Kan mijn PC niet updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak een map onder de hoofdmap van C:, die je XPSP2 noemt.
Download SP2 opnieuw naar die nieuwe map.
Doe Start -> Uitvoeren -> C:\XPSP2\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe –x
Geef aan dat de uitgepakte bestanden in C:\XPSP2 moeten komen.
Gebruik daarna Start -> Uitvoeren -> C:\XPSP2\i386\update\update om de update zelf te starten (de installatie van SP2 dus).

Succes,

Tijs.
 
Maak een map onder de hoofdmap van C:, die je XPSP2 noemt.
Download SP2 opnieuw naar die nieuwe map.
Doe Start -> Uitvoeren -> C:\XPSP2\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe –x
Geef aan dat de uitgepakte bestanden in C:\XPSP2 moeten komen.
Gebruik daarna Start -> Uitvoeren -> C:\XPSP2\i386\update\update om de update zelf te starten (de installatie van SP2 dus).

Succes,

Tijs.

Hallo,
Het is een .exe bestand hoe kan ik nu aangeven dat er uitgepakte bestanden naar die map moeten komen .exe kan ik toch niet uitpakken?

Groeten
 
Dit specifieke .exe bestand pakt zichzelf uit als je het de 'opdrachtparameter' -x (van eXtract) geeft.

Staat o.a. hier vermeld: Methode 2, opdrachten 2 en 3.

Dus gewoon doen wat ik geschreven had, en het zou goed moeten komen.

Tijs.
 
Dit specifieke .exe bestand pakt zichzelf uit als je het de 'opdrachtparameter' -x (van eXtract) geeft.

Staat o.a. hier vermeld: Methode 2, opdrachten 2 en 3.

Dus gewoon doen wat ik geschreven had, en het zou goed moeten komen.

Tijs.

Hallo,
Ik heb gedaan wat u zei, hij was de bestanden uit aan het pakken toen liep die vast,
en startte die opnieuw op met een BSOD :(

UMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

dat is de weergeven fout.
WIlt u me aub helpen :(
En opstarten via veilige modus doet die hetzelfde pff
Groeten Worldiwde.
 
Dus je kunt op dit moment niet opstarten (ook niet in Veilige modus)?
Probeer het volgende:
1. Start de XP installatie zoals je eerder ook gedaan hebt: Opstarten vanaf de XP installatiecd (dus incl. het eventuele naladen van (SATA)controllerdrivers d.m.v. het drukken op F6 bij het starten van de XP installatie).
2. Zodra het eerste keuzescherm verschijnt, druk op de R van Herstelconsole
3. Er wordt dan gevraagd bij welke XP je je wilt aanmelden. Geef daar de 1 en druk Enter.
[Het kan ook zijn dat je niets gevraagd wordt. Je komt dan automatisch op een C:> prompt uit zonder verdere vragen. Ga dan verder met 5.]
4. Er wordt om het wachtwoord van Administrator gevraagd. Geef dat in en druk Enter. Als je geen wachtwoord hebt ingesteld voor Administrator, druk gewoon Enter
5. Kijk of de harde schijf nog wordt gezien en gerepareerd kan worden:
chkdsk c: /p

Wordt er dan daadwerkelijk wat getest en gerepareerd, kijk daarna dan of er op de schijf nu bestanden te zien zijn:
dir
[Er wordt dan o.a. ook gemeld hoeveel harddiskruimte er op C: nog vrij is. Dit is van belang omdat het vastlopen tijdens een uitpakactie van SP2 had niet mogen gebeuren, tenzij (wellicht) alle ruimte op C: gebruikt zou zijn óf er iets mis is/was met de schijfpartitie zelf.]
Krijg je inderdaad mappen en bestanden te zien, doe dan nog de volgende commando's:
fixboot (geef J op de vraag die gesteld wordt)
fixmbr (geef J op de vraag die gesteld wordt)
Herstart de pc daarna met exit
[Start niet op van de XP installatieCD, maar gewoon vanaf de harde schijf. Verwijder ook alle memory-sticks, externe harde schijven etc. voordat je dat exit commando geeft.]

Hopelijk werkt het dan weer.

Succes,

Tijs.
 
Dus je kunt op dit moment niet opstarten (ook niet in Veilige modus)?
Probeer het volgende:
1. Start de XP installatie zoals je eerder ook gedaan hebt: Opstarten vanaf de XP installatiecd (dus incl. het eventuele naladen van (SATA)controllerdrivers d.m.v. het drukken op F6 bij het starten van de XP installatie).
2. Zodra het eerste keuzescherm verschijnt, druk op de R van Herstelconsole
3. Er wordt dan gevraagd bij welke XP je je wilt aanmelden. Geef daar de 1 en druk Enter.
[Het kan ook zijn dat je niets gevraagd wordt. Je komt dan automatisch op een C:> prompt uit zonder verdere vragen. Ga dan verder met 5.]
4. Er wordt om het wachtwoord van Administrator gevraagd. Geef dat in en druk Enter. Als je geen wachtwoord hebt ingesteld voor Administrator, druk gewoon Enter
5. Kijk of de harde schijf nog wordt gezien en gerepareerd kan worden:
chkdsk c: /p

Wordt er dan daadwerkelijk wat getest en gerepareerd, kijk daarna dan of er op de schijf nu bestanden te zien zijn:
dir
[Er wordt dan o.a. ook gemeld hoeveel harddiskruimte er op C: nog vrij is. Dit is van belang omdat het vastlopen tijdens een uitpakactie van SP2 had niet mogen gebeuren, tenzij (wellicht) alle ruimte op C: gebruikt zou zijn óf er iets mis is/was met de schijfpartitie zelf.]
Krijg je inderdaad mappen en bestanden te zien, doe dan nog de volgende commando's:
fixboot (geef J op de vraag die gesteld wordt)
fixmbr (geef J op de vraag die gesteld wordt)
Herstart de pc daarna met exit
[Start niet op van de XP installatieCD, maar gewoon vanaf de harde schijf. Verwijder ook alle memory-sticks, externe harde schijven etc. voordat je dat exit commando geeft.]

Hopelijk werkt het dan weer.

Succes,

Tijs.
het bestand aic78y2.sys is beschadigd krijg ik nu als ik de cd erinstop :(
 
Laatst bewerkt:
Tsja. Klinkt alsof de cd zelf smerig of bekrast is. Is dat het geval, dan moet je van iemand anders maar een XP CD lenen.

Tijs.
 
Tsja. Klinkt alsof de cd zelf smerig of bekrast is. Is dat het geval, dan moet je van iemand anders maar een XP CD lenen.

Tijs.

Hallo,
Hier ben ik weer :), het was van noodzaak om XP opnieuw te installeren wat na heel lang werken mij ook gelukt is.
Ik moet SP 0 blijven behouden, ik denk dat het ook misschien aan de specs kan liggen want het is een oude PC.. maargoed ondanks dat kan ik dus best veel prog niet draaien.
Is er een oplossing voor om bijnv msn 9.0 te installeren?
groeten!
 
Probeer niet WLM 9 te installeren. Blijf bij versie 8.5. Kijk of je die kunt installeren zonder SP: link.

Verder kan ik je niet helpen: Het feit dat je (om God weet welke reden) geen SP wilt installeren beperkt je mogelijkheden enorm.

Tijs.
 
Probeer niet WLM 9 te installeren. Blijf bij versie 8.5. Kijk of je die kunt installeren zonder SP: link.

Verder kan ik je niet helpen: Het feit dat je (om God weet welke reden) geen SP wilt installeren beperkt je mogelijkheden enorm.

Tijs.

Ik wil het wel, maar iedere keer dat ik het heb geprobeert ging het mis met deze computer misschien omdat het een oude computer is ik zal het niet weten..
 
Nu je alles opnieuw geïnstalleerd hebt zou je wel degelijk een poging kunnen doen, natuurlijk! :) Er zijn genoeg tips voorbij gekomen.

Maar goed, als je daar toch huiverig voor bent, kijk in ieder geval of je de 'normale' updates kunt installeren én of je WLM 8.5 wél kunt gebruiken zonder SP.

Succes,

Tijs.
 
Nu je alles opnieuw geïnstalleerd hebt zou je wel degelijk een poging kunnen doen, natuurlijk! :) Er zijn genoeg tips voorbij gekomen.

Maar goed, als je daar toch huiverig voor bent, kijk in ieder geval of je de 'normale' updates kunt installeren én of je WLM 8.5 wél kunt gebruiken zonder SP.

Succes,

Tijs.

Het is gelukt :D:D

//
Oke raad eens..
Hij ging weer stuk. Kon het bestand NTLDR niet vinden.
Bijna om te huilen nja ik laat gewoon deze windows eropstaan als hoe die is :p
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg langzaam het idee dat de harde schijf niet (meer) betrouwbaar is: Allerlei vaag data-verlies, dat kan geen toeval zijn. [Ik sluit virussen ook niet uit, maar ik ga ervan uit dat je nog niets geïnstalleerd of gedownload had dat mogelijk een virus op je systeem zet]

Kijk met hdtune of die met diverse tests aangeeft dat je harddisk een probleem heeft of op de rand staat een probleem te krijgen. Doe o.a. de Error scan in tabblad Error scan (full scan, dus niet de quick scan). Kijk ook in het tabblad Health.

Ik begrijp uit je verhaal dat het installeren van WLM 8.5 wél gelukt is?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg langzaam het idee dat de harde schijf niet (meer) betrouwbaar is: Allerlei vaag data-verlies, dat kan geen toeval zijn. [Ik sluit virussen ook niet uit, maar ik ga ervan uit dat je nog niets geïnstalleerd of gedownload had dat mogelijk een virus op je systeem zet]

Kijk met hdtune of die met diverse tests aangeeft dat je harddisk een probleem heeft of op de rand staat een probleem te krijgen. Doe o.a. de Error scan in tabblad Error scan (full scan, dus niet de quick scan). Kijk ook in het tabblad Health.

Ik begrijp uit je verhaal dat het installeren van WLM 8.5 wél gelukt is?

Tijs.

Hallo,
Zo'n idee krijg ik langzaam ook.. want hij is weer stuk gegaan maar als ik me pc toch formatteer is alles toch weg?
Laten we het zo doen.

Nu laad mijn windows xp balk wel maar hij stopt weer en dan laad die en dat doet die eindeloos door..
Dus nu kunnen we het zo doen hoe zorg ik ervoor dat ik alles verwijder en dat hij de xp balk niet eens laad maar aangeeft geen OS gevonden zo kan ik ALLES opnieuw installeren en kunnen we het probleem weer verder bekijken.
Dus als uw me dat even wilt uitleggen kunnen we sanen erna kijken :p

Groeten.
 
Je kunt ook de schijf testen voordat je gaat installeren.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

MHDD geeft in het vak rechts onder de eventuele fouten en waarschuwingen weer.
Een paar waarschuwingen (warnings) kan geen kwaad, maar als je errors krijgt (in rood aangegeven) heeft de schijf een probleem.

Het programma heeft geen mogelijkheid om in dit veld te scrollen, dus als er meerdere warnings zijn zullen de voorgaande regels (ook de errors) van het beeld verdwijnen.
Je moet dus zelf kijken of er geen rode regels voorbij komen.

De getallen achter error of warning zijn het nummer van de sector op de schijf, waar een warning of error is gevonden.
 
Je kunt ook de schijf testen voordat je gaat installeren.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

MHDD geeft in het vak rechts onder de eventuele fouten en waarschuwingen weer.
Een paar waarschuwingen (warnings) kan geen kwaad, maar als je errors krijgt (in rood aangegeven) heeft de schijf een probleem.

Het programma heeft geen mogelijkheid om in dit veld te scrollen, dus als er meerdere warnings zijn zullen de voorgaande regels (ook de errors) van het beeld verdwijnen.
Je moet dus zelf kijken of er geen rode regels voorbij komen.

De getallen achter error of warning zijn het nummer van de sector op de schijf, waar een warning of error is gevonden.

Hallo,
Ik denk dat dit echt iets gevorderd voor mij is, het iso en alles ik denk dnties voormalige oplossing toch iets makkelijker voor mij is.
Maar ik moet alleen weten wat ik hierboven typte hoe ik nou alles verwijder dus dat die zegt Uw heeft geen OS.
Weet uw dat toevallig?
Wel danku voor uw antwoord.
Groeten!
 
Als de schijf is beschadigd kun je eindeloos proberen Windows te installeren en ik zie dat je dat ook geprobeerd hebt.

Mijn oplossing is echt niet zo moeilijk als je de beschrijving volgt. Een iso bestand is gewoon een kopie van een cd. Als je brand met Nero hoef je alleen op het bestand te klikken en Nero doet de rest.
 
Als de schijf is beschadigd kun je eindeloos proberen Windows te installeren en ik zie dat je dat ook geprobeerd hebt.

Mijn oplossing is echt niet zo moeilijk als je de beschrijving volgt. Een iso bestand is gewoon een kopie van een cd. Als je brand met Nero hoef je alleen op het bestand te klikken en Nero doet de rest.
Ja dat heb ik ook geprobeert maar ervoor op diezelfde dag is die ook nog een paar keer stuk gegaan door die SP's en heb ik ze opnieuw geinstalleerd maar de balk wilt laden en dan stopt die weer even en dan laad die eindeloos..
Kan ik niet iets doen met repair en dan wat stappen uitvoeren?
En als ik de cd dan erin doe moet ik zien of er iets roods voorbijkomt en hier plaatsen?
En ik heb geen nero ;)
 
Laatst bewerkt:
Als er errors (rood) zijn is de schijf defect.
Als er maar een paar errors zijn is dit misschien nog te repareren met HDD Regenerate (ook op de cd).
Veel errors betekent einde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan