Kan module niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
165
Hoi,

Ik zit met de volgende situatie waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden:"
Ik was aan het werk in mijn database en wilde een formulier naam wijzigen. De naam gewijzigd en op het moment dat ik op ENTER druk loopt Access vast. Vervolgens begint de hele procedure database comprimeren, herstellen etc.

Als ik nu Access open krijg ik keurig netjes mijn schakelbord. Geen probleem. Enkele opties werken wel, anderen niet meer. De foutmelding 'kan module niet vinden' verschijnt. Vervolgens opent een lege VB pagina.

Er zijn formulieren die zich laten openen vanuit het schakelbord. Op dit formulier bevinden zich knoppen (o.a. voor recordnavigatie). Enkele knoppen werken wel, anderen niet. De foutmelding is het zelfde.

Als ik vervolgens VB benader vanaf een werkende knop, zie ik dat alle programmataal nog aanwezig is, dus ook voor de andere knoppen!

Als laatste heb ik nog geprobeerd bij een niet werkende knop de 'bewerking bij klikken' te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen. Als ik dat doe verschijnt keurig netjes de programmacode voor de bewuste knop in VB. Het resultaat blijft echter hetzelfde als ik overschakel naar formulierweergave en de knop gebruik: 'kan module niet vinden'.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie / hoe ik het op kan lossen?

Groet,

Arnie.
 
Aanvulling

Even als aanvulling:

Na nog wat heen en weer geshuffel tussen VB en Access lijkt het erop dat de fout veroorzaakt wordt door het rapport waarvan ik de naam aan het veranderen was tijdens het vastlopen van Access.

Van het betreffende rapport kan ik nu niet meer de naam veranderen, ik krijg een foutmelding in de trant van 'Kan rapport <NAAM> niet wijzigen, sluit de database af en probeer het opnieuw'.

Ik heb vervolgens de knop die het rapport aanstuurt verwijderd en ook het betreffende rapport. Dat laatste ging ook niet zonder de nodige foutmeldingen, maar na opnieuw opstarten van de database is hij weg. De foutmeldingen blijven echter hetzelfde :shocked:

Ik heb het ergens gelezen dat als je een rapportnaam wijzigt of data aan het toevoegen bent op het moment van vastlopen dat Access een vlaggetje bij dat gegeven zet. Dit vlaggetje geeft aan dat het item gewijzigd wordt op dit moment (continu dus in feite). Op zich prima, maar hoe haal ik nu dat vlaggetje weg?

Groet,

Arnie
 
Opgelost

'T is opgelost.

Wat blijkt: In VB stonden zowel de oude als de nieuwe naam van het rapport wat vastgelopen was. Terwijl de rapporten dus niet bestaan in de database! De oplossing was relatief eenvoudig: twee nieuwe rapportjes gemaakt met de namen zoals ze voorkomen in VB. Alles doet het weer! :thumb:

Groet,

Arnie.

Ps. Als je eenmaal opgeschreven hebt wat het probleem is, wordt het een stuk makkelijker om de oplossing te zoeken! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan