Kan mijn PC Ubuntu draaien? (Naast Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBDesignerNL

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Hallo,

Ik zou graag Ubuntu willen draaien naast Windows Vista Home Basic.
Is dat mogelijk? Mijn laptop is niet heel goed qua specificaties..

Specs.png

Alvast bedankt!

Hallo...

Met gemak..;)

voor Ubuntu10.04/10.10 de eisen

Redelijk functioneren
Processor: Pentium III, 1 Ghz
RAM-geheugen: 512 MB
Videokaart: 64 MB eigen geheugen
Harde-schijfruimte: 8 GB

Soepel draaien
Processor: Pentium 4, 1,3 Ghz
RAM-geheugen: 1 GB
Videokaart: 128 MB eigen geheugen
Harde-schijfruimte: 10 GB

Laatst bewerkt:
Hallo...

Met gemak..;)

voor Ubuntu10.04/10.10 de eisen

Redelijk functioneren
Processor: Pentium III, 1 Ghz
RAM-geheugen: 512 MB
Videokaart: 64 MB eigen geheugen
Harde-schijfruimte: 8 GB

Soepel draaien
Processor: Pentium 4, 1,3 Ghz
RAM-geheugen: 1 GB
Videokaart: 128 MB eigen geheugen
Harde-schijfruimte: 10 GB

Geweldig! En hoe moet ik dan beginnen? Want ik wil hem er uiteraard later weer af kunnen halen als het niet bevalt. Het schijnt dat als hij geïnstalleerd is, je bij het opstarten een schermpje met de vraag wel OS je wilt opstarten. Hoe kan ik zorgen dat ik dat krijg? (het is de 1e keer dat ik zoiets ga proberen dus vandaar deze 'domme vraag')

Dankjewel, ik ga het eens uitzoeken.

Deze melding krijg ik trouwens wel (van het forum):

MBDesignerNL, je hebt geen toestemming voor toegang tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

1. Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?

2. Als je probeert een bericht te posten, heeft de administrator je account mogelijk uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Ik heb geen Vista CD/DVD meer voor als het mis gaat. Is dat een probleem? Ik ben namelijk nogal bang dat het fout gaat. En op internet las ik net dat iemand over Windows heen had geschreven..

Dan leen je bij iemand een cd/dcv(wel dezelfde versie bijv home etc).Jehebt toch gewoon je code?

Zelf al regelmatig dualboots gemaakt.(windows/windows)Nooit fout gegaan.
Als je maar in, jou geval ubuntu dus, op een andere partitie zet.

Oke bedankt ;) (De code die onderop de laptop staat?)

En een partie aanmaken zie ik hier uitgelegd. Alleen kan ik die partie later ook weer makkelijk verwijderen?

Ja...die onderop staat.Dat zal je key voor vista zijn.

En ja,mocht je weer van je partitie afwillen oid ook daar zijn weer mogelijkheden voor.
Dan geef je maar een gil.:p

Oke perfect! Dan nu nog een vraag en dan hou ik op met zeuren + ga ik aan de slag:

Is het verstandig om hem te installeren als 'pc-noob'?? Ik bedoel, ik weet veel van webdesign maar besturingssystemen en hardware e.d. is voor mij helemaal nieuw..

Ik ben zelf geen Ubuntu gebruiker.

Vraag aan jezelf:Waarom wil ik Ubuntu?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan