Kan N95 niet op Speedtouch 580 krijgen door probleem sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Heb sinds kort Nokia N95.
Thuis Alcatel Speedtouch 580 wireless. Er draaien meerdere PC' s op Allemaal geen probleem. WPA beveiliging Verbinden altijd toestaan (wel met sleutel natuurlijk).

Maar de nokia N95 ziet wel de Speedtouch vraagt om sleutel maar geeft dan foutmelding dat vooraf opgegeven sleutel niet goed is.

Heb deze meerdere keren opnieuw ingevoerd maar geen verbetering.
Ook al sleutel gewijzigd in een makkelijke maar helpt ook niet.

Op kantoor kom ik zonder probleem op Belkin G router/AP ook met WPA key.

Wat zit er fout en hoe op te lossen ?

N95 op speedtouch 580

Ik weet niet of zich dit al heeft opgelost, maar ik denk dat je probleem
meer in de speedtouch ligt.
Ik denk dat je de N95 rechtstreeks via de 580 aan het modem kenbaar moet maken misschien is dit wel in de 580 afgeschermd.
dus werken aan de 580 niet aan de N95.
:confused:

Nee het probleem is nog niet opgelost.
De Speedtouch is niet afgeschermd en dus zichtbaar als ik een WLAN scan doe op de N95. Alleen om overklaarbare reden wordt de wel juist ingevulde sleutel .niet geaccepteerd.

Wat ik bedoel, is dat je je WEP sleutel eerst apart via de webbrowser (10.0.0.38) in de 580 moet inbrengen + saven .(toegestane verbindingen bijwerken)
Daarna pas met de n95 moet proberen te verbinden. Misschien dat je 580 nu qua instellingen geen nieuwe verbindingen mag vastleggen.
mvg

Het is een WPA sleutel. Die is al toegekend want heb ook meerdere laptops erop draaien.
En instelling is zodaning dat alles automatisch toegelaten wordt mits met de juiste sleutel natuurlijk. Ondanks de juiste sleutel wil de nokia toch niet verbinden..

N95 naar speedtouch 580

Ik zou toch de toegangscontrolelijst (ACL) handmatig aanpassen
zie ook speedtouch documentatie blz 21/22/55

N95 naar speedtouch 580

Kan de N95 ook op andere kanalen draaien ?

Nee je kunt niet de kanalen kiezen

ik heb bij de ACL al staat automatisch toegestaan en ook nog apparaat met mac adres ed in de lijst gezet.

maar helaas geen positief resultaat..

N95 naar speedtouch 580

Bestaat er een mogelijkheid om de speedtouch even naar een WEP key terug te zetten en dan een poging te wagen ? Ik heb me even op diverse sites ingelezen en dit lijkt in eerste instantie vwb de speedtouch wel een oplossing.
een goed weekend
mvg
:thumb:

N95 niet op speedtouch 580

Heeft het probleem zich al opgelost ?

Ben gisteren met een kennis ook nog even weer wat draadloos met de 580 aan het rommelen geweest. Wat ik hierbij toch wel gemerkt heb, is , dat het inbrengen van de key met de juiste lengte
in HEX of ASCII formaat toch wel nauw luistert , ook wat betreft het aanmelden. in HEX of ASCII en/of Hoofd- en Kleine letters

Dus
bepalen HEX of ASCII formaat
juiste lengte/opbouw qua wachtwoord

:confused:

Nee nog niet

Nee nog niet

volgens mij doe ik op beide apparaten hetzelfde

Security Level 2 - WPA-PSK (WPA Personal)
yes

WPA-PSK Security Parameters

WPA passphrase:

Encryption:
TKIPAES

Rekeying interval (sec.):

het zijn 10 digits die er staan en die tik ik ook in op de N95 maar geen suc6.

Blijft een ? waarom niet.
Nog verdere ideeen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan