Kan netwerkserver niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi,

ik heb een vraag. voorheen kon ik makkelijk via iexplorer via het ip adres van een vriend van me bestanden van hem downloaden. maar na het opnieuw installeren van me computer wil dat niet meer lukken. hij zegt: de opgegeven server kan de aangevraagde bewerking niet voltooien.

enig idee hoe dit komt?
mvg
robert-jan

Wat voor een programma (FTP server waarschijnlijk) heeft je vriend draaien? Heb jij niet toevallig een ander IP gekregen en heb je alleen maar toegang met je vorige nummer?

foutje

Aangezien de foutmelding ligt het niet bij de client maar bij de host!!!

Weet je zeker dat je het ipadres wel goe dheb ingevuld, of is die inmiddels veranderd.

Klinkt misschien raar, maar het is een FTP-server die je maat draait, dus meot je er FTP://ipadres van maken, dan krijg je te zien of die nog bestaat, als die om een gebruikersnaam enzo vraagt, en die niet klopt, weet je het ook!

Echt je ip adres moet inderdaad goed zijn, maar is die niet goed, krijg je een andere melding, maar kan je niet gewoon even je vriend bellen wat er gaande is ???

Je kan er heel makkelijk achter komen of die server nog wel bestaat, ping het ip effe in dos.... dan kan je wel een beetje achter halen wat er gaande is!

Met vr. groet,

Snake

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan