Kan niet connecten met netwerk locatie's Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannos1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Beste,

Ik zit hier met het een werkstation die van de 1 op de andere dag niet meer kan connecten met welke netwerklocatie dan ook.
Het systeem stond oorspronkelijk in een domein maar die is ondertussen lid gemaakt van de werkgroep MSHOME.

Het is ook niet mogelijk om te connecten op basis van IP, ik kan de diverse Windows /NAS servers wel benaderen op HTTP, HTTPS,telnet, ssh etc.
Nog sterkers, als ik \\127.0.0.1 ingeef werkt het ook niet, ik krijg ten alle tijden de foutmelding: 0x80070035 kan het netwerkpad niet vinden.

Ik heb het anti virus pakket verwijderd, firewall uitgeschakeld, en heb de offline files functionaliteit uitgeschakeld.
Ik heb ook de WINS instellingen gecontroleerd binnen de TCP/IP V4 instellingen, die staan naar mijn inzicht ook allemaal goed.

Hebben jullie nog ideeën?
Alvast bedankt!

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

minitoolbox.png

• Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.png

Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje

Beste,

Het probleem zat hem in een VPN tunnel adapter.
Vreemd is wel dat de adapter al enige tijd aanwezig was binnen het OS.
Ik ben hierachter gekomen d.m.v. een systeem herstel uit te voeren.

De eindgebruiker heeft deze tunnel niet meer nodig dus heb het verder niet uitgefilterd/ getest.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan