Kan niet bij BIOS komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik wil en backup met Acronis maken.
Ik moet dan van de CD-ROM opstarten. Dat is bij mijn PC F11, maar als ik deze tijdens het opstarten indruk, start hij gewoon windows op.
Hoe kan ik dan opstarten vanaf de Cd-ROM?
 
Heb je niet een toets voor Boot menu in plaats van BIOS?
 
Ja, sorry, daar druk ook op en dat is F11
 
Is het echt een PC of een laptop?
 
Wat voor computer is het?
 
Trommelen op F11 i.p.v. drukken, of bekabeld toetsenbord aansluiten op de juiste p2 poort.
 
Dag, In de BIOS kan u het "Booten vanaf andere mediums" moeten inschakelen of "Bootmenu gebruiken" en/of de stations gewoon opstartbaar maken zodat ze daar (meestal) helder wit en niet grijs in de lijst van de volgorde verschijnen.

Het bootmenu van F11 is er alleen voor om eenmalig een andere keuze te kunnen maken, zonder het BIOS twee keer te hoeven openen.

Daarbij moet de PC wel opstarten en niet Windows vanuit slaapstand of Fast boot sluimerstand (zie Energiebeheer) wakker maken. De computer helemaal uit doen dus.
 
Paar vragen:
Heb je na het maken van de CD deze al een keer getest of je met deze kunt booten zoals je nu wilt?
Kun je van een andere bootable CD wel booten.... als dat niet zo is... dan kan je CD/DVV speler/brander ook de oorzaak zijn dat er geen boot plats vind via de CD.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan