kan netwerk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato28

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Ik heb net een mediaspeler aangeschaft die de films van de harde schijf van mijn desktop moet kunnen streamen naar mijn tv. Het gaat om een Sitecom media player. Ik heb m aangesloten op mijn Netgear router (die ik heb om wifi te hebben voor mijn Iphone en voor het draadloze internet van mijn vriendin haar laptop). Nu probeer ik dus om mijn bestanden op de desktop (die via een ethernetkabel zijn internet krijgt, die kabel is natuurlijk aangesloten op de router) te laten streamen naar de media player. Echter mijn desktop vindt alleen de laptop van mijn vriendin en niet de media player.

Nu geeft de desktop aan dat ik 'Netwerk 5 heb'. Als mijn vriendin de bestanden van haar laptop ook wil streamen naar de mediaplayer heeft zij echter 'Netwerk Netgear' en zij kan op haar laptop wel mijn desktop en de mediaplayer zien.

Hoe krijg ik nu op mijn desktop 'Netwerk Netgear' te zien cq hoe vind ik het?
Wie weet raad???

Kijk eens naar de werkgroep naam van je desktop; deze moet hetzelfde zijn als de andere ( iphone, en laptop vriendin), probeer dan nog eens een keer.

Groet Jan

Oke, maar waar kan ik die werkgroepnaam vinden? En als die nu Netwerk 5 is, moet ik hem dan gewoon veranderen in Netwerk Netgear?

Heb nu wat geprobeerd met de wireless usb adapter die bij de router zat. Toen ik deze er echter uithaalde had ik helemaal geen internet meer. De pc uitgezet, de router ook en later alles weer opgestart. Nu heet mijn netwerk ineens Netgear, echter als ik toestemming wil geven tot het delen van mijn bestanden dan vindt hij alleen de laptop van mijn vriendin. Maar als ik bij mijn netwerk kijk en bij de apparaten die daar in staan, dan zie ik mijn pc, de router en de mediaplayer!! Ik begrijp er helemaal niets van. Plus dat mijn internet nu ineens een stuk trager lijkt. Kan het zijn (misschien een domme vraag) dat ik nu draadloos internet heb via de pc in plaats van via de ethernetkabel? Dat is namelijk niet de bedoeling. Pfoeh, lastige materie.......

Nu heet mijn netwerk ineens Netgear,
Da's in ieder geval een vooruitgang...
Welk OS draait op de laptop resp. desktop?
Kijk eerst eens bij www.schoonpc.nl of je daar wat wijzer kan worden over netwerken.

Is het de Sitecom MD-270? Zie http://computertotaal.nl/article/20933/sitecom-tv-media-player-md-270.html
Heb nu wat geprobeerd met de wireless usb adapter die bij de router zat
Waar slaat dat op? Als je geen wireless card in je desktop hebt, zal je die USB-ontvanger wel MOETEN gebruiken!

Overigens....streamen van HD-content via router naar TV kan je draadloos proberen maar dat zal niet lekker gaan; bekabeld dus.

Je mediaplayer kun je het beste een vast IP-adres geven, lees ook dit even http://computertotaal.nl/article/21743/aansluiten-van-mediaspelers/1.html

Je bent in ieder geval even van de straat...

Edit: ook nog interessant leesvoer http://computertotaal.nl/article/22035/knoop-hardware-aan-elkaar-via-uw-netwerk.html
Edit: hmmm...beetje laat, deze ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=483213

Laatst bewerkt:
Maar mijn desktop zit toch met een ethernetkabel aan de router en de mediaplayer ook? Ik geef het toe, wat sommige computerzaken betreft ben ik een nono. HD content hoeft ook niet persé, heb maar een gewone beeldbuis. Wat ik nu gezien heb is dat de mediaspeler (ja, de md270) niet in mijn netwerkomgeving staat, daar zal m dus t probleem zitten. Wat bedoel je overigens met OS op de laptop van mijn vriendin, het besturingssysteem? Ik dacht ook Vista, net als de mijne.

Elke keer als ik wil instellen dat ik mijn bestanden wil delen, dan geeft hij alleen de laptop van mijn vriendin aan als apparaat waarmee ik wat kan delen. Zij heeft draadloos internet via mijn router, mijn desktop heeft 'draad'internet via dezelfde router. Dan moet ik toch ook kunnen delen met mijn mediaspeler die ook aangesloten zit op diezelfde router (met een ethernetkabel)? Ik heb ook verschillende firmware van Sitecom gedownload, maar ja, als ik geen verbinding heb met mijn mediaspeler, dan krijg ik de firmware er ook niet in, toch? AAAAH, waarom heb ik nooit iets met ict gedaan, een verpleegkundige kan dit soort dingen niet! ;)

een verpleegkundige kan dit soort dingen niet!
Je kan in ieder geval makkelijk bij de rustgevende medicijnen!:D

Heb je de links in post #6 al bestudeerd? Als je de materie helemaal dóór hebt;), meld je je maar weer hier en vermeld dan ook het resultaat van het volgende commando in het venstertje "Programma's en bestanden zoeken" (of zoiets, bij XP is dat het vakje "Uitvoeren" dat je ziet na druk op de Start-knop)
CMD en dan Enter
en dan in het DOS-venster
IPCONFIG /ALL>C:\IPCONFIGTEKST.TXT en dan Enter
let op de spatie tussen ipconfig en all

Laatst bewerkt:
Hallo Minal,
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde apparaten.
Ik werk met XP, zowel op de desktop als op de laptop.
DT wordt niet gevonden via de kabel en de LT wel.

Note uit #6: Waar slaat dat op? Als je geen wireless card in je desktop hebt, zal je die USB-ontvanger wel MOETEN gebruiken!

De usb ontvanger heb ik niet in gestoken in de MP, en toch herkent ie de LT.
Als de mijn wireless kaart op DT in schakel wordt deze niet herkent.
Hij staat echter nooit aan omdat ik ook een kabel verbinding heb.
Alles gaat dus via de d link router, met en zonder kabel.
Zonder wordt herkent en met kabel niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan