Kan m'n socket niet vinden!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, want daar zit een intel 815E chipset in en de TS heeft een BX chipset, dat is dus ouder (BX dus)

Oke,
ik zoek nog wel naar die stikkers, zit nu op school dus dat gaat moeilijk...:rolleyes:

8926CKN90179

Dat is het serie nummer wat er op mijn kast staat.
Wat betreft het aantal mhz zou ik er inderdaad niet ver op vooruit gaan, das jammer...:(
Niets aan te doen?

Dan had ik dus goed gegokt.......maximaal 600mhz....en of er wat aan te doen is....mijn ervaring met Compaq, als ze zeggen max 600mhz is dat inderdaad het maximum en niet een megahertzje meer.

Hoi jongens
Waarom zou zoiets als DIT niet kunnen?

Want ik begrijp daaruit dat het tot 800mhz gaat...

Jelly zei:
Hoi jongens
Waarom zou zoiets als DIT niet kunnen?

Want ik begrijp daaruit dat het tot 800mhz gaat...

Kijk niet teveel op de megahertz'sjes, dat maakt in gebruik niet zo erg veel uit, de fsb is belangrijker, en de goede cpu, als deze op fsb 100 draait, deze op 133 laten draaien en het geheugen ook, dan schiet het pas op, vooral het geheugen opvoeren zet zoden aan de dijk, nadeel is dan wel weer de pci bus, als deze een vaste waarde heeft gaat hij op zijn bek.

Weet niet of dat bordje overclock mogelijkheden heeft, zo ja, doen, hij ondersteund ook hogere frequenties met de P3B-F Beta BIOS 1008.004, tot 850mHz met slot1, voor een slotket socket 370 opwaardering tot wat er te krijgen is.
Die bios ondersteund een multiplier van 8,5 en erboven, staat erbij.

Ik gok van niet. Bij desktop modellen heeft compaq nogal de eigenschap de layout van het moederbord aan te passen om ruimte te maken de voeding, cd-rom's en dergelijke. Als je daar een standaard bord in gaat plaatsen heb je kans dat je b.v. de processor niet kwijt kan omdat daar de voeding zit. Bovendien moet je bij de meeste compaq's de aansluiting van de aan/uit knop verbouwen.
Vergeet ook niet dat je vanaf € 200 een nieuwe budget pc hebt die al vele malen beter zal presteren dan de pc die je nu hebt.

Als je die beta bios erin zet kun je, wat ik al eerder aangaf, wel tot 1400 mHz gaan met een fcpga2 slotket erin.

http://www.abgcomputers.nl/Upgradew...adeware_Slot-T_Slotket_+_Pentium_III_1200.php

Maar zo, zonder nieuwe bios, ondersteund dat bord ook maar tot 850 mHz cpu'tjes met een slot 1 socket, maar verwacht hier niet teveel snelheidswinst mee in gebruik, meer en sneller geheugen heb je meer aan.

Maar voordat je hier allemaal geld aan uit gaat geven kun je misschien beter even doorsparen voor een upgradesetje, dat is een moederbord, processor en geheugen, voor weinig.

http://www.cool-prices.nl/index.php/19,obgId--47

maestro12 zei:
Dan blijf je met het kast probleem zitten, als de TS technisch is gaat het hem wel lukken anders wordt het een probleem.
Een goedkoop compleet systeem is dan een betere optie.
http://www.cool-prices.nl/index.php/19,hid--8

De kast is gewoon een ATX form kast, vanaf de Pll, en over geld uitgeven mag de TS uiteraard zelf beslissen.

Je hebt gelijk over complete systemen, die zijn ( vreemd genoeg ) vaak goedkoper dan een zelf samengesteld systeem met dezelfde specifikaties.

Maar als de TS dat spul gratis kan krijgen, tja dat is mooi meegenomen, maar veel snelheids winst, niet echt.

Ik heb hier nog een downloadservertje draaien met een Pll, 350mHz, maakt niet veel uit als ik hem upgrade met een Plll 1000 mHz in een slotket, b.v.

Ik was inderdaad voor dit forum ook al op de cool-prises site beland, en daar hebben ze best leuke spullen.;)
Ik heb overigens net van m'n broer gehoord dat hij na de zomervakantie meer subsidie krijgt en dat hij z'n pc dan gaat vervangen voor een laptop.
Aangezien ik na hem het oudste kind ben krijg ik z'n oude pc en die kan al heel wat meer dingen dan de pc ik nu heb, dat is wel het wachten waard vind ik...:) :)

Een bijbaantje zoals kranten lopen, in een doe het zelf zaak werken, of op de markt wil ook helpen om de cash flow aan te vullen.:D

Of naar de plaatselijke HET GOED gaan, staan ook wel eens leuke dingen voor weinig.:)

Of inderdaad even wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan