc sneller te maken??
maar kan ik er wel een andere grafische kaart in doen??

maar ik geloof dat er wel een ddr-2 in zit ik zou het nog ff namoeten kijken.

Laatst bewerkt:
ja dat geloof ik ook.

maar hebt het wel zin als ik een andere videokaart erin zet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan