Kan mijn videokaart nog sneller gezet worden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb sinds 2 jaar een Gforce TI4600 128MB Videokaart.
Sinds de eerste dag zit deze kaart al in mijn computer en werkt als een speer.
Nou lees ik wel is over overklokken van een videokaart of processor.
Kan ik deze videokaart op een of andere manier ook nog sneller of beter maken of toch maar niet ?

Alvast bedankt voor je reactie

Barney

Mijn bescheiden mening, waarom zou je als hij als een speer gaat?!Zitten ook risico s aan..

Ben het wel met leoneke eens, een video kaart wordt wel getest voor een snellere prestatie als dat hij standaard draait maar uit die test heeft dan gebleken dat hij me tdeze snelheid nooit te warm kan worden mits uiteraard de koelling maar schoon en goed is.
Het zo zonde zijn van je centjes als je dan toch risico gaat lopen door een klein beetje snelheid meer te winnen.

Ik heb zelf al een tijdje een GF TI 4200 en deze heb ik ook overclocked met het programma RivaTuner.

RivaTuner

Pas wel op dat je het rustig aan opbouwd, dus niet meteen stappen van 25MHz erbij.

Ik heb er telkens stappen van 5MHz erbij gedaan en dan weer testen met bijvoorbeeld 3D Mark, of AquaMark. Als je rare beelden of kleuren krijgt weet je dat je te ver bent gegaan en ga je een stapje lager.

Let er wel op dat dit niet ten goede komt van je videokaart. Ik ben het met de mensen eens hierboven, maar het is het proberen waard, echt veel prestatie verschil krijg je niet. Hooguit een kleine 10%.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan