Kan netwerk niet meer benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Eerst en vooral zal ik onze configuratie even uitleggen.

attachment.php

Dus aan de Switch hangt nog een router. De modem en de switch staan beneden. En de router staat boven omdat er bove meer pc's zijn als beneden.

Het probleem is dus. Op alle pc's staat XP en overal staat er dezelfde werkgroep ingestelt. Alleen kunnen PC2 en PC3 (pc's die an router hangen) niet meer de pc benaderen die beneden staat(PC1). Hij staat zelfs niet meer in Netwerklocaties.

PS. Vroeger gebruikte we de kabel die nu in de input van de router zit om een pc aante sluiten. Toen werkte het wel. Sinds de router aan de pc's verbonden is, heb ik dit probleem.

Bijlagen

• configuratie.JPG
    configuratie.JPG
    3,1 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
1. Noem even welk ip-adres PC1 heeft en het ip-adres van PC2 óf PC3.
2. Heb je echt router-functionaliteit nodig van je router, of het is het genoeg als die de functie van gecombineerde switch/draadloos accesspoint heeft? Noem ook merk + type van dit apparaat.
3. Is die 'modem' die je noemt echt een modem of een router-modem combinatie-apparaat? Noem eens merk + type.

Je kunt niet een werkgroep maken waar 2 netwerksegmenten in voorkomen, vandaar de 2 vragen boven. Als ik een keuze zou mogen maken én de modem is eigenlijk een modem-router apparaat, dan zou ik jouw eigen router 'ombouwen' naar een gecombineerde switch/draadloos accesspoint. Je hebt dan wél 1 netwerksegment, en voor portforwarding etc. hoef je alleen op de router-modem aanpassingen te doen.

We horen het wel.

Tijs.

1. Noem even welk ip-adres PC1 heeft en het ip-adres van PC2 óf PC3.
2. Heb je echt router-functionaliteit nodig van je router, of het is het genoeg als die de functie van gecombineerde switch/draadloos accesspoint heeft? Noem ook merk + type van dit apparaat.
3. Is die 'modem' die je noemt echt een modem of een router-modem combinatie-apparaat? Noem eens merk + type.

Je kunt niet een werkgroep maken waar 2 netwerksegmenten in voorkomen, vandaar de 2 vragen boven. Als ik een keuze zou mogen maken én de modem is eigenlijk een modem-router apparaat, dan zou ik jouw eigen router 'ombouwen' naar een gecombineerde switch/draadloos accesspoint. Je hebt dan wél 1 netwerksegment, en voor portforwarding etc. hoef je alleen op de router-modem aanpassingen te doen.

We horen het wel.

Tijs.
PC1 krijgt gewoon het ip van de switch, dus eigelijk een IP van de modem. Ik gebruik de router gewoon om meerdere pc's te kunnen verbinden.

Het is een echte modem met 1 poort (gekregen bij telenet dus).

Ik denk dat het het beste is dat ik de router beneden zet en switch boven. Dus is het mogelijk dat 1 poort van de router nog 4 keer gesplitst word?

[...]Ik denk dat het het beste is dat ik de router beneden zet en switch boven. Dus is het mogelijk dat 1 poort van de router nog 4 keer gesplitst word?

Ja, een (LAN-)poort van een router kun je via een switch nog 'uitsplitsen' naar meer poorten, zoals je zelf al gedacht had.

Je gedachte nieuwe netwerksetup is absoluut de makkelijkste en best beheersbare methode. Dit zou ik zeker doen!

Tijs.

Ja, een (LAN-)poort van een router kun je via een switch nog 'uitsplitsen' naar meer poorten, zoals je zelf al gedacht had.

Je gedachte nieuwe netwerksetup is absoluut de makkelijkste en best beheersbare methode. Dit zou ik zeker doen!

Tijs.

OK. Je hebt me weeral geholpen:D:thumb:

Goed dat je vermeld hebt dat je Telenet gebruikt, want anders had ik de originele netwerksetup niet kunnen begrijpen: Er worden in je originele netwerksetup namelijk 2 Internet-adressen gebruikt (PC1 krijgt/gebruikt een Internet-adres, en de router krijgt/gebruikt een Internet-adres).
In de nieuwe setup wordt maar 1 Internet-adres gebruikt, namelijk door de router. De rest van je netwerk (PC1, PC2 en PC3) zitten dan allemaal op een privaat netwerk achter/op de router, en dus zou netwerk-toegang over en weer geen probleem mogen zijn.

Verder geen probleem je (nogmaals) te helpen! :) Zodra het werkt, zet dan even deze discussiedraad op Opgelost ajb.

Tijs.

Goed dat je vermeld hebt dat je Telenet gebruikt, want anders had ik de originele netwerksetup niet kunnen begrijpen: Er worden in je originele netwerksetup namelijk 2 Internet-adressen gebruikt (PC1 krijgt/gebruikt een Internet-adres, en de router krijgt/gebruikt een Internet-adres).
In de nieuwe setup wordt maar 1 Internet-adres gebruikt, namelijk door de router. De rest van je netwerk (PC1, PC2 en PC3) zitten dan allemaal op een privaat netwerk achter/op de router, en dus zou netwerk-toegang over en weer geen probleem mogen zijn.

Verder geen probleem je (nogmaals) te helpen! :) Zodra het werkt, zet dan even deze discussiedraad op Opgelost ajb.

Tijs.

OK. Zal hem nu al wel even op opgelost zetten.

Heb daarnet even de switch verwisselt met de router. en de switch boven gezet en nu kan ik wel aan mijn netwerk. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan