• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan naam tabblad niet wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,
Ik ben een gevorderde Excel gebruiker en zit nu met een probleem wat ik niet snel kan oplossen.
Ik kan een naam van een tabblad niet wijzigen. Betreft versie 2010 en het is een gewoon bestand, dus geen leesbestand.
Het is niet beveiligd. Kan ook geen tabblad kopieren met rechtermuisknop.
Rara wat kan dit zijn. Vreemd dat ik dit niet kan oplossen. Mijn statusbalk was ook weg, maar terug via geavanceerde opties.
Iemand een suggestie hoe ik het probleem met de tabbladen kan oplossen. Welk vinkje moet ik zetten?

Laatst bewerkt:
Hoi Lam,
Inderdaad structuur is beveiligd. Waarschijnlijk door een collega.
Structuur is aangevinkt, maar ik weet zijn wachtwoord niet.
Ik mag deze er af halen. Hoe moet ik dit nu doen?

Hoi,
Het ligt toch ergens anders aan. Als ik een nieuw werkblad open, dan kan ik ook niet de tabblad kleuren.
Ik ga nog verder zoeken. Alle suggesties zijn welkom!

Hoi,
Het is opgelost. Ik heb in beveiligde modus Excel opgestart, door ctrl toets ingedrukt te houden.
Mijn functies zijn weer terug. Nog nooit eerder meegemaakt. Het is opgelost. :-)

Bedankt voor jullie reacties.

Nou, het is niet opgelost want ik wed dat als je Excel normaal start het probleem er nog is...

Beste Jan Karel,
klopt inderdaad. Ik heb al veel gezien, maar dit nog nooit.
Jij weet zoveel. Ik ken je nog van Officeforum en ik heb nog gelezen dat je voor jezelf begon en weet ook hoe.

Hoe kan ik dit oplossen?

Gr.

Open in verkenner eens deze map: %appdata%\Microsoft\Excel

Eigenlijk horen hier slechts enkele bestanden te staan en de XLSTART folder. Haal alle bestanden hier eens weg door ze naar een tijdelijke map te verplaatsen. Met name bestanden met extensie .xlb moeten verplaatst worden.

Kijk ook even in deze map: C:\Users\[UserName]\AppData\Local\Microsoft\Office daar staan je QAT bestanden.

Hoi Jan Karel,
Ik probeer het vandaag op te lossen. Vanmorgen werkt de rechtermuisknop nog niet. Ik zit op een netwerk.
Bij Microsoft/office14/ XLSTART zie ik geen bestanden staan. De map is leeg.

Ik heb de rechtermuisknop nog niet terug. Ik dacht dat ik wel een en ander wist van Excel, maar dit los ik niet zo maar niet op.
Alle hulp is welkom!

Hoi,
Het is opgelost. Het is door een windowsupdate gekomen. Mijn computer is daags tevoren de windows geupdate. Ik dacht al dat de collega van mij niet de structuur zou kunnen beveiligen.
probleem schijnt vaker voor te komen en met googlen heb je met de onderstaande code de oplossing.

Code:
Sub Enable_All_Right_Click_Menus()
'This will enable all BuiltIn Command bars
Dim Cbar As CommandBar
For Each Cbar In Application.CommandBars
Cbar.Enabled = True
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Dat laatste was mijn volgendew suggestie geweest. Hoogst onwaarschijnlijk dat dat door een windows update veroorzaakt wordt, maar je weet nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan