Kan minecraft op deze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkie1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Binnenkort krijg ik een nieuwe laptop van mijn werk en ik wil de oude aan mijn zoon geven zodat hij zijn favoriete spel ( minecraft ) hierop kan spelen.
Nu heb ik er totaal geen verstand van en vraag ik me af of minecraft kan op de volgende laptop:

Naam

HP Compaq 620 - nieuw

Processor

Intel Core2Duo T6570 2100 Mhz

Werkgeheugen

3072 MB DDR2RAM

Hardeschijf

320 GB 5400 RPM SATA

Videokaart

Intel GMA X4500MHD

Beeldscherm

15 Inch 1366x768 resolutie

Besturingssysteem

Windows 7 Professional

Hoi,

Dat gaat minimaal word 2GB geadviseert en jij hebt 3GB processor en videokaart heb ik mijn twijfels over.

Ja de pc kan hem draaien. Waarschijnlijk niet helemaal soepel en zal de pc er wat moeite mee hebben (heeft te maken met de videokaart, maar Nicj56 vermeldde ook al zijn twijfels over de videokaart).

Laatst bewerkt:
Dat wordt heel krap aan. Het zal waarschijnlijk wel starten, maar zelfs op lage settings zal de grafische kracht zeer beperkt zijn. Ter vergelijking: De allergoedkoopste losse videokaart die je kunt kopen op het moment is ongeveer 10x sneller. Voor de core serie uitkwam waren intel graphics nu eenmaal redelijk waardeloos

Ja, doet toch niets af aan de vergelijking? de allergoedkoopste losse kaart die je nu kunt kopen is 10x sneller dan de ingebouwde grafische kaart van zijn laptop.

Maar dat veranderd toch niks aan de situatie. Het is een helpmij forum niet een betweter forum. Meneer vraagt of de laptop minecraft kan draaien en dan kom jij aan dat de losse kaart 10x sneller is een antwoord dat gewoon irrelevant is.
Als ik vraag of mijn laptop een spel kan draaien zonder dat ik verstand van heb of hij dat kan en iemand er op wijst dat het sneller kan (wat altijd het geval is) kom je geen stap verder het advies dat je geeft heeft dan ook geen nut.

@wampier, ik wens je ten eerste succes met het solderen op het moederbord voor die losse kaart, maar om het te adviseren.. DAT PAST NIET IN EEN LAPTOP!!!!! Tweede IS NIET OOK NOG NIET EENS MOGELIJK!

@TS,

Het moet gaan allen je laptop zal vrij hard gaan werken om de FPS goed hoog te houden.

@wampier, ik wens je ten eerste succes met het solderen op het moederbord voor die losse kaart, maar om het te adviseren.. DAT PAST NIET IN EEN LAPTOP!!!!! Tweede IS NIET OOK NOG NIET EENS MOGELIJK!

@TS,

Het moet gaan allen je laptop zal vrij hard gaan werken om de FPS goed hoog te houden.

Zover allemaal bedankt voor de reactie's ik denk dat ik het tzt gewoon ga proberen, de laptop gaat dan volledig terug naar de fabrieksinstellingen en er zal dan alleen een beetje op gesurfd worden en minecraft op worden gespeeld...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan