kan niet booten vanaf cdrom??

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick1003

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
zag dat deze vraag eerder gesteld was, heb alles gedaan wat daarinstond maar werkt helaas nog niet, heb de goede volgorde in de bios ingesteld, maar kan hem niet formateren vanaf de cdrom, weet iemand wat ik hier nog meer aan kan doen.

groetjes

en welke is je master?, daar moet je boot cdrom indoen (of heb je dit al gedaan?)

groet

Rob

nou ik start op vanuit mijn dvd brander is de nec2500 dit is ook tevens de master.

ja goede vraag, in alles blijkt dat mijn pc hem herkend, alleen als ik opstart en druk f 11 en selecteer de nec brander, en vervolgens vraagt ie om op een toets te drukken, dat is allemaal okee, maar dat start gewoon xp op, in plaats van het opnieuw fomateren en installerenl.

alleen als ik opstart en druk f 11 en selecteer de nec brander? als je in je bios je cd/dvd ingesteld heb, moet je dit vastleggen met f10 of zie ik dit verkeerd?

dan is de cdrom geen bootcd, want als ie goed staat moet ie booten..

eerste moet je weten welke drive er master of slave is, dan zet je in je bios cdromdrive oid boot als eerste, dus geen floppy of hdd, en dan opnieuw opstarten en dan moet ie het doen...
(als het een bootable cd is )

succes

Rob

probeem is opgelost, het zat hem in het toetsenbord, het toetsenbord werd niet goed herkend (usb) dus in de bios usb legacy support, instellen op enabled of alldevice, en alles werkt weer naar behoren.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan